Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalskahtaako teillä korvaan kun aikuinen ihminen sanoo olevansa orpo?

Vierailija
04.09.2024 |

Siis joku keski-ikäinen. Eikö se ole jo luonnollista 40-60v?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. On voinut jäädä jo lapsena orvoksi.

Vierailija
2/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo keskustelu orvon kanssa jatkuu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo keskustelu orvon kanssa jatkuu ?

Siltä voi vaikka kysyä milloin sen vanhemmat kuoli.

Vierailija
4/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on semmoinen tosi pieni ja naamakin vähän punertaa niin kai sen täytyy olla orpo

Vierailija
5/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos vanhemmat kuollut jo nuorena 

Vierailija
6/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole luonnollista, että ei vanhemmat elä 40-vuotiaalla. Mä olen 45v ja mun äiti on vielä töissäkin muutaman kuukauden ennen kuin jää eläkkeelle. Isä on jo eläkkeellä. Mä olin 39 kun äitin isä kuoli, että mieti ap sitä jos osaat.

Vierailija
7/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on semmoinen tosi pieni ja naamakin vähän punertaa niin kai sen täytyy olla orpo

Ja varsinkin, jos yllättyy koko ajan kaikesta

Vierailija
8/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo naurettavaa kun omat vanhemmat on kuolleet kun olin noin 10-vuotias. Nyt kolmekymppisenä kuuntelen kun lähes eläkeikäiset hakee huomiota itkiessään orpouttaan kun ysikymppiset vanhemmat kuoli.

Vierailija
9/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on menettänyt vanhempansa lapsena, on selkeästi mitä orvolla tarkoitetaan, lapsi, jolla ei ole vanhempia.

-Nykyään ollaan niin heikkoja, että aikuisilla ihmisillä pitää vielä olla äiti pitämässä kädestä kiinni, tai he kokevat olevansa orpoja.

EI ole ihan sama asia menettää vanhemmat 50 vuotiaana, kuin esim 6 vuotiaana.

Vierailija
10/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole luonnollista, että ei vanhemmat elä 40-vuotiaalla. Mä olen 45v ja mun äiti on vielä töissäkin muutaman kuukauden ennen kuin jää eläkkeelle. Isä on jo eläkkeellä. Mä olin 39 kun äitin isä kuoli, että mieti ap sitä jos osaat.

On normaalia ja riippuu siitä, minkä ikäisenä lapset on tehty.

-Oma kokemuksesi ei tarkoita, että koko Suomella on kuten sinulla, kasva vähän!

Vierailija
11/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on menettänyt vanhempansa lapsena, on selkeästi mitä orvolla tarkoitetaan, lapsi, jolla ei ole vanhempia.

-Nykyään ollaan niin heikkoja, että aikuisilla ihmisillä pitää vielä olla äiti pitämässä kädestä kiinni, tai he kokevat olevansa orpoja.

Orvon määritelmä:

"Orpo on lapsi, joka on menettänyt toisen (puoliorpo) tai molemmat (täysorpo) vanhempansa. Orvon käsite sisältää yleensä ajatuksen, että vanhemman tai vanhempien menetys on tapahtunut ennenaikaisesti, äkillisesti tai muulla tavoin traagisesti."

-Eli alapeukuttajat opettelee suomen kielen!

Vierailija
12/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä uusille tuttavuuksille kerron olevani orpo jos puhe tulee vanhemmista. Olin 9v kun molemmat kuolivat. Nyt olen 46v.

Vierailija
13/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin heikkoja? Minusta on hienoa, että ihmisillä on vanhemmat mukana ja tukena elämässä pidempäänkin kuin ensimmäiset 18 vuotta.

Vierailija
14/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan mammat on orpoja, kun vanhemmat kuolee kun he ovat itse 5-kymppisiä, huutonaurua!

Vierailija
15/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen orpo ja halusin vain purra.

Vierailija
16/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
17/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä uusille tuttavuuksille kerron olevani orpo jos puhe tulee vanhemmista. Olin 9v kun molemmat kuolivat. Nyt olen 46v.

Miksi?

Vierailija
18/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orvon määritelmä:

"Orpo on lapsi, joka on menettänyt toisen (puoliorpo) tai molemmat (täysorpo) vanhempansa. Orvon käsite sisältää yleensä ajatuksen, että vanhemman tai vanhempien menetys on tapahtunut ennenaikaisesti, äkillisesti tai muulla tavoin traagisesti."

-Eli alapeukuttajat opettelee suomen kielen!

Alapeukuttajilta PERUSTELUT, molemmat yllä olevat viestit ovat 100% faktaa.

Vierailija
19/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo naurettavaa kun omat vanhemmat on kuolleet kun olin noin 10-vuotias. Nyt kolmekymppisenä kuuntelen kun lähes eläkeikäiset hakee huomiota itkiessään orpouttaan kun ysikymppiset vanhemmat kuoli.

Olisko empatia mitään?

Sinun vanhempiesi kuolemasta lienee jo vuosikymmeniä, mutta näillä muilla kokemus voi olla paljon lähempänä.

Vierailija
20/75 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No jos vaikka joku kysyy mitä teet äitienpäivänä? Esim 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme