Nyt puhuu therianin äiti: Tytär ilmoitti, että haluaa vaihtaa koulua
https://www.is.fi/perhe/art-2000010674287.html
OULULAISPERHEEN 10-vuotias tyttö lähtee aamulla kouluun apein mielin. Syy on koulun uusin sääntö.
Kun tieto kiellosta tuli, tytär kysyi kyynelten lomasta, miksi hän ei saa olla sellainen kuin on, tytön äiti kertoo.
Tyttö reagoi voimakkaasti siihen, kun hänen koulussaan kiellettiin therianiksi pukeutuminen.
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana sanoisin sille 10-vuotiaalle therianille että uusi koulu kyllä käy mutta se on semmoinen missä vietetään myös yöt.
Minä sanoisin therianille että jos haluaa olla eläin niin sitten myös syödään eläinten ruokaa ja kiposta kuten eläin.
Veikkaan ettei tuokaan äm mä anna tuon mukulansa käyttäytyä tuolla tavalla kotonaan. Koulussa taas mussukan pitäisi saada tehdä mitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Theria miehistä oli dokumentti, pukeutuivat ja tapasivat muita koiriksi pukeutuneita miehiä, vaimotkin heillä oli, hyväksyivät. Seksikään ei ilmeisesti ollut se vähin motivaatio. En suosittele ylpeydellä puhumaan theria lapsista, kuinka ilmiö on hyväksyttävä, kuka tietää mihin vaaroihin nämä itsensä eläimeksi identiteetiltään kuuluvat pentukissat vielä joutuvat. Onhan tällaista theria ilmiötä netissä aikuinen mies pyörittänyt, lapset nähneet sensuroimatonta kuvaa ja videota. Tuollainen alkaa yleensä kuin tunnustellen, kunnes lapsi on koukussa. Olisi hyvä keskustella näistä lapsille niin kuin asiat on, että on vaarallisiakin ihmisiä tällaisen takana.
Ei noi koiratyypit käsittääkseni mitään therianeja kyllä olleet.
Miten netissä surff
"Ei nyt ihan helpolla luulisi 7-10 vuotiaiden esim eksyvän millekään fetissisivuille? "
Katsos kun nykyään se riski on toisin päin. Ne fetissityypit eksyvät normisivustoille eikä päinvastoin. Kun profiilikuvanakin on jokin sarjakuvamainen eläinhahmo, raja roolileikkiä leikkivän lapsen ja lapsekkaan roolin takana piileskelevän aikuisen välillä hämärtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä eroaa siitä, että joku kokee olevansa eri sukupuolta kuin mitä biologisesti on? Siis kysehän on aivan samasta asiasta, paitsi että tässä tapauksessa suositellaan terapiaa ja sukupuolen ollessa kyseessä viedään innoissaan toteuttamaan harhaa.
Ainakin minun kuulemani mukaan terapialla ollaan hyvin harvoin, jos koskaan onnistuttu parantamaan transsukupuolisuutta. Therianismista en tiedä, ei välttämättä ole paljoa tilastotietoa olemassa kuinka hyvin therianismin hoito onnistuu terapian avulla.
Murrosikä parantaa sukupuoliristiriidan jopa 90 prosentin kohdalla. Nuoren ihmisen sukupuoliristiriidan pysyvyyttä on mahdoton ennakoida. Lisäksi sukupuoliristiriita voi johtua lukemattomista syistä, jotka eivät liity transiuteen. Jostain syystä Seta ja mu
Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parantavaa, jos näihin perheisiin hankittais oikea lemmikki? Monella erityisesti pikkutytöllä- mutta myös pojalla on kaipuu eläinystävään. Lapset pitävät luontaisesti eläimistä. Eläin elää hetkessä eikä fantasioissa. Kissa ja koira on hyvin terapeuttisia koska niiltä voi oppia hetkessäelämisentaidon.
Monet lapset joilla ei ole perheenjäsenenä eläintä, leikkivät sellaista itse.
Lapseni luokalla pari tyttöä on haksahtanut tähän muoti-ilmiöön. Molempien kotona on eläimiä. Toisen äiti kasvattaa koiria, nytkin on ainakin neljä hurttaa.
Näistä jutuista ei paljon keskusteltu 1970-luvulla.
Kehitys on mennyt eteenpäin monella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Näistä jutuista ei paljon keskusteltu 1970-luvulla.
Kehitys on mennyt eteenpäin monella tapaa.
No ei kai niistä keskusteltu kun ei kukaan ollut vielä tullut ajatelleeksi tällaista skeidaa.
Vai oikein "Therian". Ennenvanhaan tuollaisista käytettiin sanaa "hullu".
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias pettyy kun ei saa koulussa häiriköidä esiintyen eläimenä? Olisiko tuon lapsen paikka jossain erityiskoulussa?
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää therian-juttu on ihan outo.
Leikki ja roolivaatteet on ihan normaalia, mutta kun lapsi tuntee olevansa kissa/koira/karhu. Ei siis leiki olevansa kissa. Kokee olevansa.
Vai tehdäänkö nyt vaan otsikoita ? Siitä kun lapset leikkii
Normaalisit lapset leikkii sitä mitä aikuiset tekee. Pojat ajelee autoilla ja tytöt leikkii kotia. Eläinleikit on erittäin outoa.
No sä olet kyllä aika outo, jos luulet että leikit aina menee noin. Meillä ei ikinä tytöt leikkineet kotia ja siitä, kun he olivat pieniä on jo yli 20v. Kyllä tytöt saa leikkiä mitä haluavat ja pojat kanssa. Poika saa leikkiä nukella ja tyttö kiipeillä puuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias pettyy kun ei saa koulussa häiriköidä esiintyen eläimenä? Olisiko tuon lapsen paikka jossain erityiskoulussa?
Kyllä koen, mutta en siitä jos en saa häiriköidä muita eläimeksi pukeutuneena. Enkä kokenut 10-vuotiaana enkä siitä nuorempanakaan. Ehkä sinä olet sellainen vähän uniikimpi lumihiutale?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petyt kun et saa häiriköidä eläimenä esiintyen? Mene hoitoon saatanan mielipuoli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Theria miehistä oli dokumentti, pukeutuivat ja tapasivat muita koiriksi pukeutuneita miehiä, vaimotkin heillä oli, hyväksyivät. Seksikään ei ilmeisesti ollut se vähin motivaatio. En suosittele ylpeydellä puhumaan theria lapsista, kuinka ilmiö on hyväksyttävä, kuka tietää mihin vaaroihin nämä itsensä eläimeksi identiteetiltään kuuluvat pentukissat vielä joutuvat. Onhan tällaista theria ilmiötä netissä aikuinen mies pyörittänyt, lapset nähneet sensuroimatonta kuvaa ja videota. Tuollainen alkaa yleensä kuin tunnustellen, kunnes lapsi on koukussa. Olisi hyvä keskustella näistä lapsille niin kuin asiat on, että on vaarallisiakin ihmisiä tällaisen takana.
Ei noi koiratyypit käsittääkseni mitään therianeja kyllä olleet.
Minä en anna lasten chattailla tms vieraiden aikuisten tai edes oikeastaan tuntemattoman lapsen kanssa, niin mietin vain että eikö lapset ole niin muutenkin vaarassa ja tätä vaaraa minimoidaan sillä että vanhemmat pysyy menosta ja tekemisistä yms perillä parhaansa mukaan. En vain hyvällä menollakaan näe sen suurempaa vaaraa joutua pedon kynsiin lapsella joka leikkii joskus kissaa ja lapsen joka ei leiki välillä. Eikait nuilla ihan pienemmillä leikkijöillä ole someja tms? Tiedän että joku pitää minua naiivina, mutta usein luotan siihen että perus varovaisuudella ja ennakoimisella useimmin pärjää paremmin kuin jatkuvien kauhujen pelkäämisellä. Ehkä nämä pelot ovat validimpia isompien lasten kanssa? Mutta käsitykseni mukaan isommat lapset ovat vähemmistö näissä leikkijöissä?
Tyttöhän on päästään vialla, viisivuotiaan tasolla. Äiti voisi myöntää tosiasiat, ennen kuin on myöhäistä.
Muista lapsuuteni ajat hyvin ja minulle oli tärkeää. että vanhemmilla oli antaa minulle ruokaa, vaatteet ja katto pään päälle. Kaikkein tärkeintä kuitenkin, että heillä oli jalat tukevasti tässä todellisuudessa. Muistan lapsuudestani erilaisia pelkoja, joita aina välillä mielessäni kehittelin. Aivan hirvittävää olisi ollut jos vanhempani olisivat lähteneet mukaani mielikuvituksen teille.
"Meidän perheessä kakki saavat olla"...Koulu ja sen alue eivät kuulu teidän perheeseen ja sen alueeseen.
Lapseni kasvaessa ulos rattaistaan menetimme ilmaisen matkustusoikeuden joukkoliikenteessä. Sitten keksin, että lapseni koiratherianismi voidaan ottaa hyötykäyttöön. Nyt kuljen opaskoirani kanssa ilmaiseksi HSL:n liikenteessä, sillä HSL:n ohjeiden mukaan Jos sinulla on mukanasi opaskoira tai valkoinen keppi, sinun ei tarvitse näyttää HSL-korttia lukijalle. Verottajalta kysyin lisäksi onko koira verovelvollinen. Ei ole, sillä koiraverokin on poistettu. Nyt lapseni tienaa rahaa kuivamuonaansa toimimalla rapsuttelukoirana erilaisissa palvelutaloissa. Taloyhtiön ja koulun pihalle vaadimme ja saimme tolpan, kun nurkkiin ruikkailu häiritsi muita. Pentutehtailusta olen kuitenkin ehdottomasti kieltäytynyt, vaikka minulta on sitäkin kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?Kyllä koen, mutta en siitä jos en saa häiriköidä muita eläimeksi pukeutuneena. Enkä kokenut 10-vuotiaana enkä siitä nuorempanakaan. Ehkä sinä olet sellainen vähän uniikimpi lumihiutale?
No en tarkkaan muista mistä olen suuttunut /pettynyt lapsena, mutta uskoisin että mukaan mahtui jokunen ei niin jalo ja epämerkityksellinenkin aihe. Jos sinun kohdallasi syyt aina oli järkeviä, niin toki ymmärrän ettei ole samaistumispohjaa. Minulla on, joten ehkä olen sinun määritelmän mukaan se lumihiutale. Ketään en kyllä mielestäni koulussa ihan kauheasti häiriköinyt ja lempinimikin olisi voinut olla anteeksi että olen olemassa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun lapsi keksisi jotain tuollaista niin ostaisin kotiin sitten kissanruokaa. Luulen että loppuisi pelleily siihen.
Onneksi sulla persupoika ei ole lapsia,....olet itsekkin hyvin lapsellinen....
jos tämä therian- ja muu monimuotoisuus-idiotismi on parasta, mitä vihervasennus tuottaa maailmaan, niin alan itsekin äänestää persuja
Jos ollakseen vihervasuri on pakko hyväksyä nuo monimuotoisuusjutut purematta, niin minäkin lakkaan olemasta vihervasuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vielä aikuisenakin koen pettymystä useinkin, etkö sinä?Petyt kun et saa häiriköidä eläimenä esiintyen? Mene hoitoon saatanan mielipuoli!
Hui, olipas vahva reaktio. No mitä tähän vastaisi. OK?
Minä olen aina halunnut olla se vanha äijä Benny Hillin sketseistä joka läpsii nuoria naisia perseille ohikulkiessaan. Jos alan toteuttaa itseäni niin ette voi kieltää minua tai petyn kauheasti!