Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolen v*tutukseen käydessäni Tokmannilla

Vierailija
04.09.2024 |

Kaupassa on vain yksi kassa. Jos on oikein pitkä jono, saattaa toinenkin saapua paikalle. Joka toinen asiakas kyselee jonkun olemattoman tarjouksen perään, ja sitten sitä aletaan katselemaan kuvastosta ja soitetaan, josko joku myyjä voisi käydä ihan paikan päällä osastolla katsomassa, löytyisikö sitä tarjousta.

Miksi ihmeessä tuonne ei voi laittaa auromaattikassoja ns. tavallisia asiakkaita varten?? 

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa Tokmanneissa ostamisesta on tehty erittäin epämiellyttävää: vaksit seuraa perskärpäsinä kuin hait laivaa.

Vierailija
182/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on boikotissa niin kauan kun jatkavat puhelinnumeron tenttaamista kassalla. Oli viimeisiä kauppoja, jotka ei olleet lähteneet näihin bonuspelleilyihin.

Mulla ei ole Tokmanni boikotissa, sen sijaan klubi on. Niin kauan kuin pitää tyhmästi puhelinnumeroaan huudella kassalla en varmasti liity. Vaihtoetho ei myöskään ole jonkun saatanallisen appin lataaminen, en kaipaa yhtään ylimääräistä tauhkaa luuriin vakoilemaan. Sitten kun tarjoavat korttia jonka voi näyttää maksupäätteelle harkitsen asiaa uudestaan. 

Osaa ne muutkin tehdä tyhmiä päätöksiä. Mustissa & Mirrissä on jäsennumero, jonka kertomalla saa jäsenalennukset. Jos sitä ei muista niin kassa löytää numerolla. Tämä selvä. Samaan ketjuun kuuluvassa Peten koiratarvikkeessa oli vielä parisen vuotta sitten käytössä leimakortti, johon sai leimoja joka kerta kun osti riittävän isolla rahalla. Leimakortista päätettiin luopua ja ottaa käyttöön pakkorekisteröityminen ja kuinkas ollakaan, sama puhelinnumeron kysely kassalla kuin Toknmannilla sielläkin. Hulluinta on, että kantisjäsenyydessä on sama periaate kuin leimakortissa. Siitä ei hyödy yhtään mitään tavanomaisissa ostoksissa jollei osta tarpeekis isolla summaalla. Onhan se kiva jos saa kertaluonteisesti jotain haluamaansa halvemmalla mutta muuta hyltyä siitä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarpeellista ostettavaa Tokmannilta löytyy?

No vaikka sitä vessapaperia, pesuaineita, hygieniatuotteita..

On muuten tosi kalliita nuo mainitsemasi tuotteet verrattuna esim. Löytötexin tuotteisiin. Onneksi paikkakunnallamme on Löytötex. Nytkin siellä oli 16 rll vessapaperia hintaan 3,95e. Pesuaineet ja esim. roskapussit saa puoleen hintaan verrattuna Tokmanniin, samoin makeiset. 

Vierailija
184/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en klubista tykkääkään, niin ei sitä puhelinnumeroa tarvitse kassalla huudella; sieltä saa sellaisen kortin, johon voi laittaa numeron ja näyttää sitä maksaessaan. Ja voihan sen numeron laittaa vaikka paperilapulle. 

Vierailija
185/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on aina joku ikäihminen vänkäämässä tarjouksista, kun ne ei ymmärrä niiden eri tarjouskategorioiden eroa. Suurin ongelma on se klubitarjous, jonka saa vain jos kuuluu klubiin. Eikä tietenkään haluta liittyä siihen, että saisi sen tuotteen tarjoushinnalla.

Mulla kävi tämä sama alle viiskymppisenä=) Kassalla selvisi, ettei hinta ollutkaan halpa. Enkä liittynyt klubiin. Siihen jäi tavara (en nyt ees muista mikä se oli). Vähän ehkä voisivat niitä tarjouksiaan selventää.

Vierailija
186/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Mikä siinä on että ahdistaa sanoa puhelin numeroaan kassalla.. ajattelitko että joku ottaa sen ylös😅

Et kuule tiedä mitä hulluja nykyään kaikkialla pyörii. Sinua ei ilmeisesti ole koskaan stalkattu? Minulla on salainen numero, enkä tasan varmasti ala sitä kaikkien kuullen kailottamaan. Kun on kerran päässyt eroon läähätyssoitoista vaihtamalla numeroa, niin uutta numeroa ei kovin helposti jakele tuntemattomille.

Voithan kirjoittaa sen puh numerosi selvästi paperilapulle ja näyttää ko numero kassalle. Ei sitä ääneen ole siinä pakko huudella.

Vierailija
187/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmaannista tuli huono, kun k, kakkonen sen möi. Entisen omistajan aikaan oli paras kauppa. 

Vierailija
188/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on. Joskus on niin että kassavuorot laitetaan vain yhdelle ihmiselle, jonka olisi käytettävä vapaa-aikaansa siihen että katsastaa ja kiertää myymälässä lehden kanssa katsomassa kaikki tarjoukset. Nehän vaihtuvat kokoajan joten aika mittavasta hommasta on kyse. Pitäisi tulla erikseen myymälän puolelle ennen työvuoron alkua kiertelemään kuin asiakas.

Kassatyöntekijä on siis usein saman tiedon varassa kuin asiakas, mainoslehden selaaminen pulmatilanteessa ainoa vaihtoehto. Nyreät työkaverit kuulokkeen kautta vain vittuilevat kun jotakin kysyy.

t.Entinen työntekijä.

Sehän on myymäläpäällikön tehtävä kiertää se myymälä lehden kanssa ja tarkistaa että tarjoukset on oikein laputettu. Ennen kuin kauppa avataan.

Vierailija
189/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se viddu kumma, ettei jakseta kassalla jonottaa. Kuitenkin kaupassa lorvaillaan ja katsellaan. Onneksi rahvaalta valtio ottaa rahat parempaan talteensa, niin ei tartte aikaa tuhlata kaupoissa. 

Vierailija
190/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut klubikortin jossa puh.numero.Ojennan sen kassalle,eikä tartte ääneen sanoa.Kätevää!

Vierailija
191/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on mummomagneetti, kävin siellä suht säännöllisesti kun muutimme uuteen asuntoon. Jatkuvasti joku höperö mummo sekoilemassa kassalla. Ei minulla ole mitään vanhoja ihmisiä vastaan, mutta pitääkö kauppaan lähteä sekoilemaan vartan vasten, niin että ei ole mitään hajua mistään.

Sinäkin ikäännyt!

Niin?

Vierailija
192/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on boikotissa niin kauan kun jatkavat puhelinnumeron tenttaamista kassalla. Oli viimeisiä kauppoja, jotka ei olleet lähteneet näihin bonuspelleilyihin.

Sieltä on saanut muovisen kortin johon voi kirjoittaa puh. numeron. En minäkään halua kertoa numeroani kaikkien kuullen. 

Vierailija
193/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä on saanut muovisen kortin johon voi kirjoittaa puh. numeron. En minäkään halua kertoa numeroani kaikkien kuullen. 

Lataa appi, niin sen voi näyttää kassalla. Ei sen vaikeampaa. Kuititkin tulevat sinne sitten.

Vierailija
194/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut koettua kassalla, laitoin kolmet alennusmyynnissä olevat tanttamaiset  alushousut linjastolle, hintakin oli merkitty pahvilaatikkoon, missä olivat alennusmyynnissä. Kassalla sitten vain kaksi työntekijää, joista minua palvellut ei tiennytkään alennushintaa, pyöritteli hetken käsissään, yritin hinnankin sanoa ja vakuutin mistä löysin ne, no tämä isoon ääneen, alushousuja käsissään ylhäällä pitäen, yritti kysyä toiselta yhtä tyhmältä kassalta hintaa, jono vain kasvoi takana, tein pikaisen päätöksen ja ilmoitin että Ok. jääköön tänne. Olen tuota nähnyt Prismassakin, käsineet olivat 4€ pari, erityisessä isossa alelaarissa myynnissä irtaallaan. Taaskaan kassalla ei ollut mitään hajua hinnasta, jätin ne ostamatta. Hyvää bisnestä ja mainosta kaupalle?

Vierailija
195/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullut koettua kassalla, laitoin kolmet alennusmyynnissä olevat tanttamaiset  alushousut linjastolle, hintakin oli merkitty pahvilaatikkoon, missä olivat alennusmyynnissä. Kassalla sitten vain kaksi työntekijää, joista minua palvellut ei tiennytkään alennushintaa, pyöritteli hetken käsissään, yritin hinnankin sanoa ja vakuutin mistä löysin ne, no tämä isoon ääneen, alushousuja käsissään ylhäällä pitäen, yritti kysyä toiselta yhtä tyhmältä kassalta hintaa, jono vain kasvoi takana, tein pikaisen päätöksen ja ilmoitin että Ok. jääköön tänne. Olen tuota nähnyt Prismassakin, käsineet olivat 4€ pari, erityisessä isossa alelaarissa myynnissä irtaallaan. Taaskaan kassalla ei ollut mitään hajua hinnasta, jätin ne ostamatta. Hyvää bisnestä ja mainosta kaupalle?

Ei kukaan kassatyöntekijöille koskaan kerro mistään alennuksista. Mainoslehden lukevat jos ehtivät ja muistavat mutta onhan kaupoissa aina muitakin tarjouksia ja poistoja. Joskus ne jää päivittymättä kassajärjestelmään. Syy on muiden myymälässä työskentelevien, heidän tehtävänsä on ilmoittaa kassalle tarjouksista. 

Vierailija
196/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa Tokmanneissa ostamisesta on tehty erittäin epämiellyttävää: vaksit seuraa perskärpäsinä kuin hait laivaa.

Niinpä, lähdin kerran ottamaan vapautta shoppailuun tuoreena äitinä, sain olla ihan yksin mikä tuntui vapauttavalta, kuitenkin hormoonit tekivät tepposet ja sain ikävän paniikkikohtauksen, sydän moukaroi rinnassa ja jalat alkoivat huolestuttavasti tärisemään, hengitys muuttui raskaaksi ja tuntui etten selviä pois tilanteesta, aloin viemään ostoksia takaisin hyllyyn, kun huomasin kuinka jostain oli lennähtänyt selän taakse vartija jalat leveässä haara-asennossa, peukalot vyön alla, tiiviisti tuijottaen. Jotenkin selvisin ulos ihan vapaana.

Vierailija
197/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan paloturvallisuusasiat kunnossa, kun pois ei pääse muuta kun kiertämällä koko kauppa.

Vierailija
198/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kassatyöntekijöille koskaan kerro mistään alennuksista. Mainoslehden lukevat jos ehtivät

Ok, ymmärrän. Olen itse myös ollut aikoinaan kaupassa työssä vuosia ja tiedän miten myrkyllinen työilmapiiri niissä voi olla. Töitä hakiessani, jätän aina ne kassantyöt muille. Itse jätänkin mieluummin jonkin ostamatta, kuin kiusaisin ja vaatisin kassaa lähtemään etsimään hintaa toiselle puolelle kauppaa. Eikäpä nykyään tuo olisi edes mahdollista. Myöskään en nauti hidastaa kassajonon etenemistä, onhan niitä joka pikkuasiasta rähjääjiä ja pilkun viilaajia. Ikävää, että sana ei kulje kassoille mutta ainakin isommissa kaupoissa onkin turha odottaa tietämystä, kun niin paljon kassoja pätkätöissään pistäytymässä.

Vierailija
199/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan paloturvallisuusasiat kunnossa, kun pois ei pääse muuta kun kiertämällä koko kauppa.

En usko, olen myös kerran ollut asiakkaana, kun tokmannilla oli pidätystilanne, mies maassa ja raudoissa, jotain pippurisumutetta oli kaupan sisälläkin kassalle tultaessa, yskin tauotta ja vedet vuotivat silmistä, niin etten pystynyt niitä pitämään auki, samoin kassatyöntekijällä. Samoin samassa kaupassa lintu oli päässyt kauppaan, oli siellä katossa sirkuttamassa, vielä kun kävin kolmen päivän päästä kaupassa.

Vierailija
200/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa käytiin hakee vessapaperit ja vissyt sieltä isompi erä bulkkina, niin eikö sit just ennen meitä tällänen tuotteiden kyselijä kassalla >.>

Sieltä haetaan myös pesuaineita tilanteen mukaa isompia eriä.