Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huono matematiikassa, mutta nyt olen DI

Vierailija
06.09.2024 |

Matematiikka on aina kiinnostanut ja olen siitä innostunut. Tykkään siitä. Olen vain siinä huono, mikä on eri asia. Opin hitaasti ja asiat on monimutkaisia ja vaikeita. DI-opinnoissa painotin matematiikkaa ja fysiikkaa, kun ne kiinnostaa.

Kommentit (267)

Vierailija
21/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se mitään. Itse tunnen erään tekniikan tohtorin joka on tyhmä kuin saapas.

Sinnikkyydellä pärjää, ainakin Suomessa.

Olen itse tekniikan tohtori ja voin vakuuttaa, etteivät kaikki tekniikan tohtorit ole mitään erityisen välkkyjä. Pehmotieteiden tohtorin tutkinnon voi suorittaa hyvän ohjauksen avulla jo lähes älyllisesti kehitysvammainen ihminen. Väitöskirjojen taso on nimittäin romahtavat 2000-luvun aikana paljon enemmän kuin PISA-tulokset ovat vastaavalla ajanjaksolla laskeneet. Näitä tusinatohtoreita yhteiskuntamme ei todellakaan tarvitse lisää.

Vierailija
22/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikkaa opiskellakseen tarvitsee vain hyvät istumalihakset.

Ei se istuminen vaikeaa ole mutta keskittyminen pitkiä aikoja.

Korkeamman matematiikan kirjojen ajatuksella lukeminen onnistuu vain todella harvoilta ihmisiltä, koska vaatii äärimmäistä keskittymiskykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Väestön ÄO on ollut laskussa jo vuosikymmeniä.

Vierailija
24/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin DI, joka on huono matikassa. Opettelin tentteihin tärppilaskut ulkoa ja sain niistä pisteitä vaikka mitään en ymmärtänyt. En edelleenkään tajua miten voin olla DI :D 

Surullista ylpeillä sillä, ettet mitään ymmärtänyt ja menit sieltä, mistä aita on matalin. 

Vierailija
25/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan insinöörejä olette? Ei ainakaan sähköpuolelta?

Vierailija
26/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiannettu

Vierailija
27/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Väestön ÄO on ollut laskussa jo vuosikymmeniä.

Ahaa. En tiennyt. Kiitos.

Vierailija
28/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpuolen juuri

Vierailija
29/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Sähkötekniikasta valmistuin. Kui?

Vierailija
30/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikkaa opiskellakseen tarvitsee vain hyvät istumalihakset.

Onko jokin erityinen ala, joka on tästä poikkeus? Okei varmasti on hyvä, kos lääkäriksi opiskeleva kohtaa opinnoissaan eläviä ja kuolleitakin, eikä moni taideaibekaan kuonnistu vain ustumalla tuskin liikuntatieteetkään mutta valtaosa yliopisto-opinnoista, joissa tavoitteena on maisterin tutkinto vaaditaan körsivällisyyttä ja perslihaksia, vaikka toki tenttikirjat saa lukea seistenkin, jolloin riittää, että istuu lähinnä tenteissä ja vinkuu miksei sotä tai tota luentoa tai labraharjoituksia voi tehdä etänä kotisohvalta käsin. 

Ei oikeastaan ole poikkeuksia. Itse vakaasti uskon, että kuka tahansa keskivertoälykäs pystyy halutessaan opiskelemaan ainakin maisteriksi asti miltä tahansa alalta. Ei varmast koskaan tule huipuksi alalla, tutkijana tai työelämässä, mutta valmistua voi ja tulla hyödylliseksi perustekijäksi kyllä. Akateemiset opinnot vaatii aina niitä "istumalihaksia", kärsivällisyyttä ja pänttäämistä ja harjoittelua, mutta eipä juuri muuta. Jos opiskeltava ala ei kuulu omiin lahjakkuuksiin, työtä joutuu tekemään enemmän kuin sellainen jolla on lahjoja, mutta ei se mahdotonta ole jos tahto on kova. 

Vierailija
31/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli siniset haalarit... En nyt muista

Vierailija
32/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Matematiikka on vain yksi asia jonka voi oppia kun harjoittelee ahkerasti. Olet tehnyt töitä ja nyt osaat ne asiat joita diplomi-insinööriltä vaaditaan. Tätä sanoin aina omillekin lapsille ja nyt toiseta heistä tulee juurikin dippainssi.

Vierailija
33/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteletko siltoja?

En, mutta olen ollut koodaamassa siltojen kantavuuslaskentaan käytettyä softaa :D 

- 11, softapuolen DI

En edes tajunnut tätä lausetta.

-ei DI

Vierailija
34/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mitään. Itse tunnen erään tekniikan tohtorin joka on tyhmä kuin saapas.

Olen itse tekniikan tohtori ja voin vakuuttaa, etteivät kaikki tekniikan tohtorit ole mitään erityisen välkkyjä. Pehmotieteiden tohtorin tutkinnon voi suorittaa hyvän ohjauksen avulla jo lähes älyllisesti kehitysvammainen ihminen. Väitöskirjojen taso on nimittäin romahtavat 2000-luvun aikana paljon enemmän kuin PISA-tulokset ovat vastaavalla ajanjaksolla laskeneet. Näitä tusinatohtoreita yhteiskuntamme ei todellakaan tarvitse lisää.

Täysin samaa mieltä. Väitöskirjojen arvo on yliopistoille niin suuri, että ulos päästetään vaikka mikä tekele. Jos ei mene ekalta tarkastajalta läpi niin ei muuta, kun uutta etsimään. 

Vierailija
35/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Unohdin mainita. Olen siis sähkötekniikasta valmistunut.

Ap

Vierailija
36/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mun vanhemmat on kehitysvammaisia ja itse olen DI.

Vierailija
37/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin DI, joka on huono matikassa. Opettelin tentteihin tärppilaskut ulkoa ja sain niistä pisteitä vaikka mitään en ymmärtänyt. En edelleenkään tajua miten voin olla DI :D 

Surullista ylpeillä sillä, ettet mitään ymmärtänyt ja menit sieltä, mistä aita on matalin. 

Toisaalta jos tietää, ettei työelämässä tule sitä matematiikkaa koskaan tarvimaan, niin onko tuolla niin väliä? Esim. itse olen tietotekniikan DI. Olen valmistumisestani asti kohta jo 20 vuotta tehnyt alan hommia it-alan firmoissa, keskikokoisissa ja suurissa lähinnä. En ole tarvinnut ala-asteen matematiikkaa kummempaa matematiikkaa ikinä. (Toki on myös olemassa koodarinhommia, joissa tehdään matemaattisempia juttuja, mutta niihin ei kaltaiseni hakeudu, ja suurin osa hommista on tätä "perus webbishittiä" jossa ei tarvi yhteen-, vähennys-, jako- ja kertolaskuja kummempaa matematiikkaa)

Vierailija
38/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, että suurin osa sähköpuolen diplomi-insinööreistä on kehitysvammmaisia.

Vierailija
39/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kokemuksesta, että suurin osa sähköpuolen diplomi-insinööreistä on kehitysvammmaisia.

Valitettavasti näin

Vierailija
40/267 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ei siellä sähköllä sen ihmeellisempää matikka ole kuin muillakaan pl. tuotantotalous, joka ei tiedä onko lintu vai kala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä