Miksi joillakin on niin köyhät eväät töissä?
Esim. kaurapuuroa ja marjakeittoa! Tällaisista eväistä tulee huono ja heikko olo. Oloa parantaisi jonkin verran jo se, jos lisäisivät lounaaseensa proteiinia. Esim maitorahkaa em puuroon.
Kommentit (69)
Onko tuo toisten ruokien kyttääminen jokin mielenterveyshäiriö vai onko kysymys siitä, että henkilö on vajaaälyinen?
Vierailija kirjoitti:
Meidän taukotilassa eräällä miehellä on aina mukanaan mahdollisimman halpaa einesskeidaa. Roiskeläppäpitsoja, nuudelikuppeja, halvimpia mikroaterioita. Tulee paha olo kun katsoo. En tiedä onko niin köyhä, pihi vai eikö vain välitä yhtään ruuan laadusta.
Silloin kun olin töissä mulla oli aina halvat eväät että sai laskut maksettua. Eipä tullu mieleen että joku mielisairas olis niitä tuijottanu ja arvioinu.
Mistä tiedät, mitä heidän puurossaan ja marjakeitossaan on?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo toisten ruokien kyttääminen jokin mielenterveyshäiriö vai onko kysymys siitä, että henkilö on vajaaälyinen?
Voi olla myös molempia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon laihiksella syys- ja lokakuun. Syön päivällä vain banaanin, proteiinipatukan ja soijajuoman. Jos kolme kiloa saisi pois kahdessa kuukaudessa.
Laihis kuuluu tehdä niin, että lisää energiankulutusta eli esim liikuntaa ja syö normaalia tasapainoista ruokaa. Energian saannissa minimoi ravintoköyhien mättöjen osuuden. Esim yksi 33 g suklaapatukka riittää ja muita herkkuja ei päivään mahdu. Suklaapatukan eteenkin saa harrastaa liikuntaa. Nälkää pitää poissa, kun täyttää vatsaansa kuiduilla, esim energiatiheydeltään sopivan alhaisilla kasviksilla.
Dieettisi ei tule pitämään kiloja poissa. Kärsit jo yrittäessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon laihiksella syys- ja lokakuun. Syön päivällä vain banaanin, proteiinipatukan ja soijajuoman. Jos kolme kiloa saisi pois kahdessa kuukaudessa.
Laihis kuuluu tehdä niin, että lisää energiankulutusta eli esim liikuntaa ja syö normaalia tasapainoista ruokaa. Energian saannissa minimoi ravintoköyhien mättöjen osuuden. Esim yksi 33 g suklaapatukka riittää ja muita herkkuja ei päivään mahdu. Suklaapatukan eteenkin saa harrastaa liikuntaa. Nälkää pitää poissa, kun täyttää vatsaansa kuiduilla, esim energiatiheydeltään sopivan alhaisilla kasviksilla.
Painonpudotuksessa suurin merkitys on ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuessa lihaskadon välttää, kun liikkuu enemmän. Lihakset kuluttavat enemmän energiaa kuin rasva, jolloin voi lihomatta syödäkin enemmän. Lihas on tiiviimpää ja suoraan sanottuna kauniimpaakin, kuin rasva.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taukotilassa eräällä miehellä on aina mukanaan mahdollisimman halpaa einesskeidaa. Roiskeläppäpitsoja, nuudelikuppeja, halvimpia mikroaterioita. Tulee paha olo kun katsoo. En tiedä onko niin köyhä, pihi vai eikö vain välitä yhtään ruuan laadusta.
Kuka käskee sua pällistelemään muiden eväitä? Keskity omiin eväisiisi eläkä kitise pahaaoloasi kun kyyläät. Mä en esim tältäpäivää muista mitä muut huoneessa söivät kun oltiin lounaalla. Söin omani ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän muissa maissa pärjäillään? Esim. ystäväni asuu Australiassa, eikä siellä edes ole olemassakaan mitään rahkoja ja raejuustoja.
Kyllä Australiass raejuustoja on. Älyttömän isoissa pakkauksissakin jos tarvit kilon. Myös monia maustettuja raejuustoja löytyy myös jos haluat vetää ruohosipulilla maustettua raejuustoa suoraan purkista. Rahkaa pitää vähän etsiä mutta kyllä sitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Mikset söisi oikeaa ruokaa? Banaanin kaverina kasviksia, perunaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puurosta ja marjakeitosta tulee huono olo, niin olisiko kyse jostain allergisoivasta ainesosasta.
Huono olo tulee siitä, että ruoassa ei ole tasapainossa hiilihydraatit, rasvat ja proteiinit. Ruokaa en töissä tarvitse välttämättä paljon, kun se vain on tasapainoista. Ruoasta ei kuulu tulla väsynyt eikä ylikylläinen olo eikä heti uudestaan nälkä. Ilman proteiinia tuntuu, kuin ei olisi oikeastaan syönytkään, sillä pian tarvitsee jo täydennystä tai päivä etenee väsyneesti.
Kylläisyys tulee siitä, että syötät suolistollesi ravinteikasta ruokaa, josta koko kroppa hyötyy. Moni syö paljon tyhjiä kaloreita, joilla vain näännyttää sekä suolistonsa että aivonsa. Sitten on taas nälkä.
Proteiinia oleellisempaa ovat kasvikset ja kuitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuessa lihaskadon väl
Niin liikunta tukee, mutta suurin merkitys on ruokavaliolla. Ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta noilla? En kutsuisi "ruokavalioksi". Syön banaania, mutta lisäksi syön RUOKAA. Soijajuomasta ei tosin nimen perusteella pysty sanomaan, että miten tasapainoista se on, mutta proteiinipatukat ovat turhia. Proteiinia saa oikein koostetusta ruoasta, ei siihen patukoita tarvitse. Rahansa voi käyttää paremminkin RUOKAAN.
Tädit ovat jälleen kerääntyneet toisten ruokalautasten ympärille.
Banaani riittää mainiosti jos on toimistossa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai liikunnan määrällä viikossa.
Jos treenaa vaikkapa 15h viikossa hikiliikuntaa niin kylllä laihtuu hyvin. Tulee myös kiire syödä että ei jää miinukselle kaloreissa ja laihdu liian nopeasti.
15h treenimäärä viikossa vaatii parisen vuotta nousujohteista harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Tädit ovat jälleen kerääntyneet toisten ruokalautasten ympärille.
Keskittyvät toisten ruokiin omansa sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on köyhät eväät.
Sitä myötä myös työtahti on hidas ja väsynyt. Heikosti tuottavaa ruokaa syövä tuottaa huonosti voittoa.
Huono olo tulee siitä, että ruoassa ei ole tasapainossa hiilihydraatit, rasvat ja proteiinit. Ruokaa en töissä tarvitse välttämättä paljon, kun se vain on tasapainoista. Ruoasta ei kuulu tulla väsynyt eikä ylikylläinen olo eikä heti uudestaan nälkä. Ilman proteiinia tuntuu, kuin ei olisi oikeastaan syönytkään, sillä pian tarvitsee jo täydennystä tai päivä etenee väsyneesti.