Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi etenkin vanhat ihmiset dumppaa nuoremmille kaikkea vanhaa tavaraansa?

Vierailija
06.09.2024 |

Muka lahjana ja ajattelevat että voisi olla käyttöä. Kuitenkin tässä on vain tarkoitus päästä kaikesta vanhasta roinasta eroon. Ex-anoppi harrasti tätä ja nyt eräs naapuri. Tuo aina lapselle jotain mitä sattui löytämään ja en kehtaa sanoa ei, kun lapsi ottaa vastaan "lahjat". Muutenkin tämä tuntuu olevan lähipiirissäkin joku yleinen juttu. Onko muilla tällaista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä. Olen vanha ja osaan dumpata joutavat tavarat kierrätyskeskukseen tai jäteasemalle. Annan vain tavaroita joita halutaan kuten vihekasveja, työkaluja ja kirjoja.

Vierailija
2/6 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat varmaankin kierrätyksen ja uudelleen käytön kannalta asiaa. Voivat myös ajatelle, että tavara on saajalleen tarpeen ja sen hinta säästyy johonkin muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska kun perinnönjako tulee, niin sitten kuitenkin riidellään niistä vanhoista risoista Arabian kupeista ja seinägobeliineista

Vierailija
4/6 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsilleni sanonut että saa viedä jos jotain tarvitsee, en tyrkytä mitään.

Hiljattain toinen kysyi löytyykö onko kukkakeppejä ja niitä sitten annoin.

Vierailija
5/6 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He elävät tuolta osin vielä vanhassa maailmassa, jossa "nuorilla" ei ollut ehkä varaa ostaa kaikkea tarvitsemaansa ja siellä annettiin "nuorille" sitten omaa vanhaa käyttäkelpoista tavaraa. Ajatus on syvässä. Etenkin kun nyt sitten on ollut mediassa puhetta siitä, että kierrätystä pitää lisätä ja nuoret tykkää käydä kirppareilla, niin tuollainen vanhan maailman eläjä tietenkin kokee, että kaikki vanha käy ja jos joku saa ilmaiseksi, niin tietenkin ottaa.

Vierailija
6/6 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle anoppi tyrkytti moneen kertaa 1980-luvulla ostamiaan terveyssiteitä. Niitä kaksi senttiä paksuja. "kun silloin ostin vähän varastoonkin ja laskin, että ne riittää vaihevuosiin asti, mutta ne alkoikin minulla niin aikaisin, että nyt näillä ei tee mitään". Kun kieltäydyin, niin se otettiin ikävästi vastaan ja minun epäiltiin valehtelevan, koska ilmoitin, ettei ole kuukautisia. Sitä piti sitten selittää, että hormonikierukka, joka ei känyt anopin järkeen, koska olen synnyttämätön ja sillä tavalla ummessa ettei kohtuuni edes voisi päästä mitään. Pidin sitten anopille anatomian oppitunnin ja kysyin, että miten se kuukautisvotoa sitten pääsee kohdusta ulos synnyttämättömilläkin, jos synnyttämättömät on "ummessa". No... ei sitten enää terveyssiteitään tuputtanut minulle, kehotin häntä käyttämään niitä mökillä, kun kellarissa siellä tulvii aina sateilla, että nehän imee tosin hyvin nestettä. Tämän jälkeen olen saanut sovittaa papan (mieheni isoisän) vanhoja kalsareita, kun ne on vielä ihan kunnossa ja naisethan käyttää nykyisin unisex-vaatteitta ja legginsit on melkein samanlaisia. Otin sitten ne papan vanhat kalsarit säilyttääkseni rauhan ja saadakseni anopille hyvän mielen ja heitin sitten kotipihallamme suoraan jätekeräykseen. MIes hekotteli vieressä ja sanoi, että olisi ne ollut ihan käytännölliset, kun tuossa mallissa olisi haaruksissa aukko, että aamulla ei sun tarvis sitten edes ottaa pöksyjä pois jalasta, jos vähän sekstataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi