Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon matkustavat/lentolaukku

Vierailija
06.09.2024 |

Millaisia laukkuja teillä paljon matkustavilla on? Onko kenelläkään tätä?

https://www.zeeksack.fi/products/the-organizer?tw_source=google&tw_adid…

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten varmistatte ettei laukuista leviä luteita tai muita ötököitä omaan asuntoon?

Epäilyttäviä kohteita varten on laukkuun pakattu vakuumipussi jossa laukkua voi säilyttää yön yli sitten on vain huolena päällä olevat vaatteet ja niiden ötökättömyys.

Yleensä kohteena on senverran tasokas hotelli, että vain kerran olen joutunut tätä kikkaa käyttämään.

Vierailija
42/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita laukkuani jalkatilaan koska sinne menee toinen laukkuni sillä olen maksanut kahdesta laukusta. Laukkunsa jalkatilaan laittaa sellainen jolla on halvempi lipputyyppi eli vain yksi jalkatilaan mahtuva laukku. Suurin osa matkustaa halpalipulla mutta laittaa laukkunsa silti sinne ylös, joten sellaisen laukku väistää. Kuten sanottu, näin toimitaan ihan tosielämässä.

Ihan yhtä lailla ne muutkin on vetolaukuistaan maksaneet. Ei sillä maksulla saa mitään automaattista oikeutta hyllytilaan, koska kaikki vetolaukut ei millään sinne edes mahdu.

Mikäli laukkuja on kaksi, niin sen pienemmän voi ihan yhtä lailla laittaa hyllylle jos siellä ei ole tilaa vetolaukulle.

Aina kun vetolaukun ottaa matkustamoon, niin on myös varauduttava siihen, että sen paikka on omassa jalkatilassa, eli sen mukaan kannattaa käsimatkatavansa koot suunnitella. Ihan sama, miten tilanne on kohdallasi joskus toiminut, et voi tuudittautua siihen, että laukullesi aina järjestyy tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten varmistatte ettei laukuista leviä luteita tai muita ötököitä omaan asuntoon?

Laukku sisältöineen lumihankeen tai saunaan. Ensin kannattaa ottaa sieltä pois elektroniikka ja kosmetiikka, niihin ei luteet toki tartukaan.

Vierailija
44/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttäviä kohteita varten on laukkuun pakattu vakuumipussi jossa laukkua voi säilyttää yön yli sitten on vain huolena päällä olevat vaatteet ja niiden ötökättömyys.

Yleensä kohteena on senverran tasokas hotelli, että vain kerran olen joutunut tätä kikkaa käyttämään.

Hotellin taso ei takaa ötököttömyyttä.

Vierailija
45/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida, että laukku on sellainen, jonka on tarvittaessa valmis pitämään edessään olevan penkin alla jalkatilassa, sillä hattuhyllyihin ei mahdu kuin murto-osa käsimatkatavaroista.

Mistä alapeukut? Täysi fakta, ettei kaikkien matkustajien käsimatkatavarat millään mahdu hattuhyllyihin.

Tämän nyt kaikki paljon matkustavat tietävät, että se nopein tapa on pitää ne omat rojut siellä edellä olevan penkin alla. Vain turistit työntää tavaroitaan hattuhyllylle.

Mä lennän kesimäärin kaksi tai neljä lentoa viikossa ja otan aina ruumalaukun. Tällöin tärkeät tavarat mahtuu reppuun. Ei se laukun odottelu niin kauaa vie, etteikö sitä voisi tehdä. Väittäisin, että 85 prosenttia ruumalaukuista tulee aikalailla samaan aikaan nauhalle kun itse on päässyt siihen. Varsinkin jos on raja-asiointia tai viisumin kanssa pelaamista. Viimeisen 7 vuoden lähes viikoittaisesta lentämisestä vain yhdellä kertaa on laukku jäänyt matkalle ja sekin oli kun oli kolme vaihtoa lyhyessä ajassa. Saapui viimeisestä laskeutumisesta 9 tunnin päästä. 

Vierailija
46/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just varasin lennot ja matkustamoon voin viedä 12 kg:n käsitavarat + käsilaukun tai läppärilaukun. Tuo 12 kg on yllä enemmän kuin riittävä viikon reissulle ja mulla on vielä iso ja pehmeä käsilaukku, johon mahtuu vaikka kuinka paljon tavaraa. Ikinä ei ole siitä valitettu. Se sopii hyvin istuimen alle. 

Vierailija
47/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei takaa ötökättömyyttä, mutta hotellin yleisilmeestä ja huoneen puhtaudesta ja ilmeestä jo pystyy arvioimaan jotain tasosta. Tähtiluokitus ei kerro yhtään mitään tasokkuus pitää arvioida itse.

Vierailija
48/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei takaa ötökättömyyttä, mutta hotellin yleisilmeestä ja huoneen puhtaudesta ja ilmeestä jo pystyy arvioimaan jotain tasosta. Tähtiluokitus ei kerro yhtään mitään tasokkuus pitää arvioida itse.

Kannattaa lukea kaikki arvostelut hyvin, se kertoo paljon hotellin tasosta. 

Vierailija
49/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukku pidetään kiinni ja vaatteet sen sisällä myös hotellissa. Pienen laukun voi laittaa myös pakastimeen tai yli 100 asteiseen saunaan.

Vierailija
50/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea kaikki arvostelut hyvi

Luteita ei mitkään arvostelut kiinnosta, viihtyvät myös tasokkaissa ja arvostetuissa hotelleissa.

Vierailija
51/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptekin 44 reppu, edullinen.

Vierailija
52/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luteita ei mitkään arvostelut kiinnosta, viihtyvät myös tasokkaissa ja arvostetuissa hotelleissa."

No sen takia ne asiakkaiden arvostelut ja palautteet pitää lukea hyvin. Jos tasokkaassa hotellissa on luteita, niin ihan varmasti se on kerrottu arvosteluissa. Onko se sitten edes mikään tasokas hotelli enää. Minä käy läpi eri nettisivut, joissa hotellia on arvosteltu.  

Vierailija
53/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida, että laukku on sellainen, jonka on tarvittaessa valmis pitämään edessään olevan penkin alla jalkatilassa, sillä hattuhyllyihin ei mahdu kuin murto-osa käsimatkatavaroista.

Murto-osa? Ihan jokaisella lennollani omat ja muiden isommat laukut ovat mahtuneet ylähyllylle. Lennän 5-10 kertaa vuodessa enkä ole koskaan ollut tilanteessa jossa vain murto-osa käsimatkatavarasta olisi mahtunut ylös. Tietenkin jos ottaa (jos lippu sallii) myös pienemmän laukun, täytyy se laittaa aina istuimen alle.

Vierailija
54/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita laukkuani jalkatilaan koska sinne menee toinen laukkuni sillä olen maksanut kahdesta laukusta. Laukkunsa jalkatilaan laittaa sellainen jolla on halvempi lipputyyppi eli vain yksi jalkatilaan mahtuva laukku. Suurin osa matkustaa halpalipulla mutta laittaa laukkunsa silti sinne ylös, joten sellaisen laukku väistää. Kuten sanottu, näin toimitaan ihan tosielämässä.

Ihan yhtä lailla ne muutkin on vetolaukuistaan maksaneet. Ei sillä maksulla saa mitään automaattista oikeutta hyllytilaan, koska kaikki vetolaukut ei millään sinne edes mahdu.

Mikäli laukkuja on kaksi, niin sen pienemmän voi ihan yhtä lailla laittaa hyllylle jos siellä ei ole tilaa vetolaukulle.

Aina kun vetolaukun ottaa matkustamoon, niin on myös varauduttava siihen, että sen paikka on omassa jalkatilassa, eli sen mukaan kannattaa käsimatkatavansa koot suunnitella. Ihan sama, miten tilanne on kohdallasi joskus toiminut, et voi tuudittautua siihen, että la

En ole koskaan joutunut laittamaan vetolaukkua jalkatilaan tai nähnyt että joku muu olisi joutunut laittamaan 🤷🏼. Ei se kovin yleistä ole kun lentoja on takana satoja ja satoja.

Vierailija
55/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän pari kertaa kuukaudessa, ja yleensä ne vetolaukut mahtuu hattuhyllylle (lähinnä jossain pienissä koneissa Oulun ja helsingin völillä on niin pienet hattuhyllyt että ei mahdu). Ja jollei mahdu, on ne saanut laittaa ruumaan ilmaiseksi koneen sisäänkäynnillä, mistä ne voi myös poimia poistuessaan, jos käsimatkatavarasta on maksanut. Ei tämä siis ole oikeasti ongelma.

Noista luteista: Minä menettelen niin, että ensin pyrin varaamaan huonees siististä ja hyvästä hotellista, mutta eihän se tosiaan mitään takaa. Huoneeseen saapuessani minä ensimmäiseksi katson, että näkyykö sängyssä/patjoissa lakanoiden alla jälkiä luteista. Jos näkyy, vaadin toisen huoneen tai vaihdan hotellia - mutta aika harvoin on näkynyt. Lähtiessä ravistelen kaiken ennen takaisin laukkuun laittamista. Kotiin päästessä puran laukun ulkona, ravistelen taas, pesen vaatteet ja vien yhjän laukun varastoon. Vielä ei ole tullut ötököitä kotiin - mutta jos tästä huolimatta joskus jotain tulisi, me pitäisi sitten vain heti myrkyttää. Maailmaa ei saa ihan varmaksi tehtyä, vaikka miten yrittäisi. Vaikka jäisit kotiin, voisi joku naapuri tuoda niitä ja ne leviää sitten tuuletuskanavien kautta.

Vierailija
56/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laukusta maksamalla saa luvan ottaa sen laukun matkustamoon, mutta ei se siltikään takaa, että hattuhyllyillä on tilaa.

Katsohan seuraavan kerran niiden hattuhyllyjen kokoa verrattuna niiden kohdalla oleviin matkustajapaikkoihin. Yhteen hyllyyn mahtuu 2 vetolaukkua, mutta niiden alla on peräti 6 paikkaa. Mikäli kaikilla matkustajilla on vetolaukut, osa joutuu pakostakin laittamaan ne jalkatilaan."

Siinä tapauksessa laukkunsa jalkatilaan laittaa sellainen jolla on pelkkä light-lippu ja yksi laukku. Niistä kuudesta henkilöstä vähintään neljällä on se halvin lipputyyppi. Lipputyyppi lukee isolla boarding passissa, niin paperisessa kuin äpissäkin.

Meinaatko että kesken kaiken lastauksen aletaan repimään jo siellä hyllyssä olevia laukkuja ihan summanmutikassa ulos, ja lentoemännät alkaa huutokauppaamaan, että kenen laukku tämä on, näytäppä sun lippu ja jos sulla on väärä lippu, niin laukku pois hyllystä??!!. Juuei, sanos turkulainen.

Tämmöistä ei ole ikinä tapahtunut eikä tämmöiseen älyttömyyteen tod ole ikinä aikaa. Että kivahan se on haaveilla , mutta sori, ei tuu tapahtumaan.

Vierailija
57/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten koneeseen nousi joku aika äänekäs, mutta selvästi vähän matkustanut kansalainen. Hän oli kovasti närkästynyt, kun hänen paikkarivin yläpuolella olevalle hylylle olikin jo materialisoitunut laukku; joku on laittanut laukun mun paikan kohdalle! Lentoemännät ei ikäväkseen reagoineet. Eikä kyllä kukaan muukaan. Kaikkea sitä.

Vierailija
58/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aika sitten koneeseen nousi joku aika äänekäs, mutta selvästi vähän matkustanut kansalainen. Hän oli kovasti närkästynyt, kun hänen paikkarivin yläpuolella olevalle hylylle olikin jo materialisoitunut laukku; joku on laittanut laukun mun paikan kohdalle! Lentoemännät ei ikäväkseen reagoineet. Eikä kyllä kukaan muukaan. Kaikkea sitä.

Kuulostaa tämän keskustelun osallistujalta, joka kuvittelee olevansa ainut laukustaan maksanut ja olevansa aina oikeutettu hattuhyllytilaan vaikka se olisikin täynnä. Olettaa myös aina saavansa henkilökunnan poistattamaan sieltä muiden laukkuja tehdäkseen tilaa juuri hänen laukulleen.

Vierailija
59/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsoniten Move-mallistossa on reppuja ja olkalaukkuja, jotka mahtuvat jopa Finnairin kevytlipun rajoihin. Itselläni on reppu 12 litraa, paino 0,4 kg. Sillä pärjää hyvin muutaman päivän kaupunkiloman.

Vierailija
60/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika tökeröä lentoemänniltä etteivät vieneet hänen laukkuaan muualle, jossa oli tilaa. Olen usein nähnyt, kun lentoemännät järjestävät laukkuja ja sitten kertovat, että tämä pitää nyt laittaa tuonne kauemmas. Kuulostaa oudolta, ettei asiaan mitenkään reagoitu?