Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehdottaa suhteen avaamista kumppanille?

Vierailija
05.09.2024 |

Olemme 40 + avopari, yhdessä kohta 15 vuotta, lapsia kaksi (12 ja 9-vuotiaat).

Olemme oikeasti onnellisia yhdessä, ainoa asia joka ei suhteessa toimi on seksi. Kumpaakaan se ei oikein tunnu kiinnostavan, asiasta ei myöskään puhuta. Aikoinaan sitä toki oli enemmän, mutta nykyään hyvin harvakseltaan, ja aina samalla kaavalla.

Minä en myöskään ole ollut aiemmin kovin kiinnostunut seksistä, mutta nyt huomaan, kuinka se on mielessäni ihan koko ajan. Oma mies on rakkainta maailmassa, mutta tuntuu välillä vähän tylsältä ja seksin suhteen sieltä on turha mitään yllätyksiä odotella. En halua pettää enkä loukata häntä missään nimessä, mutta toisaalta tuntuu ahdistavalta odotella tässä seksielämämme lopullista kuihtumista, kun emme oikeasti ole vielä niin vanhoja. 

Minulle sopisi suhteen avaaminen, en ole mustasukkainen. Olen myös aivan varma, että miehenikin halutessaan löytäisi helposti seksiseuraa, jos niin haluaisi. Pelisäännöt pitäisi tietysti sopia etukäteen hyvin, esim. ei koskaan suojaamatonta seksiä. En myöskään halua, että meidän yhteiseen kotiimme koskaan tuotaisiin ketään ulkopuolisia ihmisiä. 

Minulla ei ole mielessä ketään erityistä, jonka kanssa olisi pakko päästä sänkyyn, enkä todellakaan etsisi seuraa tindereistä tai netistä. Mutta jos oikea henkilö sattuisi jossain vaiheessa kohdalle, niin siinä tapauksessa sitten voisi antaa mennä, jos siltä tuntuisi.

Onko kokemuksia miten tällaisen voi ottaa puheeksi suhteessa? Pelkään, että mieheni loukkaantuu, jos ehdotankin tällaista järjestelyä, ja ajattelee ettei hän riitä minulle, vaikka ei tässä nyt suoraan tuostakaan ole kysymys.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä sentään joku yhteinen kieli jolla kommunikoida?

Vierailija
2/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosta voi tehdä huo*an mutta huo*asta ei kannata tehdä vaimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ensin keskustella siitä seksielämästä kumppanin kanssa? Siitä ei halua loukkaamisen pelossa puhua, odotella vain että itsestään korjaantuisi, mutta suhteen avaamisesta voi?

"Oma mies on rakkainta maailmassa, mutta tuntuu välillä vähän tylsältä ja seksin suhteen sieltä on turha mitään yllätyksiä odotella. En halua pettää enkä loukata häntä missään nimessä, mutta toisaalta tuntuu ahdistavalta odotella tässä seksielämämme lopullista kuihtumista, kun emme oikeasti ole vielä niin vanhoja."

Vierailija
4/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, ja mitäs sitten kun mies tai sinä ihastutte uuteen ihmiseen. Ja 99% näin tulee käymään. Ja avioeroa pukkaa..

Vierailija
5/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosta voi tehdä huo*an mutta huo*asta ei kannata tehdä vaimoa.

Ja h*oran asiakkaasta ei kannata tehdä miestä.

Vierailija
6/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin ite sun mies, saisit vapaasti lähteä lutkimaan, mutta samalla myös lätkimään.

Vierailija
7/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi vain erota. Olette hyviä ystäviä. 

Vierailija
8/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhteessa on vika, se ei korjaannu suhteen avaamisella. Nyt vaikuttaa siltä ettei teistä kumpikaan ole valmis tekemään työtä parisuhteenne eteen. Helpompi vain erota, näin kärsitte vähemmän.

Vierailija
9/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan rakentavista kommenteistanne, av-palstan jeesukset eivät kyllä koskaan petä. Olisi pitänyt kirjoittaa avaukseen, että jos et itse ole avoimessa suhteessa, niin älä vaivaudu vastaamaan, koska moraalipoliisien ja peräkammarin poikien kommentit eivät kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
10/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi on taas yksi muistutus siitä, miksi en usko enää suhteisiin. Ihmiset nyt vaan ihastuvat, rakastuvat, ehkä lisääntyvät tai sitten eivät, sitten kyllästyvät.

Miksi ette vaan eroa. Kaikki eroaa nykyään. Minäkin erosin pitkästä liitosta.

Ei se mene niin, avoin suhde. Oli puheenaihe meilläkin. Ei se vaan toimi sillä tavalla. Usko minua. On paljon vähemmän kivuliasta kun vaan eroatte.

Kyllä minäkin nuorena ja idealistisena uskoin suhteisiin ja rakkauteen. En usko enää. 

Vierailija
11/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette oikeasti onnellisia yhdessä - no ette vitussa ole :DDDD

Vierailija
12/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, ja mitäs sitten kun mies tai sinä ihastutte uuteen ihmiseen. Ja 99% näin tulee käymään. Ja avioeroa pukkaa..

Ja sinulla on siis tähän esittämääsi prosenttiin toki joku peruste, koska miksi muuten väittäisit sellaista? Oletko itse ollut avoimessa suhteessa ja ihastunut toiseen?

Vierailija
13/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies riittäisi sinulle, niin silloin tarvetta suhteen avaamiselle ei olisi. Ei kannata vääntää asioita toiseksi mitä ne ovat. Eri asia on että kykenetkö missään järjestelyssä saamaan sen mikä sinulle riittää. Valitse viisaasti.

Vierailija
14/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan rakentavista kommenteistanne, av-palstan jeesukset eivät kyllä koskaan petä. Olisi pitänyt kirjoittaa avaukseen, että jos et itse ole avoimessa suhteessa, niin älä vaivaudu vastaamaan, koska moraalipoliisien ja peräkammarin poikien kommentit eivät kiinnosta pätkääkään.

Yhdelläkään lukijalla ei ole pskankaan vertaa väliä sinä ja sun parisuhteesi. Ei niillä, joilla on avoin suhde eikä niillä, joilla ei ole. 

Ainoa mistä lukijat ovat huolissaan, ovat lapset ja heidän kärsimys vanhempiensa sekoilumeiningistä.

Vierailija
15/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy. Ja lopputuloksena on vain enemmän kipua kaikille. 

En voi suositella.

Ihminen nyt vaan toimii biologisesti kuten toimii 

Vierailija
16/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi, se on päivänselvää, että sinulla on mielessä joku jonka kanssa haluat kuksia. Ei sun tänne meille tarvitse teeskennellä, mutta suosittelen miettimään olisiko kyseessä kuitenkin klassinen syödä ja säästää kakku -keissi? Eli olisi kiva vähän testailla sitä kuumaa flirttailevaa työkaveria, mutta kun kotona on kaikki muuten niin lokoisasti. Ero olisi niin ärsyttävä työmaa ja taloudellisesti ikävä juttu, että ovelampaa on vihjata puolisolle, että on vähän ahdasmielinen, jos ei suostu avoimeen suhteeseen. 

Vierailija
17/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut suhteesta, mutta et kuitenkaan voi keskustella kumppanisi kanssa edes seksistä... siis mihin tämä maailma on mennyt! Ei kai tuo ole mikään suhde sentään.

Joku keskusteluongelma sinulla on, kun kysyt sinun ja kumppanisi välistä asiaa täältä AV:lta etkä kumppaniltasi.

Vierailija
18/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde on laiskan ihmisen ratkaisu. Jos mieheltä ei kannata odottaa seksin suhteen yllätyksiä, järjestä niitä itse. Turha jäädä odottamaan, että toinen tekee jotain, minkä voi tehdä itsekin. Kannattaa kokeilla mieluummin avioseksin parantamista ainakin ennen kuin ryhtyy mistään suhteen avaamisesta puhumaan.

Vierailija
19/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy jo vieraissa. Jos et itse halua käyttää Tinderiä niin tilanteesi tulee olemaan se että mies käy edelleen vieraissa ja sinä edelleen et saa seksiä.

Vierailija
20/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloite avoimeen suhteeseen tuli mieheltä muutamia vuosia sitten, ja puhumista aiheesta todellakin tarvittiin. Meille tämä suhteen avaus on tehnyt hyvää, vaikka tuskinpa sitä kukaan täällä uskoo. Olemme varmasti onnellisempia molemmat, enkä tiedä olisimmeko enää edes yhdessä ilman tätä muutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi