Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää haluaako joku olla kaveri? Tai ylipäätään missään tekemisissä

Vierailija
05.09.2024 |

Olen ihan tarkoituksella koittanut kaveerata/tutustua yhteen, joka näyttää olevan kovin yksinäinen/ulkona porukasta. Olemme sopineet, että käymme yhdessä ruokatunnilla. Olemme kummatkin intoverttejä, mutta tämä toinen vaikuttaa todella ujolta. Ruokatunnilla koitan kehittää keskustelua ja kevyesti kysellä hänestä. Kuitenkin hän ei ole  kysynyt minusta mitään, ellei kyseessä ole ollut jokin lyhyt jatkokysymys. Tilanne vaikuttaa kuitenkin siltä, että olisimme vain hiljaa, jos en itse kysyisi mitään. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että hänellä ei olisi täällä asuinalueellani kavereita. Olemme itseasiassa kummatkin uudessa paikassa.

Olen itsekin melko introvertti ja hiljainen, mutta en yhtään osaa lukea tätä tilannetta. Voisin hyvin olla tämä toinen osapuoli, enkä saisi ujouttani oikein mitään sanotuksi. Kuitenkin keskustelun yksipuolisuuden voi tulkita helposti "ei kiinnosta jutella sulle"- tilanteeksi.

Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista tilanteita? Tuliko tilanteeseen selvyyttä ikinä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kaveri, joka on muuttanut ulkomailta Suomeen ja on tosi yksin ja yksinäinen. Hän on mukavaa seuraa, ja voisin käydä hänen kanssaan viikonloppuisin jossain tapahtumissa ja kahvilla jne, mutta tuntuu, ettei hän halua. Aina tulee jotain syitä luokkaa "en voi, koska täytyy käydä kirjastossa", vaikka mulle sopisi aika lavealla aikataululla nähdä. Olen yrittänyt monesti, mutta ei hän tunnu haluavan.

Olen tullut siihen lopputulokseen, että hän on ollut niin pitkään niin yksin, ettei uskalla päästää ketään lähelleen. Hänellä saattaa olla toive seurasta niin kova, että hän pelkää, että seurassa muistaa taas miten mukavaa on olla, mutta toisaalta hirveä stressi, että jää taas yksin. Ja siksi hän pitää kaikki ulkopuolella, ja on yksin, koska se on tuttu helvetti.

Vierailija
22/26 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen pitäisi ottaa rohkeasti yhteyttä, jos on olemassa sellainen henkilö jonka seurassa hän viihtyy.. Jos on ollut väärinkäsityksiä ne voi aina puhumalla hoitaa.. Olen itsekin täysin introvertti ja varmasti minusta saa sellaisen kuvan että en halua olla tekemisissä vaikka todellisuudessa se on just päinvastoin. Ei ole mulla montaa kaveria varsinkin kun asun aika syrjässä.. Olis hienoa kun olis sellanen ihminen jonka kanssa käydä syömässä ym.. tai olihan mulla muuta just väärinkäsitysten takia se ilmeisesti loppu:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän positiivisia merkkejä. Ja silloin sanon voitaisi yhdessä..

Vierailija
24/26 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähden "teidän" kanssa ihan mihin vaan jos tahdot vielä.. Joo olen itsekin ihan seko enkä todellakaan tykkää tavallisista ihmisistä, he ovat niin eri aalto pituudella olevia lauma eläimiä:)  Tekevät kaiken kiltisti, hyvä esimerkki korona rokote, kaikki ottaa sen, kun käsketään.. Ei normi ihmisiä mulle kiitos;)

Vierailija
25/26 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis introvertti voi pitää sinua kierona ja jotenkin ihon alle menevänä..? Älykkyyserot?

Vierailija
26/26 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen vaan joku hullu stalkkeri, tai sitten olen niin introvertti että mun on pakko stalkkaa, tai ehkä stalkkaan koska ei ole muuta tekemistä tai sitten haen jotain.. Ehkäpä olenkin vain niin kovin yksinkertainen ja luulen että se johtaa johonkin.. Tosin ihon alta olemme kaikki saman näköisiä.. Mutta ehkä hänen pitäisi unohtaa kaikki turha.. Mitä väliä jos on hullu, tämä maailma on niin paljon enemmän hullu, jos viihtyy hullu hullun seurassa niin antaa soittaa;)