Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia työvoimakoulutuksista

Vierailija
20.02.2025 |

Onko näihin osallistuneita? Millaiseen koulutukseen osallistuit ja miltä pohjalta (aiempi työkokemus ym.)? Auttoiko koulutus sinua työllistymään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hakijoita liikaa, paikkoja liian vähän ja suurin osa on 10v kokemuksen omaavia uranvaihtajia. Jos et oo sellanen niin turha edes hakea. Ite pääsin onnella, muttei siitä työllistymistä seurannut kuin hetkeksi

Vierailija
2/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap työkkärin (vai mikä se nykyään onkaan) sivulla haussa olevia koulutuksia?

Itse hain kerran Baronan järjestämään palkanlaskijan rekrykoulutukseen, jota mainostettiin alanvaihtajillekin. En päässyt ja myöhemmin kuulin, että pääsyvaatimuksena olisi käytännössä ollut kaupallinen tutkinto (itselläni ei ollut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa.

Onko joku käynyt  aiemmin tämän:

Assistentti- tai aulapalveluiden ammattilaiseksi 

tai

Asumisneuvonnan assistentti, isännöinnin ammattitutkinnon osatutkinto

Vierailija
5/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 5 eri koulutusta enkä ole töihin päässyt vaikka sanottiin että heti pääsee koska on työvoimapulaa.

Vierailija
6/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin 5 eri koulutusta enkä ole töihin päässyt vaikka sanottiin että heti pääsee koska on työvoimapulaa.

Olisiko käynyt niin, että sinua on huijattu?

Vierailija
7/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Itse löysin työpaikkani tota kautta.

Vierailija
8/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten päivähoitoa.

Vierailija
9/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Itse löysin työpaikkani tota kautta.

Minkä koulutuksen suoritit?

Vierailija
10/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia koulutuksia nämä oli? Olivatko eri alojen koulutuksia?

Vierailija
11/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin talotekniikan perustutkinnon, kun ajattelin että varma työpaikka ja hyvä palkka. Opetus nyt oli mitä oli, mut ala sopii mulla hyvin ja valmistuin just tähän paska lamaan. Ei tullut työpaikkaa, ei hyvää palkkaa. Tuli taas yhdet paperit käteen, joilla voi pyyhkiä persettä. 

Vierailija
12/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ei järjestetä täsmäkoulutuksia siten että työnantaja ilmoittaa haluavansa työntekijöitä niin ja niin paljon. Sen perusteella työnantaja valitsee koulutettavat ja työllistää suoraan koulutuksen jälkeen. 

Vierailija
13/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvä kokemus ravintola-alan työvoimakoulutuksesta. Olisin varmaan työllistynyt sitä kautta mutta terveyssyyt pakottivat lopettamaan koulutuksen.

Kun viime vuonna hain uudelleen samanlaiselle kurssille, meinasi tulla karenssi. Työkkärissä sanottiin, että voisin tehdä koulutuksen osissa ja käydä välissä tekemässä 5 kk kausityötä alalla, johon minulla on koulutus. Haastattelussa sanottiin, että ei muuten onnistu, tämä tehdään yhteen putkeen. Kun sanoin etten sitten tule ollenkaan, uhattiin karenssilla. Ilmoittautuminen on sitova ja jos tulet valituksi, sitä ei voi perua. Onneksi virkailijan virheen takia sain jättää kurssin väliin.

Vierailija
14/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap työkkärin (vai mikä se nykyään onkaan) sivulla haussa olevia koulutuksia?

Itse hain kerran Baronan järjestämään palkanlaskijan rekrykoulutukseen, jota mainostettiin alanvaihtajillekin. En päässyt ja myöhemmin kuulin, että pääsyvaatimuksena olisi käytännössä ollut kaupallinen tutkinto (itselläni ei ollut).

Tarkoitan juurikin noita työvoimakoulutuksia. Toki kiinnostaa kokemukset rekrytoivistakin koulutuksista, mutta niitä ei tällä hetkellä taida juurikaan olla. Itselläni ei siis ole aiempia kokemuksia näistä. Ap

Vierailija
15/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ei järjestetä täsmäkoulutuksia siten että työnantaja ilmoittaa haluavansa työntekijöitä niin ja niin paljon. Sen perusteella työnantaja valitsee koulutettavat ja työllistää suoraan koulutuksen jälkeen. 

Näinhän se olisi paras. Itseäni kiinnostaa, että ovatko nuo työvoimakoulutukset vain koulutuksia koulutuksen vuoksi vai onko niistä ollut jotain konkreettista hyötyä työllistymsessä (esim olet työllistynyt harjottelupaikkaan). Ap

Vierailija
16/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin vuonna 2004 6 kk koulutukseen ja työllistyin yritykseen koulutuksen jälkeen. Sen jälkeen en olekaan ollut päivääkään työttömänä, tehtävät ja työantaja on kyllä vaihtunut sen jälkeen. Se oli hyvä ponnahduslauta.

Vierailija
17/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan hyvä kokemus ravintola-alan työvoimakoulutuksesta. Olisin varmaan työllistynyt sitä kautta mutta terveyssyyt pakottivat lopettamaan koulutuksen.

Kun viime vuonna hain uudelleen samanlaiselle kurssille, meinasi tulla karenssi. Työkkärissä sanottiin, että voisin tehdä koulutuksen osissa ja käydä välissä tekemässä 5 kk kausityötä alalla, johon minulla on koulutus. Haastattelussa sanottiin, että ei muuten onnistu, tämä tehdään yhteen putkeen. Kun sanoin etten sitten tule ollenkaan, uhattiin karenssilla. Ilmoittautuminen on sitova ja jos tulet valituksi, sitä ei voi perua. Onneksi virkailijan virheen takia sain jättää kurssin väliin.

Jos tuollaisen koulutuksen keskeyttää, niin millainen karenssi tulee?

Vierailija
18/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistiikan peruskurssi. Sain C kortin  ja kasan muuta kortteja jotka tosin on jo vanhentunut koska en saanut töitä ja nyt olen eri alalla osa-aikatyössä.

Vierailija
19/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logistiikan peruskurssi. Sain C kortin  ja kasan muuta kortteja jotka tosin on jo vanhentunut koska en saanut töitä ja nyt olen eri alalla osa-aikatyössä.

Ja vielä alalla mihin ei tarvitse koulutusta (henk.koht avustaja)

Vierailija
20/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän tuuristakin kiinni saako töitä. Mikään koulutus ei takaa työpaikkaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi