Nyt puhuu therianin äiti: Tytär ilmoitti, että haluaa vaihtaa koulua
https://www.is.fi/perhe/art-2000010674287.html
OULULAISPERHEEN 10-vuotias tyttö lähtee aamulla kouluun apein mielin. Syy on koulun uusin sääntö.
Kun tieto kiellosta tuli, tytär kysyi kyynelten lomasta, miksi hän ei saa olla sellainen kuin on, tytön äiti kertoo.
Tyttö reagoi voimakkaasti siihen, kun hänen koulussaan kiellettiin therianiksi pukeutuminen.
Kommentit (733)
Kai tämä äiti on koulun ruokalaan ilmoittanut, että tälle kissalle on oltava hiiriä lounaaksi, ettei kissaparan tarvitse syödä ihmisruokaa. Siitähän voisi tulla paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Minä petyin lapsena kun halusin mennä sirkukseen mutta äiti sanoi ettei ole varaa. Minä petyin lapsena kun halusin olla formulakuski mutta isä sanoi ettei meillä ole varaa mikroautoiluharrastukseen. Huomaatko yhtään mitään eroa asioissa? Sinun ajatusmaailmasi on jostiain lumihiutalemaasta missä kaikki saa olla kaikkea. Sairasta! Hyvin hyvin sairasta!
minusta on täysin verrattavissa lapsen pettymys siitä kun itselle tärkeä leikki kielletään kuin nuo sinun mainitsemasi asiat. Miksi lapsi ei saisi leikkiä? Ei koulussa tarvi leikkiä, mutta miksi joku ei saa leikkiä kissaa vapaa-ajalla. Onhan lapset raahanneet Pokémon yms jääkiekkortteja kouluun ja niitäkin on alettu kieltämään? Luuletko ettei kukaan nuista lapsista ollut pettynyt? En ymmärrä miksi kaikesta muusta saisi pettyä mutta ei tästä? Eihän se pettymys johtanut muuhun kuin pahanolon purkamiseen äidille?
No minun ajatusmaailmani voi olla monelta osin vinksallaan,
Sinusta on täysin ymmärrettävää jos kymmenenvuotias lapsi pettyy kun ei saa olla hevonen koulussa ja hirnua pulpetissaan? Taidat olla erkaantunut todellisuudesta? Minä halusin lapsena olla erään sen aikaisen tietokonepelin sankarihahmo. Tiesin kuitenkin etten voi sellainen olla koska se on satua. Tajuatko? Normaali lapsi erottaa sadut todellisuudesta. Sitten olette te therianit ja lumihiutaleet erikseen. Teidän pitäisi saada olla milloin miesnainen ja milloin karhu ja milloin ties mikä sikanautanuudelipasta milloinkin haluatte olla. Tajuatko että se on teidän fantasiaanne? Ei ole normaalia että ihminen alkaa kiukuttelemaan jos fantasiaa ei saa todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko teidän mielestä on normaalia että 10v leikkii noin lapsentasoisesti? Minun tuntemat tuon ikäiset ja vähän nuoremmatkin lapset leikkivät legoja rakennellen, askartelevat, leikkivät siis mutta jo ikätasoisesti. Oma 8v esimerkiksi kuvaa leikkivlogeja, emme siis anna niitä julkaista mutta leikkii kuvaavansa esimerkiksi kokkausvideoita ja leipoo ja laittaa ruokaa kotona paljon ja haluaa kuvata tuotoksensa. Leikkeihin kuuluu myös trampoliinitemput ja erilaiset
Niin lapset ovat yksilöitä..fakta on että 10v on lapsi, niin tietty hän on "lapsentasoinen"..! Koska hän on lapsi..!
Kyllä ainakin ennen oli ihan normaalia leikkiä kuvitteluleikkejä(ei tunnilla tai maskien kanssa tosin)
Ihmettelen millaisia leikkejä nämä kommentoijat ovat leikkineet lapsena. Oli ihan tavallista keksiä hurjia seikkailuja barbeille ja kiipeillä puihin, ja jopa kuudesluokan tupakkaa kokeilleet kovikset leikkivät mielellään lipunryöstöä ja kirkonrottaa välitunneilla. Sanoin jo aiemmin että aika ja paikka kaikelle, ja eläinmaskit ja maukuminen ei sovi luokkaan..
mutta en ymmärrä tätä ihmettelyä siitä että 10v leikkii mielikuvituksellisesti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä petyin lapsena kun halusin mennä sirkukseen mutta äiti sanoi ettei ole varaa. Minä petyin lapsena kun halusin olla formulakuski mutta isä sanoi ettei meillä ole varaa mikroautoiluharrastukseen. Huomaatko yhtään mitään eroa asioissa? Sinun ajatusmaailmasi on jostiain lumihiutalemaasta missä kaikki saa olla kaikkea. Sairasta! Hyvin hyvin sairasta!
minusta on täysin verrattavissa lapsen pettymys siitä kun itselle tärkeä leikki kielletään kuin nuo sinun mainitsemasi asiat. Miksi lapsi ei saisi leikkiä? Ei koulussa tarvi leikkiä, mutta miksi joku ei saa leikkiä kissaa vapaa-ajalla. Onhan lapset raahanneet Pokémon yms jääkiekkortteja kouluun ja niitäkin on alettu kieltämään? Luuletko ettei kukaan nuista lapsista ollut pettynyt? En ymmärrä miksi kaikesta muusta saisi pettyä mutta ei tästä? Eihän se pettymys johtanut muuhun kuin pahanolon purkamiseen äidille?
No minun
Olet täysin oikeassa, sinun ajatusmaailmasi todellakin on vinksallaan. Ilman sinunkaltaisiasi ihmisperäreikiä olisi moni asia paljon paremmin!
Ikävä että koet tarpeeksesi puhutella muita ihmisiä tuollaisiin nimin. Oletan ettemme jatka keskustelua therian lasten ja aikuisten tunteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieja kirjoitti:
10-vuotias pettyy kun ei saa koulussa häiriköidä esiintyen eläimenä? Olisiko tuon lapsen paikka jossain erityiskoulussa?
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?Petyt kun et saa häiriköidä eläimenä esiintyen? Mene hoitoon saatanan mielipuoli!
Hui, olipas vahva reaktio. No mitä tähän vastaisi. OK?
Tuleeko yllätyksenä jos teidän sairaaseen maailmankuvaanne vastataan voimakkaasti? Luuletteko että enemmistö oikeasti oppii hyväksymään kaiken paskan jota te suollatte suvaitsevaisuuden nimissä?
Näin vahvat reaktiot pohdintaan lasten ja aikuisten tunteista yllättää kyllä. Ei
Teihin saatanan maailmantuhoajiin ei voi reagoida kuin vahvasti! Kylliksi olette jo tuhonneet maailmaa ja myrkyttäneet lasten mieliä josta tuloksena nimenomaan nämä saatanan "therianit" Mutta nyt siitä tehdään loppu!
Väitän myös että kengät alkaa taas olla jees kun maa kylmettyy ja lunta sataa, ja on loskaa.
Tämä juttu oli kyllä eka kerran sellainen että "mitä helkkaria mä just luin".. Mä olen 60v entinen päiväkotitäti ja nähnyt,, kokenut, kuullut vaikka ja mitä, mutta tää meni kyllä yli ja vauhdilla. Millanen tuo lapsen äiti oikeasti on?? Kyllä tulee olemaan lapsella rankka elämä kun nyt elää mielikuvitus elämää koulussakin. Leikki on leikkiä ja koulu on koulu eikä leikkikenttä. Mikä ihmisiä nykyään riivaa kun annetaan lapsille vapaat kädet? Tässä sen nyt näkee kun kiellettiin rangaistukset ym ja nyt opettajatkin ovat kusessa kun lapset hyppivät silmille. Eikä mitään kunnioitusta opettajia tai muita kohtaan, ei edes vanhempia. Kakarat kulkevat puukkojen kanssa ja käyttävät aineita ja polttavat ties mitä. Pistäkää se kuri niille lapsille niin niillä on helpompi elämä. Kotoa se opetus ja kuri lähtee ja vanhempien tehtävä on opettaa lapsi kunnon ihmiseksi.
Minulle tämä "therian" tarkoittaa aivan samaa kuin mielisairas. Sori vaan palstavassari mutta sinä kuulut samaan kastiin kun puolustelet noita ja sanot että sinulla oli lapsena samansuuntaisia harhoja. Oksetatte minua! Hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu oli kyllä eka kerran sellainen että "mitä helkkaria mä just luin".. Mä olen 60v entinen päiväkotitäti ja nähnyt,, kokenut, kuullut vaikka ja mitä, mutta tää meni kyllä yli ja vauhdilla. Millanen tuo lapsen äiti oikeasti on?? Kyllä tulee olemaan lapsella rankka elämä kun nyt elää mielikuvitus elämää koulussakin. Leikki on leikkiä ja koulu on koulu eikä leikkikenttä. Mikä ihmisiä nykyään riivaa kun annetaan lapsille vapaat kädet? Tässä sen nyt näkee kun kiellettiin rangaistukset ym ja nyt opettajatkin ovat kusessa kun lapset hyppivät silmille. Eikä mitään kunnioitusta opettajia tai muita kohtaan, ei edes vanhempia. Kakarat kulkevat puukkojen kanssa ja käyttävät aineita ja polttavat ties mitä. Pistäkää se kuri niille lapsille niin niillä on helpompi elämä. Kotoa se opetus ja kuri lähtee ja vanhempien tehtävä on opettaa lapsi kunnon ihmiseksi.
Just! Se on nimenomaan juuri näin! Kaikki pitäisi hyväksyä ja mitään ei saisi kieltää! Sitten kakarat kuvittelevat olevansa eläimiä tai puukottavat ja ryöstävät toisiaan. Tosi hienon maailman tämä avarakatseinen wokesakki on meille luonut! Kiitos silakat ja woke! Kiitos oikein helvetisti!
Minun mielestäni kertoo pikemminkin mielikuvituksen puutteesta näillä lapsilla, että leikit ovat noin kirjaimellisia: täytyy olla maskit ja hännät ja kävellä nelinkontin ja naukua, jotta voi eläytyä kissaksi. Kenkiäkään ei voi käyttää kun se rikkoo immersion. (Sukat saa kuitenkin olla, jostain syystä.)
Lapsihan voisi leikkiä kissaa vaikka kävelisi ja puhuisi normaalisti. Yleensä lastenkirjojen ja -elokuvien eläinhahmothan puhuvat ja käyttäytyvät varsin inhimillisesti. Tuo therian-kissaleikki ei tunnu sellaiselta, mikä ruokkisi lapsen mielikuvitusta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Samalla pitäisi kieltää myös goottipukeutuminen ja lökäpöksy hiphop pukeutuminen.
Nämä ovat nykyään ihan normijuttu.. olet tippunut ajan kelkasta tai elänyt tynnyrissä
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku äitin lässytys. Kysykää isältä että mitä mieltä on.
Isä ei taida olla kuvioissa, ilmankos kakara painaa kissana menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun
Sinusta on täysin ymmärrettävää jos kymmenenvuotias lapsi pettyy kun ei saa olla hevonen koulussa ja hirnua pulpetissaan? Taidat olla erkaantunut todellisuudesta? Minä halusin lapsena olla erään sen aikaisen tietokonepelin sankarihahmo. Tiesin kuitenkin etten voi sellainen olla koska se on satua. Tajuatko? Normaali lapsi erottaa sadut todellisuudesta. Sitten olette te therianit ja lumihiutaleet erikseen. Teidän pitäisi saada olla milloin miesnainen ja milloin karhu ja milloin ties mikä sikanautanuudelipasta milloinkin haluatte olla. Tajuatko että se on teidän fantasiaanne? Ei ole normaalia että ihminen alkaa kiukuttelemaan jos fantasiaa ei saa todeksi.
Miksi luulet että se lapsen pettymys johtui siitä että luulee että pitää saada olla kissa ympärivuorokautisesti? Minusta on normaalia pettyä kun leikit kielletään, normaalia ei välttämättä ole se jos kielloista huolimatta asia ei mene jakeluun. Leikille on oma aika ja paikka. Kyllä meillä koulussa petyttiin kun ns. Omavastuuvuori kiellettiin talvella kun siellä joku itsensä teloi. Oltiinko siis sairaita kun petyttiin kun ei saatu teloa toisiamme ja itseämme tuolla leikillä? Melko sadisteja oltiin vissiin koko porukka 😂
Ihan ystävällisesti huomautan että täällä ei ole ketään meitä. Ihan yksin olen. Onko teitä siellä useampikin?
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä äiti on koulun ruokalaan ilmoittanut, että tälle kissalle on oltava hiiriä lounaaksi, ettei kissaparan tarvitse syödä ihmisruokaa. Siitähän voisi tulla paha mieli.
Mahtaako noilla olla kotona hiekkalaatikko johon kersa käy vääntämässä paskat? Ja jos äippä unohtaa vaihtaa hiekat niin kersa vääntää mielenosoituspaskat laatikon ulkopuolelle.
Tämä yhteiskunta tuottaa mieleltään sairaita yksilöitä. Näköjään edes lapset eivät ole tältä kehitykseltä turvassa.
Nuoret aikuiset ovat sairaita, monet työkyvyttömyys eläkkeellä ennen kun ehtivät työelämää aloittaa. Yläaste ikäiset eivät osaa lukea tai kirjoittaa. Ala-aste ikäiset leikkivät ja häiriköivät oppitunneilla. Vaka ikäisistä osa on täysin häiriintyneitä, ihan sairaala kamaa oikeasti.
Näistä sitten paulotaan tulevaisuuden työtä tekevä veronmaksajien sukupolvi. Ei oikein hyvältä näytä..
Terve
Mikä teki lapsista ja aikuisista näin sairaita ?
Hyvä että koulu laittaa rajat. Kotona leikitään, koulussa opiskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieja kirjoitti:
10-vuotias pettyy kun ei saa koulussa häiriköidä esiintyen eläimenä? Olisiko tuon lapsen paikka jossain erityiskoulussa?
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?Petyt kun et saa häiriköidä eläimenä esiintyen? Mene hoitoon saatanan mielipuoli!
Hui, olipas vahva reaktio. No mitä tähän vastaisi. OK?
Tuleeko yllätyksenä jos teidän sairaaseen maailmankuvaanne vastataan voimakkaasti? Luuletteko että enemmistö oikeasti oppii hyväksymään kaiken paskan jota te suollatte suvaitsevaisuuden nimissä?
Näin vahvat reaktiot pohdintaan
Teihin saatanan maailmantuhoajiin ei voi reagoida kuin vahvasti! Kylliksi olette jo tuhonneet maailmaa ja myrkyttäneet lasten mieliä josta tuloksena nimenomaan nämä saatanan "therianit" Mutta nyt siitä tehdään loppu!
Okei, jokaisella meillä on näköjään ongelmamme. En tiedä mikä on saatanan maailmantuhoaja, mutta ei kuulosta kivalta. En usko että identifioiudun 😂 Toivotan onnea valitsemallasi tiellä, kunhan ei väkivaltaa sisällä 👍
Näin vahvat reaktiot pohdintaan lasten ja aikuisten tunteista yllättää kyllä. Eikä täällä ole ketään meitä, ihan yksin kirjoitan :) ja nyt kyllä haukut väärää puuta, minun sanavarastoon kun ei kuulu sana suvaitsevaisuus, inhoan tätä sanaa 😁