Nyt puhuu therianin äiti: Tytär ilmoitti, että haluaa vaihtaa koulua
https://www.is.fi/perhe/art-2000010674287.html
OULULAISPERHEEN 10-vuotias tyttö lähtee aamulla kouluun apein mielin. Syy on koulun uusin sääntö.
Kun tieto kiellosta tuli, tytär kysyi kyynelten lomasta, miksi hän ei saa olla sellainen kuin on, tytön äiti kertoo.
Tyttö reagoi voimakkaasti siihen, kun hänen koulussaan kiellettiin therianiksi pukeutuminen.
Kommentit (733)
Tämä on samaa jatkumoa kaikenlaisille mielenterveysongelmille kuin muunsukupuolisuus ja muut vastaavat.
Tuokin tyttö kärsinee sosiaalisista vaikeuksista, ja on helpottavaa kätkeytyä naamion taakse ja kommunikoida vain elekielellä kuin eläimet. Ei tarvitse puhua.
Enkä edes tiedä mitä mieltä olisin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas kakara. Piikille vaan.
Ja taas vitsaillaan 10-vuotiaan tappamisella. Onko omasta mielestäsi hauskaa? Mikä on motiivisi vitsailla lasten tappamisella?
Ei se oo ihminen vaan ai-botti joka ei tajua ettei ihmis-eläintä voi viedä piikille :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on samaa jatkumoa kaikenlaisille mielenterveysongelmille kuin muunsukupuolisuus ja muut vastaavat.
Tuokin tyttö kärsinee sosiaalisista vaikeuksista, ja on helpottavaa kätkeytyä naamion taakse ja kommunikoida vain elekielellä kuin eläimet. Ei tarvitse puhua.
Enkä edes tiedä mitä mieltä olisin siitä.
Lapset ei halua kasvaa aikuisiksi kun näkevät millainen maailma on.
Vierailija kirjoitti:
Näistä jutuista ei paljon keskusteltu 1970-luvulla.
Kehitys on mennyt eteenpäin monella tapaa.
70-luvulla oli vielä tarkkailuluokat. Nykyisen inkluusion aikana kaikki ovat samassa luokassa ja kenelläkään ei ole opiskelurauhaa, jos luokassa joku haluaa toteuttaa itseään.
Opiskelutulokset heikkenee vuosi vuodelta, onhan sekin tietysti kehitystä johonkin suuntaan.
Eikö äiti itse ymmärrä miksi kouluun ei saa mennä asuissa tai olla siellä joku eläin ? Tuon takia ei halua mennä kouluun. Tsemppiä vaan opettajille ja rehtorille.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöhän on päästään vialla, viisivuotiaan tasolla. Äiti voisi myöntää tosiasiat, ennen kuin on myöhäistä.
Koulun pitäisi järjestää näille lapsille ammattiapua, tuo on jo selvästi psykoottista, taru- ja reaalimaailma sekoittuneet pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias pettyy kun ei saa koulussa häiriköidä esiintyen eläimenä? Olisiko tuon lapsen paikka jossain erityiskoulussa?
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?Kyllä koen, mutta en siitä jos en saa häiriköidä muita eläimeksi pukeutuneena. Enkä kokenut 10-vuotiaana enkä siitä nuorempanakaan. Ehkä sinä olet sellainen vähän uniikimpi lumihiutale?
No en tarkkaan muista mistä olen suuttunut /pettynyt lapsena, mutta uskoisin että mukaan mahtui jokunen ei niin jalo ja epämerkityksellinenkin aihe. Jos sinun kohdallasi syyt aina oli järkeviä, niin toki ymmärrän ettei ole samaistumispohjaa. Minulla on, joten ehkä olen sinun määritelmän mukaan se lumihiutale. Ketään en kyllä mielestäni kouluss
Minä petyin lapsena kun halusin mennä sirkukseen mutta äiti sanoi ettei ole varaa. Minä petyin lapsena kun halusin olla formulakuski mutta isä sanoi ettei meillä ole varaa mikroautoiluharrastukseen. Huomaatko yhtään mitään eroa asioissa? Sinun ajatusmaailmasi on jostiain lumihiutalemaasta missä kaikki saa olla kaikkea. Sairasta! Hyvin hyvin sairasta!
"No minulla ei ole lapsia - jos olisi, en antaisi heidän koskea someen pitkällä tikullakaan. Mutta ei tuollainen suhtautuminen taida kovin yleistä olla, kun bussissa katsoo pikkukoululaisia. Melkein kaikilla älypuhelimet kourassa matkan ajan ja ihan pienetkin katsovat Tiktokkia."
Ihmislajin evoluutio ei ole vielä niin pitkällä, että pärjäisimme ruutulaitteiden ja somen kanssa. Teknologia on edistynyt nopeammin kuin me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias pettyy kun ei saa koulussa häiriköidä esiintyen eläimenä? Olisiko tuon lapsen paikka jossain erityiskoulussa?
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?Petyt kun et saa häiriköidä eläimenä esiintyen? Mene hoitoon saatanan mielipuoli!
Hui, olipas vahva reaktio. No mitä tähän vastaisi. OK?
Tuleeko yllätyksenä jos teidän sairaaseen maailmankuvaanne vastataan voimakkaasti? Luuletteko että enemmistö oikeasti oppii hyväksymään kaiken paskan jota te suollatte suvaitsevaisuuden nimissä?
Positiivista että jotain saa vielä kieltää koulussa
Vierailija kirjoitti:
"No minulla ei ole lapsia - jos olisi, en antaisi heidän koskea someen pitkällä tikullakaan. Mutta ei tuollainen suhtautuminen taida kovin yleistä olla, kun bussissa katsoo pikkukoululaisia. Melkein kaikilla älypuhelimet kourassa matkan ajan ja ihan pienetkin katsovat Tiktokkia."
Ihmislajin evoluutio ei ole vielä niin pitkällä, että pärjäisimme ruutulaitteiden ja somen kanssa. Teknologia on edistynyt nopeammin kuin me.
Kyllä minä olen ainakin hyvin pärjännyt. Ehkä se on se heikompi aines joiden pää ei kestä teknologiaa kun ovat vähän tyhmempää ainesta.
Joo meidänkin koulussa useampikin seiskaluokkalainen ilmoitti keväällä dramaattisesti vaihtavansa koulua, tosin eri syystä tietääkseni.
Kaikki ilmestyivät (harmi kyllä) nyt syksyllä takaisin kouluumme. Ei tainneet vaihdot onnistua (miksiköhän? 😁 )
Minä olen therian! Haluan olla Laku-Pekka mutta te vihervassarit olette kieltäneet minut! Minä tulen vainoamaan teitä ikuisesti!
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan mikä siinä ruutulaitteessa on sinulle niin hankalaa? Minä olen menestyksekkäästi käyttänyt älypuhelintani apuvälineenä arjen asioihin ja olen tyytyväinen että se on olemassa. Jos sinä koet älylaitteet ruutuineen jotenkin ahdistaviksi niin älä käytä niitä. Merkillistä että älylaitteet pitäisi kieltää kaikilta koska kaltaisesi eivät osaa käyttää niitä muuhun kuin somettamiseen.
Minä petyin lapsena kun halusin mennä sirkukseen mutta äiti sanoi ettei ole varaa. Minä petyin lapsena kun halusin olla formulakuski mutta isä sanoi ettei meillä ole varaa mikroautoiluharrastukseen. Huomaatko yhtään mitään eroa asioissa? Sinun ajatusmaailmasi on jostiain lumihiutalemaasta missä kaikki saa olla kaikkea. Sairasta! Hyvin hyvin sairasta!
minusta on täysin verrattavissa lapsen pettymys siitä kun itselle tärkeä leikki kielletään kuin nuo sinun mainitsemasi asiat. Miksi lapsi ei saisi leikkiä? Ei koulussa tarvi leikkiä, mutta miksi joku ei saa leikkiä kissaa vapaa-ajalla. Onhan lapset raahanneet Pokémon yms jääkiekkortteja kouluun ja niitäkin on alettu kieltämään? Luuletko ettei kukaan nuista lapsista ollut pettynyt? En ymmärrä miksi kaikesta muusta saisi pettyä mutta ei tästä? Eihän se pettymys johtanut muuhun kuin pahanolon purkamiseen äidille?
No minun ajatusmaailmani voi olla monelta osin vinksallaan, mutta jos pääsisit kurkistamaan sisään niin voisit vaikka yllättyä 😂👍 Kait tuolta Lapista tulee sit näitä lumihiutaleita?
Vierailija kirjoitti:
Eikö äiti itse ymmärrä miksi kouluun ei saa mennä asuissa tai olla siellä joku eläin ? Tuon takia ei halua mennä kouluun. Tsemppiä vaan opettajille ja rehtorille.
Tuo äiti tuskin on ollut mallioppilas itsekään. Varmaan joku röökimuija joka on kiljunut jokaisella tunnilla ties mitä paskaa opettajan puheen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen therian! Haluan olla Laku-Pekka mutta te vihervassarit olette kieltäneet minut! Minä tulen vainoamaan teitä ikuisesti!
Niin, mitäs jos kokee eläneensä edellisessä elämässä ihmisenä, mutta vähän tummempana versiona ? Ja nyt kokee olevansa eri värinen, onko se yhtä sallittua kuin vaikka eläminen kissana ?
Vierailija kirjoitti:
minusta on täysin verrattavissa lapsen pettymys siitä kun itselle tärkeä leikki kielletään kuin nuo sinun mainitsemasi asiat. Miksi lapsi ei saisi leikkiä? Ei koulussa tarvi leikkiä, mutta miksi joku ei saa leikkiä kissaa vapaa-ajalla. Onhan lapset raahanneet Pokémon yms jääkiekkortteja kouluun ja niitäkin on alettu kieltämään? Luuletko ettei kukaan nuista lapsista ollut pettynyt? En ymmärrä miksi kaikesta muusta saisi pettyä mutta ei tästä? Eihän se pettymys johtanut muuhun kuin pahanolon purkamiseen äidille?
No minun ajatusmaailmani voi olla monelta osin vinksallaan,
Olet täysin oikeassa, sinun ajatusmaailmasi todellakin on vinksallaan. Ilman sinunkaltaisiasi ihmisperäreikiä olisi moni asia paljon paremmin!
Ketä kiinnostaa joku äitin lässytys. Kysykää isältä että mitä mieltä on.
No minulla ei ole lapsia - jos olisi, en antaisi heidän koskea someen pitkällä tikullakaan. Mutta ei tuollainen suhtautuminen taida kovin yleistä olla, kun bussissa katsoo pikkukoululaisia. Melkein kaikilla älypuhelimet kourassa matkan ajan ja ihan pienetkin katsovat Tiktokkia.