Miten jotkut pystyy olemaan vuosia tai jopa vuosikymmeniä työttömänä toimeentulotuella olematta tekemisissä työkkärin kanssa?
Yksin sukulainen on juuri tuollainen, ei ole ollut 10 vuoteen töissä eikä käynyt missään työkkärin jutuissa ja silti tuet vain rullaa vuodesta toiseen.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa toimeentulotukea, niin idea on nimenomaan se, että ei ole työttömänä työnhakijana.
Jos olet työtön mut et ilmoittautunut työkkäriin, niin sossukela kyllä alentaa toimeentulotukea niin kauan pätkissä kuin ilmoittaudut työkkäriin.
Tuon leikatun osan saa sossusta takaisin joten ei vaikuta periaatteessa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa toimeentulotukea, niin idea on nimenomaan se, että ei ole työttömänä työnhakijana.
Jos olet työtön mut et ilmoittautunut työkkäriin, niin sossukela kyllä alentaa toimeentulotukea niin kauan pätkissä kuin ilmoittaudut työkkäriin.
Eihän aloituksessa ole mainittu, että täysimääräisellä tuella oltaisiin. Tosin, asumistuki ainakin todennäköisesti tulee edelleen täysimääräisenä, ei sitä ole sidottu töiden hakemiseen. Mahdollisesti vammaistuki myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon leikatun osan saa sossusta takaisin joten ei vaikuta periaatteessa mitenkään.
Lain mukaan alennettua toimeentulotukea ei voida käyttää perusteena ehkäisevään ja täydentävään toimeentulotukeen. Tietty jos kunta toimii laittomasti, niin sitten varmaan saakin.
Samaa minäkin ihmettelen kun jotkut ihan terveet ovat vuosikymmeniä työttöminä ja saavat olla kokonaan kotona.
Taas jälleen kerran puhutaan työttömyydestä ja työttömistä mutta ainoa teema ihmisten mielessä on raha asiat. Mitä ******** väliä raha-asioilla on kun pitäisi puhua työ asioista?
Lieköhän joku sairaus, jolloin todellisuudessa ei ole työkykyinen mutta ei pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään, joku toimeentulo on silti oltava.
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin ihmettelen kun jotkut ihan terveet ovat vuosikymmeniä työttöminä ja saavat olla kokonaan kotona.
No eihän heitä kukaan ole palkkaamassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Lieköhän joku sairaus, jolloin todellisuudessa ei ole työkykyinen mutta ei pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään, joku toimeentulo on silti oltava.
Eikä tarvitse olla edes sairaus. Esimerkiksi Aspergereissa, tai pitääkö nykyään sanoa autismikirjoilla olevissa, on yllättävän paljon työttömiä.
Tulee varmaan yllätyksenä mutta ihmiset eivät ole vankeja ja vangittuja, eikä pitäisi olla. Kuten joku nyt antaa ymmärtää. Eikä pitäisi olla simputuksen alaisia kuten juutalaisten vainot. Jos kokee vainoa, jokin on pielessä systeemissä tai ihmisissä jotka sallivat sen.
Ei muhun ainakaan ole työkkäri ollut yhteydessä koko vuonna lukuun ottamatta tammikuun ajan perumista. Piti saada uusi aika, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.
Voi olla, että ovat unohtaneet, tai sitten ovat todenneet, että ei tuota työkyvytöntä saa mihinkään töihin, kun ei sitä kukaan huoli.
Vierailija kirjoitti:
Kumma et juopot ja muut itse ongelmasa aiheuttaneet saa kaikki tuet ja tuhlaa rahoja turhiin katkoihin jne mut muut vaikka ois ollut 20v fyysisesti sairas saa mitään. Säästäis miljoonia jos heidän tuet muutettaisiin niin ettei niitä voi käyttää päihteisiin. Miksi yhteiskunnan pitää tukea juomista jne miksi
Miten niin ei saa mitään? Ihan samalla tavalla heillekin se sama raha juoksee. Valvontayhteiskunta, joka vielä päättää mitä vähillä roposillasi teet nyt on viimeinen asia mitä tähän vielä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin varmaan näytän ja kuulostan terveeltä, kun sairaudet eivät näy päällepäin. Tuntuvat kyllä, ja estävät tehokkaasti aika monenlaisen työnteon.
Ihmisten kohtelu on erilaista osaksi, riippuen mistä tulee, mihin menee vai pääseekö mihinkään. Kokeilkaa itse. Ehkä on naamaraja. Ei muille tarvitse tyrkyttää väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä sossusta? Kelastahan sekin tulee.
Kaverini irtisanoutui kokoaikatyöstä ja aloitti osa-aikatyöt, häntä piinataan alituiseen työkkäristä. Minä valmistuin osa-aikatyöttömäksi eikä ketään kiinnosta etsiä minulle kokoaikatöitä. Ei ole edes velvoitetta olla koskaan kehenkään yhteydessä. Olen laittanut 1-3 hakemusta kuukaudessa hyviin paikkoihin, mutta 0 haastattelukutsua on tullut. Kerran on soitettu ja tarkistettu onko tilanne ennallaan. Ei ole tullut edes täydennyskoulutustarjouksia.
Riippuu naamasta vainotaanko vaiko ei!
Arto Satonen on luvannut antaa Satosen lainan ja töitä kaikille halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin tälle joka sanoi että jos saa toimeentulotukea, niin ei tarvitse olla työtön työnhakija. Tämä on väärin, pitää olla työkkärissä hakijana jos on työtön tai muuten ttt alenee. Ja toimeentulotuen jälkeen ei saa enää mitään erillisiä rahoja sossusta joilla tuo alennus paikataan, ei ne harkinnanvaraista myönnä jos menetät osan ttt:stä siksi että et ole työttömänä työkkärin listoilla.
Olen 62v. yliopiston käynyt it-alan maisteri. Olen ollut 5v. työttömänä. Kukaan ei vaan halua palkata ikäistäni töihin. Olen laittanut joka vuosi noin 250 työhakemusta eri paikkoihin, myös oman alani ulkopuolelle. Jotenkin alkaa tuntumaan toivottomalta.
Ei pitäisi joutua sairaanhoitajalle kertoa, mutta mitä jos kävisit vaikka lääkärissä ensimmäisenä. Uupumus, alkava masennus?