YLE : Vaasan seurakunta lopettaa kaiken sateenkaari toiminntansa
Vaasan suomalainen seurakunta lopettaa kaiken sateenkaaritoiminnan seurakunnassa. Asiasta tiedottaa Vaasan Seta ry. Päätös pitää sisällään yhdistyksen mukaan myös osallistumisen sateenkaarimessuihin.
Vaasan Seta ry:n hallituksen puheenjohtaja Jani Ukkonen kertoo, että yhdistys sai elokuussa tiedon tapahtumien peruuntumisesta. Ukkosen mukaan päätöksen on tehnyt seurakunnan uusi kirkkoherra Teijo Peltola.
Kirkon työntekijöihin sekä luottamushenkilöihin kohdistuvat sukupuoleen tai seksuaaliseen suuntautumiseen perustuvat työvuorojärjestelyt ovat laittomia.
Kirkkoherra kritisoi myös Setan näkemyksiä sateenkaarimessujen järjestämisestä.
Millään yhdistyksellä ei ole subjektiivista oikeutta vaatia seurakuntaa järjestämään jumalanpalveluksia heidän kanssaan. Vaasan suomalainen seurakunta ei edelleenkään ole sateenkaarimessujen järjestäjä.
Mietin sitä jo silloin kun alkoi tulemaan näitä Pride -juttuja että mikä on tämä ylpeysjuttu mitä yritetään tunkea kirkkoon?
Ylpeys, yksi suurimmista synneistä on otettu symboliksi tälle porukalle. Samalla on häpäisty Jumalan Nooalle ja tämän jälkeläisille, eli meille tekemän liiton merkki, sateenkaari.
Jumala sanoi vielä: Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta. Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä, muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa. Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa. 1. Mooseksen kirja 9.
https://www.metrokappeli.fi/varo-ylpeytta/
Kaikki tuki Vaasan seurakunnan ratkaisulle. On tolkun aika.