Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sulle on ehdoton nou nou asunnonostossa?

Vierailija
05.09.2024 |

Kerro konkreettinen esimerkki. 

Itselle se on okt joka sijaitsee 500 m2 plöntillä ja edessä, takaa ja sivuilla on naapuri muutaman metrin päässä. 

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävät naapurit. 

Tätä ei voi ostaessa tietää. Sitä asuntoa kuitenkin käydään katsomassa pari kertaa, ja tuollaiset asiat ilmenee vasta asumisen myötä

Harmi.

Vierailija
142/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Naapureita joka puolella

- Rintamamiestalo

- Valesokkelitalo

- Yli 20 vuotta vanha talo

- Puinen ulkoverhous

- Tasakatto

- Geelitukkainen / nuori kiinteistönvälittäjä

Onko yhä olemassa valesokkelitaloja? Eikö niitä olla jo korjattu tai eikö ne ole lahonnu pystyyn? 

On olemassa, eikä kaikissa edes ole ongelmia. Esimerkiksi talo on kuivalla hiekka kankaalla. Mistä se kosteus sinne tulisi? Näitä on myös korjattu laajalti, eli vaihdettu niitä runkopuita ym. Missä on alapäässä lahovikaa. 

Ihan hyviä taloja ovat, kun ovat kunnossa. Monessa on ongelmia, kyse on riskirakenteesta,mutta se ei tarkoita että ongelmia olisi aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi vuokratontilla olevaa. En ostaisi asuntoa pienestä, esim. 3-4 asunnon yhtiöstä. Enkä paritalosta.

Joko omakotitalo, tai sitten iso taloyhtiö on mun vaihtoehdot.

Tämä ehdoton, ja sitten aika ihmeitä saisi tapahtua myöskään, että ostaisin esim. 80-luvun ongelmarakenteisesta talosta, valesokkelit jne. 

Suomen kauneimmassa kaupunginosassa, Eirassa, on yhtä korttelia lukuunottamatta vain pieniä taloyhtiöitä.

Kiitos tiedosta, vaikka itse en aio muuttaa Eiraan, enkä pidä sitä kauneimpana.  

Eikös siellä ole lähinnä kerrostaloja? Onko niissä siis vain muutama asunto per talo? 

Vierailija
144/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hankkisi asuntoa missä on vessanpönttö saunatiloissa. Mun vessan pitää olla oma erillinen huoneensa. 

Nykyään on monessa erillinen-wc + pytty kylppärissä. Tällä täytetään esteettömyysvaatimukset, kun sitä erillis-wc:tä ei tarvitse tehdä invakokoiseksi. 

Mulle kelpaa pönttö kylppärissä kunhan ei ole saunassa.

Vierailija
145/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hankkisi asuntoa missä on vessanpönttö saunatiloissa. Mun vessan pitää olla oma erillinen huoneensa. 

Mä voisin ihan hyvin ottaa kylppäriwc:n ainakin jos ajatuksena on asua asunnossa vanhuusikään asti. Jos tuleekin itselle joku kremppa että tarvitsee p-tuolia, rollaa tms niin on hyvin tilaa mennä wc:hen. Olen kai niin juntti että joku pönttö pesuhuoneessa ei järkytä niin paljon että olisi deal breaker asuntokaupoilla jos kaikki muu on mieleistä. Mieluummin niin kuin jättikokoinen pelkälle pöntölle omistettu wc-tila turhaan neliöitä syömässä. 

Vierailija
146/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat otsikossa "nou nou"? Olet tyhmä latipää, joka yrität hienostella muutamalla vieraskieliseen viittaavaan sanaan. Olisit käyttänyt normaalia suomea. 

Vierailija
147/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat otsikossa "nou nou"? Olet tyhmä latipää, joka yrität hienostella muutamalla vieraskieliseen viittaavaan sanaan. Olisit käyttänyt normaalia suomea. 

Tämä,paras 😀

Vierailija
148/149 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiössä on lestataustainen isännöintifirma ja/tai kiinteistöhuolto, niin jätän väliin.

Vierailija
149/149 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiössä on lestataustainen isännöintifirma ja/tai kiinteistöhuolto, niin jätän väliin.

No ei normi kaupungeissa ole, jossain pohjanmaalla ehkä mutta sinne en muuttaisi muutenkaan mistään hinnasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan