Mitä ajattelet perheestä, joka ottaa Ruotsin risteilylle omat eväät ekaksi illaksi?
Kommentit (56)
Tarvi maksaa matkalippujakaan. Hyvällä lykyllä joku laiva noukkii mukaansa.
Huoltoasema- / laivan kahvilaleivät ei ole mikään makuelämys. Yöks :/.
Hyvin ymmärrän jos joku ottaa omat eväät mukaan menomatkallee. Kunnon ravintolaruoka on pikkunälkään tolkuttoman kallista.
Ja meillä ei ole rahasta kiinni tämä asia! Tulot jopa av:n provoja paremmat ;).
Itse olen kerran erehtynyt ruotsinlaivan seisovaan pöytään ja kokemus oli kyllä järkyttävä. Suurin osa ruuista ja juomista olivat ala-arvoisia, henkilökunnan käytös oli alta kaiken arvostelun ja ihmiset käyttäytyivät kuin eivät olisi ennen ruokaa nähneet. Kokemuksesta ei ollut kyllä muuta hyötyä kuin se, että osaa jatkossa välttää vastaavia paikkoja.
Eivät halua ostaa sikakalliita sämpylöitä.
Lapset ovat nälkäisiä tiettyyn aikaan mennessä, eivät halua riskeerata sitä, että juuri siihen hetkeen mennessä ei olisikaan saanut laivalta pöytää ja safkaa nenää eteen.
Mitä sen on väliä mitä MINÄ ajattelen?
siellä sitten on enemmän valinnanvaraakin
ajattelisin, että perheessä on varmaan allergisia henkilöitä, ja omat eväät tuomalla jokaiselle varmasti löytyy jotakin sopivaa syötävää ilman, että reissu menee pilalle jonkun saadessa allergiakohtauksen. T: Kokemusta on!!!
Mutta ei eväiden nauttimisessa ole mitään pahaa!
Enemmin minäkin söisin hyviä eväsleipiä ja muuta herkkua hytissä kuin jonottaisin ja maksaisin skeidasta, seisovassa pöydässä!
n nukkumaan menoa jugurtit ja jotain suolaista ja seuraavana päivänä suolaista oli hyvä napsia välillä. Olimme seuraavana päivänä seisovassa pöydässä syömässä. Ensiksi en halua että lapseni kittaavat limsaa vuorokauden ympäri, siksi siis iton mehutiivistettä mukaan. Suolaista on hyvä nappaista mennen tullen jos vähän karkkiakin tulee naposteltua. Ja voin kertoa että perheellämme olisi aivan varmasti ollut varaa mennä ravintolaankin syömään, mutta meneväisten peli- ja leikkihuoneissa parhaiten viihtyvien lasten kanssa on paljon yksinkertaisempaa ottaa jotain omaa evästä mukaan. Sitä paitsi veikkaampa että joka oikein täälä moittii ja nauraa omia eväitään syöville ovat juuri niitä tyhjätaskuja joilla kaikki raha menee samantien kun on tullutkin. Ei sellaisilla ihmisillä ole koskaan ylimääräistä takataskussa jotka eivät ole joskus vähän nuukiakin:>)
Omat voileivät, teepussit ja sokerit. Sitten ostan kupin kuumaa vettä parilla kymmenellä sentillä ja istun kahvion pöytään.
Syynä on ihan sekin, että emme jaksa syödä isoja ravintola-annoksia illalla ja sitten taas seuraavana päivänä. Laivan leivät taas ovat huonompia kuin omat leipämme. Säästäminenkin tuntuu järkevältä, vaikka siihen ei ole tarvetta.
Voisin kuvitella että teemme itse noin, rahat kun on vähissä mutta olisi kuitenkin kiva " mennä johonkin" .
lentokoneessa oli yhellä perheellä omat eväät mukana. Sitä mä kyllä vähän ihmettelin. Kun lento kesti vain 5 tuntia ja ruoka tarjottiin. Mut ainakin perheen äiti oli melko lihava, et ehkä ei se lentokoneruoka vieny nälkää. Tietysti toinen vaihtoehto oli, että olivat elämänsä ekalla lomalennolla ja eivät tienneet, että ruoka tarjoillaan.
muksun syömään laivan tarjontaa, varsinkin kun on muutenkin paljon nähtävää, ei varmaan pystyisi keskittymään buffetissa syömiseen eikä tarjottavat välttämättä kelpaisi.
Silloin ei ollut varaa muuhun, mutta nykyään... En nyt suoraan sanoen edes miettisi eväiden ottoa mukaan ellei tosi allerginen lapsi tai aikuinen olisi.
oli iltapala mukana laivalla kun lapset oli pieniä. Mukava tapa rauhoittaa ne iltapesun jälkeen hyttiin nukkumaan. Muuten syötiin laivalla.
Ei kyllä tullu mieleen kysellä toisten mielipidettä siitä täällä.
Usein on tehty niin, että lapsille on ollu iltapalaksi eväät mukana. Ensimmäisenä päivänä on päivällisaikaan syöty jossain halvemmassa ravintolassa ja seuraavana päivänä sitten seisovassa pöydässä.
Mutta nyt olemme taas lähdössä risteilemään ja viime käynnilla huomasimme, että laivan (Serenade ja Symphony) ravintolavalikoimasta oli tehty huonompi meidän kannalta. Siellä ei enää ole sellasta halvempaa tavallisemman ruoan ravintolaa. Maksaa 5 henkiseltä perheeltä tosi paljon ruokailla molempiin suuntiin seisovassa pöydässä. Sillä säästöllä voi ajatella pääsevänsä jo melkein risteilemään pian uudestaan.
että eivät raaskineet risteilyn viimeisenä aamuna mennä laivalla aamupalalle. olivat hytissä syöneet karkkia ja odottivat että pääsivät kotiin syömään.
kyseessä oli kuitenkin risteily / parisuhdeloma... eli kyllä mä ainakin nauttisin täysin siemauksin laivalla seisovasta pöydästä!!!
Itse matkat oli huippuhalpoja, jotain alle 30 mk:n jämälähtöjä. Eväät ja varsinkin juomat vietiin repussa laivaan (eipä ois alaikäisinä baarista/taxfreestä mitään saatukaan). Rahaa kului siis ainoastaan lantrinkeihin eli jokuseen jaffa/kokis-tölkkiin. Nyt sitä on vaikea ajatella, mutta kyllä vaan hauskaa oli. Enää en matkaan lähtisi, jos pitäisi omin eväin varautua.
Risteilyjen buffat ei paljoa maksa.
Suorastaan v...ttaa maksaa jostain sämpylästä tähtitieteellisiä summia.. Tai toisaalta ei tarvi, ku ne hinnat vie ruokahalun.. =)