Paljon matkustavat/lentolaukku
Millaisia laukkuja teillä paljon matkustavilla on? Onko kenelläkään tätä?
https://www.zeeksack.fi/products/the-organizer?tw_source=google&tw_adid…
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ihan tavallinen selkäreppu. Siihen mahtuu kaikki mitä tarvitsee ns. pidemmille viikonloppu reissuille.
Itsestäni taas tuntuu, että perusreppu on todella hankala pakata, ja etenkin läppärin ehjänä säilyminen epäilyttää. Toisaalta vetolaukut ärsyttävät myös.
Minulla oli aiemmin muovinen Samsungin lentolaukku, mikä on oikein hyvä ja kestävä. Vaan kun lentoyhtiöt ovat tulleet tarkemmaksi myös käsimatkatavaran painosta, ostin keveimmän American Touristerin. Epäilin aluksi sen kestävyyttä, mutta hyvin on jo monta reissua kestänyt, eikä tavaratkaan ole kärsineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ihan tavallinen selkäreppu. Siihen mahtuu kaikki mitä tarvitsee ns. pidemmille viikonloppu reissuille.
Itsestäni taas tuntuu, että perusreppu on todella hankala pakata, ja etenkin läppärin ehjänä säilyminen epäilyttää. Toisaalta vetolaukut ärsyttävät myös.
Miksi läppäri perusrepussa hajoaisi, jos et kovin sitä heittele? Pakkaat vielä muut tavarat sen koneen ympärille pehmusteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas vetolaukku on hyvä. Nelipyöräisenä kulkee kevyesti vieressä eikä tarvitse kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi läppäri perusrepussa hajoaisi, jos et kovin sitä heittele? Pakkaat vielä muut tavarat sen koneen ympärille pehmusteeksi.
Ehkä vika on juurikin käyttäjässä, olen vähän huliloiva ym. niin pohdin josko tuollainen osastoitu reppu vähän suojaisi sitä konetta. Ja sitten jos sille on oma osasto, niin ei tarvitsisi onkia sitä ties minkä alta, niin että repusta ulostursuavat sloggit ovat kaikkien nähtävillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas vetolaukku on hyvä. Nelipyöräisenä kulkee kevyesti vieressä eikä tarvitse kantaa.
Minulla on sellainen ultrakevyt lentolaukku. Merkkiä en muista, ulkomailta ostettu. 9v ja kymmeniä matkoja, nielee käsittämättömän määrän tavaraa. Hyvin on kestänyt. Mieluummin rullaan kuin kannan mitään.
Mulla on yleensä käytössä ihan tavallinen samsoniten vetolaukku, pehmeä, joten se mahtuu aika hyvin eri muotoisiin hattuhyllyihin ja mielestäni kestää vähän kovaa paremmin. Se on mielestäni helppokäyttöisin matkalla eikä sitä ole pakko purkaa jotta löytäisi tavaransa perillä ollessaan. Sen ongelma on tietysti, että se ei sovi näihin nykyisiin kevytlippusääntöihin kun se on ihan perinteisen käsimatkatavaran kokoinen.
Mulla on myös reppu, mutta siihen ei oikeasti mahdu läppärin johtojen ja muun pakollisen lisäksi juuri mitään - lähinnä siis mennään vaihtokalsareilla ja yhdellä paidalla. Sen syövereistä on myös hankala kaivaa mitään purkamatta koko laukkua. Isompikin reppu on joskus ollut kokeilussa, mutta lopputulema oli, että en vaan koe oloani täysin turvalliseksi jos mun tavarat on repussa selkäni takana. Se on myös hankala esim busseissa ja metroissa varsinkin ruuhka-aikaan, kun varkaiden lisäksi saa miettiä, ettei itse töni sillä ihmisiä.
Mulla on myös pehmeä duffelilaukku, joka ehkä menisi kevytlipullakin (mahtuu jalkatilaan) mutta se on ärsyttävän epäkäytännöllinen perillä, koska vetoketju on suora. Jos tällaisen haluaisi saada toimimaan, pitäisi sen ainakin aueta "läpäääliseksi" kuten vetolaukunkin. Mutta lisäksi se on helposti vähän painava, jos sitä pitää pitkiä päiviä kanniskella mukana.
Kannattaa huomioida, että laukku on sellainen, jonka on tarvittaessa valmis pitämään edessään olevan penkin alla jalkatilassa, sillä hattuhyllyihin ei mahdu kuin murto-osa käsimatkatavaroista.
Miten varmistatte ettei laukuista leviä luteita tai muita ötököitä omaan asuntoon?
kannattaa huomioida myös paino. Laukku lasketaan mukaan niin joissain kilot tulee nopeasti täyteen
Mulla on pieni kevyt vetolaukku ja duunimatkoilla mukana kulkee lisäksi läppärireppu jos monta taskua johon mahtuu vaikka mitä. Vapaa-ajan matkoille en ota läppäriä mukaan joten iso olkalaukku riittää matkalaukun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten varmistatte ettei laukuista leviä luteita tai muita ötököitä omaan asuntoon?
Yöpymällä kunnon hotelleissa eikä missään hostelleissa.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa huomioida myös paino. Laukku lasketaan mukaan niin joissain kilot tulee nopeasti täyteen
Linkin reppu 30l painaa 1.3kg, kaikki Cabin size trolleyt mihin olen törmännyt painavat vähintään saman. Onko joku löytänyt jotain ultrakevyttä cabin size trolleytä (joka menisi lähinnä finskin/Lufthansansan käsimatkatavarasääntöihin)?
Samsonite Dlite on ollut uskollinen seuralaiseni jo vuosikaudet, ja matkustan paljon, keskimäärin 1-2 lentoa kuukaudessa.
Se on kevyt (muistaakseni 1,8 kg), kestävä ja siihen mahtuu paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin reppu 30l painaa 1.3kg, kaikki Cabin size trolleyt mihin olen törmännyt painavat vähintään saman. Onko joku löytänyt jotain ultrakevyttä cabin size trolleytä (joka menisi lähinnä finskin/Lufthansansan käsimatkatavarasääntöihin)?
Kasin samsonite lentolaukku on reilusti alle kilon, vaikka on jo vuosia vanha. Ja menee siis normaaliin käsimatkatavarasääntöön, mutta ei kevytlippuun, joissa saa olla vain se aivan pieni henkilökohtainen itemi.
Minulla on ollut pari vuotta Ospreyn levitettävä reppu, Daylite Expandable taisi olla nimeltään. Siinä on vetoketju, jonka avaamalla reppu leviää muutaman litran suuremmaksi (26l -> 32l), kuitenkin sellaiseksi että menee edelleen lentokoneen istuimen alle. Päätasku aukeaa myös koko matkalta kuin matkalaukku. Kevyt ja kestävä, menee myös kompaktimpana arkireppuna kun pitää tuota levitysvetskaria kiinni. Muillakin valmistajilla lienee vastaavia.
Itselleni pyörällisyys on tärkeä kriteeri, koska lentoasemilla tulee kuljettua pitkiä matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut pari vuotta Ospreyn levitettävä reppu, Daylite Expandable taisi olla nimeltään. Siinä on vetoketju, jonka avaamalla reppu leviää muutaman litran suuremmaksi (26l -> 32l), kuitenkin sellaiseksi että menee edelleen lentokoneen istuimen alle. Päätasku aukeaa myös koko matkalta kuin matkalaukku. Kevyt ja kestävä, menee myös kompaktimpana arkireppuna kun pitää tuota levitysvetskaria kiinni. Muillakin valmistajilla lienee vastaavia.
Tämä? https://www.osprey.com/daylitetm-expandable-travel-pack-26-6?srsltid=Af…
Onko tuossa millainen "osastointi", eli levähtääkö kaikki vääjäämättä pihalle, jos haluaa ottaa yhden tavaran?