Miksi vanhukset ei käytä ip kassaa?
Aina hirveä jono joka kaupassa marjattoja ja kaleveita jonottamassa normaalille kassalle kun ip kassat ammottaa tyhjyyttään. Itse pääsen koko jonon ohi alle minuutissa käyttämällä ip kassaa. Muuten menisi ainakin 10 Min.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei käytä. Se vielä puuttuis et tukkis nekin ja unelmois siinä tunnin ja lopuksi pyytäisi henkilökunnan paikalle pysykööt normikassoilla et me nuoret nopeat ja notkeat päästää nopeasti ulos.
Mielestäni vanhuksille voisi olla jotkut laissa säädetyt kaupassa käynti ajat. Esim Ti ja pe klo 08.00-09.30.Pysyisivät poissa normaalien ihmisten tieltä
.Kuuleppa normaali ihminen! Tätä palstaa lukiessasi olet jo vanhentunut, huomenna herätessäsi olet vanhentunut, kuukauden päästä sama juttu! Ihan yhtä normaali olen kuin sinä, vähän vaan vanhempi enkä noin vittumaisen ilkeä! No vähän...Ai, sulla on mustat housut, meeppä siitä pois että me normaalit päästään tästä.
Asiakkaat ei ole kaupassa töissä. En halua ruveta kassaksi. Seuraavaksi joutuisi varmaan hyllyttään tavaraa.
et sää näe mitään muita kuin vanhuksia,onko työsskäyviä keski-ikäisiä ja niitä lapsiperheitä erityisesti viikonloppuna,kukas heistä tykkää, koko laumalla katsomassa kurahaalaria ja kodin romppeita.
oletko noin kärsimätön,mistä se kertoo. Elämä mokomalla sunlaisella niiin hektistä oikein, tuli persiissä muka,, hoidat sun laadukasta elämää,kova busines menee päällä,,..muuten susta tulee köntys vanhus myös, plakkia aivoissa näemmä jo nyt.. Mitä sä juokset karkuun kun noin kova kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan noita kalman hajuisia kurppia tukkimassa kassoja ja käytäviä.
Kohta itsekin jonkun tramstamp-yasminen vihaama kurppa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä missä ennen oli 5-6 kassaa on nykyisin vain 1-2 kassaa. Ne loput ei enää saa töitä eikä palkkaa. Säästyneillä palkkarahoilla omistajat ostaa itselleen jotain kivaa.
Noin säki tekisit jos yrittäjä, miten vaan saisit säästöö, et tekisi yrittäjän duunia hyväntekeväisyyttäsi, et ikkkää
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessahan kaikki palvelukassat poistuu ja jäljelle jää vain itsepalvelukassoja.
ihanaa asioida vartioiden piirittämänä kuin joku mstalainen.
Yhtenä päivänä minua palveltiin Salessa. Myyjä/kassa tuli antamaan minulle tuotteen, jota en itse ylettynyt ottamaan, esitteli erästä tuotetta ja kassalla vielä pakkasi ostoskassin. Useamman kerran olen saanut palvelua kyseisessä kaupassa, vaikka en ole ihan ikäloppu ja liikunkin ripeästi. Mukava henkilökunta, huomioi asiakkaan. On siellä yksi itsepalvelukassa, mutta harvoin siinä ketään on, vaikka kassalla olisi jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi etteivät käytä, menee muuten nekin jumiin kun ihmetellään maailman menoa.
Maailmassa on paikka -kaikenikäisille. Niin ne taaperoperheetkin voi risoa sinkkua. Ja jos elämä sulla noin vaikeeta ja ymmärtämätöntä, mieti mikä olisi sulle otollinen aika asioida ravinto-ostoksillasi. Mieti vähän syvällisemmin, maailman mahtuu sairaita, vammaisia vanhuksia ja sustakin tulee, teis pyörätuolissa tukit väylät kassat,,mitäs siihen taukkis sanot,, häh , häh, painu nurkkaan miettimään syvällisisä, nolo olet. Auttaisit vanhuksia pulmissa tai pakkaat siinä... saat hyvän milen molemmille. Osatko olla viisas, kohtelias... mitään muuta kuin möälli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska en ole siinä kaupassa töissä. Tykkään, että kauppa palvelee minua erittäin hyvin, sillä onhan ruokakin hinnoissaan. Minulla ei ole koskaan kiire, enkä ole vastuussa muiden ihmisten kiireistä, joten käytän asiointiin niin paljon aikaa kuin se vaatii. Käyn kaupassa silloin kun se itselle parhaiten sopii, vaikka ruuhka-aikana.
Jos tykkäät palvelusta, niin miksi käyt itsepalvelumarketissa?
Eiköhän jokaisessa marketissa ole nykyään itsepalvelukassoja. Käyn Prismoissa, K-Citymarketeissa, K-Supermarketeissa, joskus Salessa, joskus torilla, joskus liha- ja kalakaupassa. Kaikissa paikoissa palvellaan, eikä itse tarvitse.
Monissa paikoin niiden käyttöä on rajoitettu, koska niiden kautta liikkune
Tuo kai se onkin monella syy käyttää ip-kassaa, kiva kokeilla, jos joku ostos livahtaisikin läpi maksamatta. Tarkastuksen tullessa sitten sanotaan viettomasti että oho kun unohtui,
muut ostavat -60%, sinä tomppeli maksat ip-kassalla 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksilla ei ole niin kiire etteivätkö kerkeäisi jonottaa. Haluavat varmistaa että tulee oikein, eivät ole tottuneet pikakassaan. Ja ostavat laputettuja tuotteita, ne ei mene pikakassasta.
Kyllä tällä saa alkoholit ja punalaput ip kassalla.
Meillä ei saa, S-market.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain ihmiskassaa ja olen 23
Sama, olen 40. Ihan periaatteessa en käytä itsepalvelukassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei käytä. Se vielä puuttuis et tukkis nekin ja unelmois siinä tunnin ja lopuksi pyytäisi henkilökunnan paikalle pysykööt normikassoilla et me nuoret nopeat ja notkeat päästää nopeasti ulos.
Mielestäni vanhuksille voisi olla jotkut laissa säädetyt kaupassa käynti ajat. Esim Ti ja pe klo 08.00-09.30.Pysyisivät poissa normaalien ihmisten tieltä
.Kuuleppa normaali ihminen! Tätä palstaa lukiessasi olet jo vanhentunut, huomenna herätessäsi olet vanhentunut, kuukauden päästä sama juttu! Ihan yhtä normaali olen kuin sinä, vähän vaan vanhempi enkä noin vittumaisen ilkeä! No vähän...Ai, sulla on mustat housut, meeppä siitä pois että me normaalit päästään tästä.
jokaisella on ihmisarvo. jokainen ikääntyy, toiminnot hidastuu, ihmisiä syntyy vammaisena, vammautuu. tuolin räkänokka voi olla auto-onnettomuudessa vaikka tänään taii sguutti ajaa päälle. sitten kassalla väkytetään mee veen vammapääää siitä v..tuuun, mul on kiire. noilee ei pääsyä ees kauppaa, joku ruokajakelu jos pakko jonnekin nurkan taa. kuulehan voit maistaa omaa lääkettäs piankin,muista mitä sanottiin kerran sulle. hymy hyytyy sullakin vielä. jokaisella ihmisoikeudet liikkua ja saada palvelua. sulta ei ainakaan saisi mitään apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vanhuksille voisi olla jotkut laissa säädetyt kaupassa käynti ajat. Esim Ti ja pe klo 08.00-09.30.Pysyisivät poissa normaalien ihmisten tieltä.
Vanhukset ovat normaaleja ihmisiä. Tuleeko susta epänormaali kun vanhenet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset ymmärtävät palvelun päälle ja sen,että mitä enemmän asiakkaat käyttävät ip kassoja kauppias vähentää kassatyöntekijöitä ja työttömyys sen kun lisääntyy.
Miksi he sitten käyvät itsepalvelumarketeissa?
Ei ne ole mitään itsepalvelumarketeja. Ei sellaisia ole olemassa ainakaan Suomessa.
Itseasiassa muutamia löytyy. Toki ne ovat täysin henkilökunnattomia pikkukauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan noita kalman hajuisia kurppia tukkimassa kassoja ja käytäviä.
Sinäkin vanhenet, olet tuleva kurppa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat ei ole kaupassa töissä. En halua ruveta kassaksi. Seuraavaksi joutuisi varmaan hyllyttään tavaraa.
tyhmä. fiksu auttaa vaikka kassalla nostamaan kassit kärryyn jos näkee kepin kanssa olevan tai jotenkin vajaakuntoisen heikon tai raskaanaolevan tms ikääntyneen, auttaa vaikka pakkaamaan rehellisest, josnäkee toisella vaikeaa.
En tarvitse palvelua.
Autohuollossa sain itse vaihtaa autoni renkaat. Täyden hinnan silti maksoin.
Nakkikioskillakin pääsin jonon ohi kun tein itse makkaraperunani.
Itsepalvelu kunniaan.
Ei mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa mitä kassaa muut käyttää. Huolehdin ihan omista tekemisistäni vain.