Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolen v*tutukseen käydessäni Tokmannilla

Vierailija
04.09.2024 |

Kaupassa on vain yksi kassa. Jos on oikein pitkä jono, saattaa toinenkin saapua paikalle. Joka toinen asiakas kyselee jonkun olemattoman tarjouksen perään, ja sitten sitä aletaan katselemaan kuvastosta ja soitetaan, josko joku myyjä voisi käydä ihan paikan päällä osastolla katsomassa, löytyisikö sitä tarjousta.

Miksi ihmeessä tuonne ei voi laittaa auromaattikassoja ns. tavallisia asiakkaita varten?? 

Kommentit (227)

Vierailija
201/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on mummomagneetti, kävin siellä suht säännöllisesti kun muutimme uuteen asuntoon. Jatkuvasti joku höperö mummo sekoilemassa kassalla. Ei minulla ole mitään vanhoja ihmisiä vastaan, mutta pitääkö kauppaan lähteä sekoilemaan vartan vasten, niin että ei ole mitään hajua mistään.

Sinäkin ikäännyt!

Niin?

Haluatko laittaa jonkun ikärajan, minkä yli Tokmannille ei saa enää tulla?

Vierailija
202/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en klubista tykkääkään, niin ei sitä puhelinnumeroa tarvitse kassalla huudella; sieltä saa sellaisen kortin, johon voi laittaa numeron ja näyttää sitä maksaessaan. Ja voihan sen numeron laittaa vaikka paperilapulle. 

No ei. Mieluiten muovikortti jonka voi itse svaipata päätelaitteessa. Kassa ei tarvitse kenekään numeroa eikä kassan pitäisi joutua näpyttelemään puhelinnumeroa, käytännössä joka toisen tai kolmanne asiakkaan kohdalla. Siinä ei oikeasti ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin itsepalvelukassalla pystyy kyllä paperipussituotteetkin maksamaan, valitsee vain oikean tuotteen ja kappalemäärän.

Vierailija
204/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustassakin aina kyselevät puhelinnumeroa, siellä saa kuitenkin näpytellä sen itse.

Vierailija
205/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokulla on kyllä kassoja aina 2-3 ruuhka-aikoina. Tosin on yksi Suomen suurimmista Tokmanneista. Mutta mua ärsyttää Tokmannissa se, että viimeiset oikeasti asiakaspalveluhenkiset myyjät oli joskus 2000-luvun alussa, jotka hymyili ja tervehti jokaista asiakasta ja monet jäi juttelemaankin.

Vierailija
206/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette sinne Tokmanniin ruuhka-aikana ja sitten valitatte jonoja?

tuohan on ihan oma päätös mennä sinne juuri sinä aikana. 

Vierailija
207/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tokulla on kyllä kassoja aina 2-3 ruuhka-aikoina. Tosin on yksi Suomen suurimmista Tokmanneista. Mutta mua ärsyttää Tokmannissa se, että viimeiset oikeasti asiakaspalveluhenkiset myyjät oli joskus 2000-luvun alussa, jotka hymyili ja tervehti jokaista asiakasta ja monet jäi juttelemaankin.

Jotkut taas jaksaa valittaa että myyjät ovat liian tuttavallisia ja "hyvää päivän jatkoa" otetaan vittuiluna. Ihmisillä ei koskaan ole mikään hyvin. Itse tykkään käydä esimerkiksi Cittarissa kun siellä on aina ne tutut ystävälliset tädit kassoilla.

Vierailija
208/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanninko syy on se että, mummut, papat, tädit ja sedät siellä kyselee tarjouksia? 

Tai no. Ei kyselisi jos ei olisi tarjouksia.

Mutta. Jos ei olisi tarjouksia, tuskin sinäkään siellä kävisit.

Siispä. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, jäitä hattuun ja tee asenne muutos.

Vierailija
209/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut taas jaksaa valittaa että myyjät ovat liian tuttavallisia ja "hyvää päivän jatkoa" otetaan vittuiluna. Ihmisillä ei koskaan ole mikään hyvin. Itse tykkään käydä esimerkiksi Cittarissa kun siellä on aina ne tutut ystävälliset tädit kassoilla.

No nyky tokumyyjät ei tervehdi käytävillä eikä kyllä kassoillakaan. Olen vuosien aikana käynyt todella monessa Tokmannissa eri puolilla Suomea ja sama havainto kaikissa.

Vierailija
210/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa se kuitin kysyminen- se kuitti kun pitää lain mukaan antaa ilman pyytämistäkin. Jos ostat jotain mikä onkin rikki, milläs todistat että oli just tää kauppa joka sen sulle myi? 

Jos oot näyttänyt sitä korttia missä puhelinnumerokin pitäisi sähköinen kuitti löytyä

Vierailija
211/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en klubista tykkääkään, niin ei sitä puhelinnumeroa tarvitse kassalla huudella; sieltä saa sellaisen kortin, johon voi laittaa numeron ja näyttää sitä maksaessaan. Ja voihan sen numeron laittaa vaikka paperilapulle. 

No ei. Mieluiten muovikortti jonka voi itse svaipata päätelaitteessa. Kassa ei tarvitse kenekään numeroa eikä kassan pitäisi joutua näpyttelemään puhelinnumeroa, käytännössä joka toisen tai kolmanne asiakkaan kohdalla. Siinä ei oikeasti ole mitään järkeä.

Se magneettijuova systeemi nostaa hintaa ja sitten kiukuttele siitä

Vierailija
212/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin ja Lidlin vertaaminen on siinä mielessä turhaa koska toisen takana on monikansallinen yritys ja toinen on kotimaisen pienen markkinan yritys. Tokmannissa on vikansa mutta mieluummin käytän rahani kotimaisiin firmoihin siellä missä se on mahdollista, siksi ostan shampooni ja deodoranttini Tokmannilta tai Prismasta vaikka ne maksaisikin 50 senttiä enemmän siellä kuin jossain Normalissa tai Lidlissä.

Vierailija
213/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menette sinne Tokmanniin ruuhka-aikana ja sitten valitatte jonoja?

tuohan on ihan oma päätös mennä sinne juuri sinä aikana. 

Tämä. Lähin Tokmanni-kauppani on aika suosittu ja tiedän jo etukäteen että jos käyn siellä arkena puolen päivän jälkeen tai lauantaina klo 10 ja 18 välillä, siellä on jonoja kassalla. Siksi tähtään siihen että jos sinne on asiaa, käyn arkena tai lauantaina heti kun liike aukeaa aamulla.

Vierailija
214/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on se tasan yksi. Ja aina siinä on joku mummo kolikoidensa kanssa tai somali vänkäämässä jostain tarjoustuotteesta (eikö ne tiedä että Suomessa ei voi tinkiä ainakaan missään valintamyymälässä?)

Vierailija
215/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyky tokumyyjät ei tervehdi käytävillä eikä kyllä kassoillakaan. Olen vuosien aikana käynyt todella monessa Tokmannissa eri puolilla Suomea ja sama havainto kaikissa.

Mun lähimmässä Tokmannissa (Hki) tervehtivät kassalla, mutta onneksi eivät käytävällä. Riittää kun se yksi tervehtii. 

Vierailija
216/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kassa jossa kilometrin jono,tuoteita ei löydy eikä myyjiä auttamaan,usein päiväysvanhoja elintarvikkeita..viitsiikö tuonne muut mennä kuin mummot?

Vierailija
217/227 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on ymmärtää että halvalla ei saa hyvää? Eli työvoiman vähyys ja lyömättömän halpa vessapaperi saattavat jotenkin liittyä toisiinsa. 

Ja sitä kuittia kysytään sen takia, että sitä ei ole välttämätöntä tulostaa (nykykuitit kuluttaa paljon paperia). Itse sanon aina ripeästi "ei kuittia kiitos" -kassa ei ehdi kysyä. Toinen vaihtoehto on vastata "kyllä kiitos". 

Kolmannekseen, koittakaa te asiakkaatkin käyttäytyä kaupassa eli älkää jättäkö tavaroita väärille paikoille, älkääkä varsinkaan kuljetelko normaalihintaisia vaatteita alennusrekkeihin. Ei saa tehdä myyjille lisätyötä, se on kaikki jostain tarpeellisesta pois! Sitten niitä sloggin maxialkkareita ihmetellään kassalla kun nehän olivat siinä öötex-brändin alelaarissa eurolla. Lukutaito!

Vierailija
218/227 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ymmärtää että halvalla ei saa hyvää? Eli työvoiman vähyys ja lyömättömän halpa vessapaperi saattavat jotenkin liittyä toisiinsa. 

Ja sitä kuittia kysytään sen takia, että sitä ei ole välttämätöntä tulostaa (nykykuitit kuluttaa paljon paperia). Itse sanon aina ripeästi "ei kuittia kiitos" -kassa ei ehdi kysyä. Toinen vaihtoehto on vastata "kyllä kiitos". 

Kolmannekseen, koittakaa te asiakkaatkin käyttäytyä kaupassa eli älkää jättäkö tavaroita väärille paikoille, älkääkä varsinkaan kuljetelko normaalihintaisia vaatteita alennusrekkeihin. Ei saa tehdä myyjille lisätyötä, se on kaikki jostain tarpeellisesta pois! Sitten niitä sloggin maxialkkareita ihmetellään kassalla kun nehän olivat siinä öötex-brändin alelaarissa eurolla. Lukutaito!

Joo, halvalla ei saa hyvää, mutta kai sillä nyt pitäisi edes riittävä määrä kassoja saada palkattua?? Tai laittaa edes yksi niistä hyllyjen välissä lymyilevistä työntekijöistä toiselle kassalle? En nyt tässä ihan mahdottomia odota.

Ap

Vierailija
219/227 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanninko syy on se että, mummut, papat, tädit ja sedät siellä kyselee tarjouksia? 

Tai no. Ei kyselisi jos ei olisi tarjouksia.

Mutta. Jos ei olisi tarjouksia, tuskin sinäkään siellä kävisit.

Siispä. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, jäitä hattuun ja tee asenne muutos.

Kyllä se Tokmannin vika on, jos esim. lehdessä mainostetaan, että tiettyjä lankoja saa 3 kerää hintaan 10 e. Olen tarkistanut päivämäärän, että tuote varmasti on nyt alessa, tarkistan tuotteen, että se on sama kuin lehti-ilmoituksessa oli, valitsen kerät mukaani, menen kassalle ja kassa veloittaa alkuperäisen hinnan. Kerron tuotteen olleen alessa mainoslehdessä. Kassahenkilö kaivaa ensin yhden lehden esille (oho, väärä lehti, olikin edellisviikon), sitten seuraavan. Sitten soitto johonkin ja lopulta olemme yksimielisiä, että langat piti saada kympillä. 

Jos ei olisi tarjouksia, kirjoitat. No miksi sitten laittaavat tarjouksia, jos eivät kykene niistä huolehtimaan? Kävisinkö siellä, en tiedä, voi olla. Täälläkin on kirjoitettu, miksi menette Tokmannille. En mene sinne riemumielellä, mutta kun asun paikkakunnalla, jossa on K-Market (pieni) ja S-Market (keskisuuri), on Tokmanni lähin, mistä saa esim. työkaluja tms. tarvikkeita. Seuraavaksi lähin tavaratalo on yli 40 km:n päässä, eli siksi menen vaikkei Tokmanni todellakaan ansaitse hyvää arvosanaa. 

Jospa asiasta nyt kuitenkin sinunlaisiesi kanssa voi keskustella sentään, niin ehkä se palvelu paranee joskus. 

Vierailija
220/227 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui firman mainoslehtisten luku kokonaan, koska kaikki tarjoukset lehdessä on järjestänsä vain klubilaisille nykyisin. Liekö laillistakaan moinen syrjintä ettei klubittomana saa alennuksia, saati pakkokuuluminen klubiin ja asiakkaan tietosuojan vuotaminen kassalla kun pitää luetella puhelinnumeronsa ääneen kaikkien jonossa olevien kuullen.