Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.

Vierailija
06.09.2024 |

Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.

Kommentit (347)

Vierailija
21/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hinnalla pilattu

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/parikkala/21575547

Ei ole myöskään arvolla pilattu. Kun ostaa remonttia kaipaavan talon, ei saa myydessä edes remonttirahoja takaisin. Eikä pankkikaan välttämättä anna lainaa, jos talo on syrjäseudulla.

Vierailija
22/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin talon reilulla kymppitonnilla ja nyt olen täällä asunut viikon. Tätä ei tarvitse edes remontoida, jos ei viitsi. Enkä viitsi, vaan keskitän tekemisen puutarhaan. En kaipaa sen kummempaa sisustusta, vaan tällainen retro/vintage menee ihan hyvin. Jos jotain hajoaa, niin korjaan itse. Rantaa ei ole, mikä tietysti kalastusharrastajalle on miinus, mutta hankintahintaan nyt ei sentään sitä saa. Seuraavana on vuorossa sähköauton hankinta, että pääsee halvalla kaupoille. Edestakainen matka isoon kauppaan on kuitenkin 118 kilometriä, vaikka eteläisessä Suomessa ollaankin. Kyllä tässä pärjää työttömänäkin.

Just joo, tässä hyvä kun viitsii kaks kilsaa kauppaan!

MIKSI muuttaisin jonnekki hevohumpanperseeseen omakotitaloon keskelle ei mitään, jos kaikki, koko elämä on täällä, sukulaiset, kaverit, ystävät...

Siellä yksin kökkimään, itikoitten syötä

Minulle se juttu on rauha ja toinen yhtä tärkeä asia on asumisen kulut, koska en enää jaksa ja viitsi tehdä kehnosti palkattuja töitä. Olen saanut jo tarpeeksi niistä hommista. Mutta en viihdy kerros- tai rivitalossa, koska tykkään puuhastella pihalla, laittaa moottoripyörää ja harrasteautoa. Nyt tämä kaikki onnistuu alle kahden sadan kuluin kuussa. Ei täällä rannikkoseudulla missään itikan syötävänä olla, vaan vehreässä kulttuurimaisemassa, vaikka kauppamatka onkin pitkä. Maalla pelkkä talo ei ole kaikki, mitä saa kun ostaa paikan. Minullakin on pihasauna, kanala, traktoritalli, autotalli, autokatos, navetta, puuliiteri ja maakellari. Ne tuovat enemmän iloa ja elämänlaatua kuin itse talo, vaikka sekin on kiva ja lämpenee puulla, tai pumpulla. On myös puuhella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin talon reilulla kymppitonnilla ja nyt olen täällä asunut viikon. Tätä ei tarvitse edes remontoida, jos ei viitsi. Enkä viitsi, vaan keskitän tekemisen puutarhaan. En kaipaa sen kummempaa sisustusta, vaan tällainen retro/vintage menee ihan hyvin. Jos jotain hajoaa, niin korjaan itse. Rantaa ei ole, mikä tietysti kalastusharrastajalle on miinus, mutta hankintahintaan nyt ei sentään sitä saa. Seuraavana on vuorossa sähköauton hankinta, että pääsee halvalla kaupoille. Edestakainen matka isoon kauppaan on kuitenkin 118 kilometriä, vaikka eteläisessä Suomessa ollaankin. Kyllä tässä pärjää työttömänäkin.

MIKSI muuttaisin jonnekki hevohumpanperseeseen omakotitaloon keskelle ei mitään, jos kaikki, koko elämä on täällä, sukulaiset, kaverit, ystävät...

Ei taida ihan pieniä olla monen rakennuksen korjauskulut.

Vierailija
24/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle se juttu on rauha ja toinen yhtä tärkeä asia on asumisen kulut, koska en enää jaksa ja viitsi tehdä kehnosti palkattuja töitä. Olen saanut jo tarpeeksi niistä hommista. Mutta en viihdy kerros- tai rivitalossa, koska tykkään puuhastella pihalla, laittaa moottoripyörää ja harrasteautoa. Nyt tämä kaikki onnistuu alle kahden sadan kuluin kuussa. Ei täällä rannikkoseudulla missään itikan syötävänä olla, vaan vehreässä kulttuurimaisemassa, vaikka kauppamatka onkin pitkä. Maalla pelkkä talo ei ole kaikki, mitä saa kun ostaa paikan. Minullakin on pihasauna, kanala, traktoritalli, autotalli, autokatos, navetta, puuliiteri ja maakellari. Ne tuovat enemmän iloa ja elämänlaatua kuin itse talo, vaikka sekin on kiva ja lämpenee puulla, tai pumpulla. On myös puuhella."

Just näin. Oon aina sanonut, että yksi syy, miksi muutettiin maalle on se, että mun miestä ei voi pitää kerrostalossa. Sen pitää saada mennä vapaana ja tonkia. Olisin itse voinut ehkä asua kaupungissakin, mutta en kyllä enää voisi sinne takaisin muuttaa. Maalla on mukavaa.

Vierailija
25/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten tälläiseen avaukseen kerääntyy porukka vinkumaan kuinka ei ikinä muuttaisi Kuusamoon, Parikkalaan.... tai vaikka nyt Hartolaan. Alkaa vänkääminen kuinka nyt esim. Tampereella on kaikki paremmin.

Niinpä, kannattaa pysyä siellä missä viihtyy. 

Asun hevonpersiissä, tyyliin kauppaan 15km, lähimpään kaupunkiin 50km. Ainut asia mikä vähän rassaa, on talven totaalinen pimeys. Mä silti viihdyn täällä, tarvittaessa piipahdan Helsingissä tai ulkomailla. 

Vierailija
26/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää miten tälläiseen avaukseen kerääntyy porukka vinkumaan kuinka ei ikinä muuttaisi Kuusamoon, Parikkalaan.... tai vaikka nyt Hartolaan. Alkaa vänkääminen kuinka nyt esim. Tampereella on kaikki paremmin.

Niinpä, kannattaa pysyä siellä missä viihtyy. 

Asun hevonpersiissä, tyyliin kauppaan 15km, lähimpään kaupunkiin 50km. Ainut asia mikä vähän rassaa, on talven totaalinen pimeys. Mä silti viihdyn täällä, tarvittaessa piipahdan Helsingissä tai ulkomailla. 

Sanopa muuta. Tuntuu, että toisia ihmisiä jotenkin henkilökohtaisesti kiusaa se, että joku ihan tuntematon henkilö viihtyy maalla. En tajua.

Vierailija
27/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikkalassa on sama hintataso, koska matkailualueen lisähinta puuttuu. Terveyskeskus, uusi puukoulu ja muut palvelut löytyvät. Junalla pääsee kolmeen suuntaan ja valtatie kuusi kulkee kunnan läpi.

Savonlinnan tai Imatralle ajaa alle tunnissa.

Kauan Helsinkiin?

Vierailija
28/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvastaa hyvin sitä, miten pääkaupunkiseudun asuntojen hintataso on täysin irtaantunut rakennuskustannuksista.

Vierailija
29/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin mukavaa kun kaupungissa on palvelut lähellä. Mutta vielä paljon mukavampaa on kun on oma talo ja piha missä voi toteuttaa itseään. Kerrostalossa asuessa jotenkin oma persoona hukkui. Eihän siellä voi eikä tarvitse tehdä oikein mitään. Ei oo mun elämää sellainen. Tykkään remontoida, uudistaa, maalata, koristella, kaikkea mahdollista oikein sormet syyhyten. 

Vierailija
30/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hinnalla pilattu

Ei ole myöskään arvolla pilattu. Kun ostaa remonttia kaipaavan talon, ei saa myydessä edes remonttirahoja takaisin. Eikä pankkikaan välttämättä anna lainaa, jos talo on syrjäseudulla.

Syrjäseudulta ostetaan koti. Ei sijoitusasuntoa. 

Vierailija
31/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvastaa hyvin sitä, miten pääkaupunkiseudun asuntojen hintataso on täysin irtaantunut rakennuskustannuksista.

Öö, asuntojen arvo ei riipu rakennuskustannuksista vaan kysynnästä. Jos kysyntää ei ole, kalliisti rakennettu on arvoton. Suuremman kysynnän vuoksi jo tonttihinnat on poskettomia monissa kaupungeissa. Maalla tontin voi saada hyvin halvalla.

Vierailija
32/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailia kirjoitti:

Kyllä, ja on vieläkin halvempia. Jopa omalla rannalla.

Me asumme kerrostalossa joka on rannalla.

😂 Ei se nyt ihan sama asia ole . Ei lähellekään. Ymmärrätkö edes, mitä tarkoittaa oma ranta? 

Vierailija
33/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia kohteita ympäri Suomea. Jos viihtyy syrjemmällä ja kulkeminen ei ongelma, niin mikäettei. 

Vierailija
34/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hinnalla pilattu

Syrjäseudulta ostetaan koti. Ei sijoitusasuntoa. 

Sekin koti kuluineen pitää maksaa ja talon myynti on yleensä edessä viimeistään sitten, kun on iäkäs eikä pysty itse huolehtimaan talostaan.

Vierailija
35/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinpään kauppaan 50 km ja lähimpään kouluun ,terveyskeskukseen ym. lähemmäs 100 km .Työpaikoista puhumattakaan .

Kuusamo on ihan kaupunki, ja Ruka työllistää paljon ihmisiä, kuten myös kaupungin palvelut. 

Kyllä siellä töitä on, mittakaava on pienempi, kuin etelässä, mutta vähemmän on ihmisiäkin. 

Kaikki tarvittava siellä on, ja upea luonto! 

Vierailija
36/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Asumiskulut on pienet, elämiseen menee vain vähän rahaa. On tilaa ja aikaa harrastaa. Remontoida voi ajan, mielenkiinnon ja rahatilanteen mukaan. 

Ihan eritavalla mielekästä elämää, kuin kaupungissa.

Vierailija
37/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä yksin kökkimään, itikoitten syötä

Ei sinua sinne kukaan kaipaakaan ankeuttamaan muiden elämää. Asu vain siellä, missä asut. 

Älä silti kiukuttele niille, jotka haluavat elämältään enemmän. 

Sinulle on kai ihan uusi tieto se, että ihmiset pitävät erilaisista asioista. Todella moni viihtyy maalla, ja paljon paremmin, kuin kaupungissa  

Sen ei pitäisi olla sinulta pois. 

Vierailija
38/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailia kirjoitti:

Kyllä, ja on vieläkin halvempia. Jopa omalla rannalla.

Me asumme kerrostalossa joka on rannalla.

😂 Ei se nyt ihan sama asia ole . Ei lähellekään. Ymmärrätkö edes, mitä tarkoittaa oma ranta? 

Kaislaongelma, sinileväongelma ja kylmiä tuulia 8kk/vuosi

Vierailija
39/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinpään kauppaan 50 km ja lähimpään kouluun ,terveyskeskukseen ym. lähemmäs 100 km .Työpaikoista puhumattakaan .

Mutta Venäjän rajalle joku 15 km.

Jos sieltä rajan yli tullaan, kyllä ne menee samalla tohinalla koko Suomen poikki, Ouluun asti. Ihan turha sitä pelätä. Ja taatusti etelän kasvukeskukset on suurimman pommituksen alla. 

Vierailija
40/347 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuossa ap: mainitsemassa paikassa kuin 21-25 km,,, tarkistin tiedot siitä etuoven ilmoituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan