Jos ostan uuden sohvan ja vanhan poisvienti luvataan niin pitääkö minun varottaa, että se vanha sohva on ihan hiton painava?
Ei siis mikään Ikean sohva vaan vanha antiikkisohva, jossa on painavia puuosia. Jos olisi paljon rahaa niin korjauttaisin/verhoiluttaisin tuon.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kantajat on yleensä sellasia 20-30 vuotiaita jonttereita, jotka repee innosta kun pääsee pullistelemaan sulle kun pääsee kantamaan yhdellä kädellä sun 3 istuttava biedermeierin ulos 10. kerroksesta kierreportaita. Anna poikien päteä.
Voi kuule, kun 60 vuotias mammakin on vahvempi kuin nuo jantterit
Sinänsä. Jos sopimuksessa lukee, että vanha viedään pois, eikä siinä ole painorajaa, niin antaa jantterien kantaa rauhassa
On teillä mummoilla itsestänne huvittavat luulot 😆
Kuule kun kääntelee vuosikymmenet 120 kiloisia veteliä mummoja ja pappoja sängyssä, ihmettelee kun 20v punttisalilla käyvät hoitajat valittavat työn olevan raskasta.
Mummo 60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kerrostaloissa ja varsinkin hissittömissä taloissa asuvat saisivat huonekaluja valitessaan tehdä päätöksensä keveys ykkösprioriteettina, elleivät itse pysty kantamaan kalusteitaan.
Toisten kehoa ja tukirankaa ei omilla romulla tule pilata.
Ei sinun sohvaperunan kuule tarvitse yrittääkään mitään kantaa, kun ei susta sellaiseen ole. Ne muuttomiehet ja tavarankuljettajat ovat ihan itse valinneet työnsä, ja heillä on siihen ammattitaito ja valmiudet. Pitävät kroppansa kunnossa, toisin kuin sinä.
Ihan samaa ajattelin. Meillä oli vastikään muutto ja kyllä näki että miehet olivat kovassa kunnossa ja nauttivat työstään. Olivat aivan älyttömän vahvoja ja pitivät työtään osana treeniä. Olisikin huvittavaa jos asut kerrostalossa et voisi hankkia esim pesukonetta tai jotain isompaa kaappia. Voi luoja näitä juttuja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hissittömässä talossa asuvana sanon kyllä aina jos on painavaa kannettavaa ja samoin sen ettei ole hissiä. Muuten voi tulla vain yksi tyyppi jolla ei ole toivoakaan saada yksin kamoja tuotua/vietyä.
Hissittömyys on syytäkin mainita.
Eipä koskaan ole esim. sohvaa vain yksi mies tuonut. Yhden miehen kantamana/raahaamana tulee tuotteeseen vaurioita ja se tulee kalliiksi huonekaluliikkeelle kun tuote pitää vaihtaa uuteen.
KKyllämonenkin liikkeen sivuilla on maininta, että tilaajan tulee varautua avustamaan huonekalujen sisäänkannossa, koska tavarantuojia on vain yksi. Ei kukaan oletakaan, että se kuski yksin sen sohvan sisälle kantaisi. 🙄
En ostaisi mitään sellaisesta liikkeesta josta ei saa asianmukaista palvelua. Itse olen joka ikinen kerta ennen kuin maksan varmistanut että kuljetusliikkeellä kantajia on kaksi. Yhdessä huonekaluliikkeesä on omat kantajat/kuskit ja autot.
En siis osta huonekaluja ikinä netistä koska mun pitää nähdä tuote livenä. Materiaalia pitää saada koskea käsin, istuen tai maaten tai muuten kokeilla tuotteen sopivuutta itselle.
Ei sinun sohvaperunan kuule tarvitse yrittääkään mitään kantaa, kun ei susta sellaiseen ole. Ne muuttomiehet ja tavarankuljettajat ovat ihan itse valinneet työnsä, ja heillä on siihen ammattitaito ja valmiudet. Pitävät kroppansa kunnossa, toisin kuin sinä.