Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko ihminen pystyy elämään lähinnä pelkällä puurolla ja marjoilla?

Vierailija
03.09.2024 |

Tulossa todella tiukka syksy. Mulla alkaa 11 viikon työharjoittelu ja matkaa harjoittelupaikkaan on 80km. Olen AMK-opiskelija joten en saa koulumatkatukea koska se on vain toiseen asteen opiskelijoille. Verotukseen en voi laittaa matkakuluja koska en saa palkkaa harjoittelusta. Pakko kulkea omalla autolla koska julkisia ei kulje tuonne suuntaan. Kimppakyytejä ei ole. Muutto ei tule kysymykseenkään väliaikaisen tilanteen vuoksi koska elämä on täällä missä asumme. Vielä asun aikuisen lapsen kanssa, mutta hän muuttaa pois pian.

Rahaa menee mun autolla 20-25€ edestakaiseen matkaan. Talvella menee tuon 25€. Välillä ehkä saan yöpymispaikan, mutta kyllä bensaan menee rahaa silti vähintään 60€/viikko. 

Opintovapaan ajalta saan aikuiskoulutustukea, en mitään muuta tukea. Keikkatöitä teen minkä pystyn, mutta se vaikuttaa toki pienentävästi aikuiskoulutustukeen. Ei toki onneksi niin nopeasti rokota kuin Kelan rahoissa. Koitan käydä kaappeja läpi, että löytyisi myytävää. Koulukirjoja olen jo myynyt kun en enää niitä tarvitse. Villasukkia neulon, mutta huonosti on menekkiä niillä.

Nyt mietin, että taitaa kaikki laskujen jälkeen jäävät rahat mennä bensaan eli mitä ihmettä mä syön? Puuroa keittää ja pakastimesta marjoja? Löytyy mustikkaa, mansikkaa ja puolukkaa. Joskus ehkä pystyy ostamaan ilta-alesta broileria tms. Porkkanaa ja kaalia aina välillä.

Kyllä tulee ravintoköyhä syksy. En tiedä miten jaksan harjoittelun jos ei ole ruokaa tarpeeksi. No kai siihen olotilaan tottuu.

Kommentit (340)

Vierailija
321/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tolla hengissä pysyy vaikka loppuelämän. Eri asia on tuleeko tietyistä ravintoaineista puutetta.

Vierailija
322/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin huvittavaa kun kerron myyneeni tuotteen 12€:lla niin sitäkin pitää alapeukuttaa. :D :D Ei ollut hyvä, että sain pakastimeen puolukkaa. Ei ole hyvä, että saan jotakin myytyä. :D :D

ap

Lapsellisen rähisemisesi jälkeen porukkaa ei taida sun puolukat kiinnostaa, ja alapeukut kohdistuvat sinuun, eivät puolukoihin.

Sä voit tunkea puolukat sinne mihin aurinko ei paista. Mua ei kiinnosta vittujakaan sun märinäsi.

ap

Ei tartte mulle olla ilkeä :'(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tolla hengissä pysyy vaikka loppuelämän. Eri asia on tuleeko tietyistä ravintoaineista puutetta.

No ei ole kyse loppuelämästä.

ap

Vierailija
324/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juureksia saa halavalla, perunaa , porkkanaa, sipulia, ym. tonnikalasta saa hyvää kastiketta ja siitä syö kolme päivää em. kasvisten kera..

Leivo leivät itse , jos jaksat.   Ale hyllyja tiirailemaan sit vielä.

Energiaakin pitäisi saada joka ei ainakaan noista tule.

Vierailija
325/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi viedä muikkuverkkoja järveen, tai katiskoita?

Vierailija
326/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HV

ap

Vierailija
327/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HV

ap

Mitä hv tarkoittaa?

Vierailija
328/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HV

ap

Mitä hv tarkoittaa?

KVG

ap

Vierailija
329/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikuista voisi tehdä kalakukkoa.

Vierailija
330/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka muikuista pidänkin, että todellakaan ole menossa kalastamaan tai viemään katiskoita. Lopeta siis tuostakin jankuttaminen. Olet jankuttanut jo soijarouheesta, kauramaidosta, autossa nukkumisesta, koulusta ilmaisen ruoan kysymisestä ja mistä kaikesta. Lopeta jo. 

ap

Vierailija
331/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että AP:lla on jo työpaikka hoitoalalla, mutta on kouluttautumassa ylemmäs. 

Vierailija
332/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka muikuista pidänkin, että todellakaan ole menossa kalastamaan tai viemään katiskoita. Lopeta siis tuostakin jankuttaminen. Olet jankuttanut jo soijarouheesta, kauramaidosta, autossa nukkumisesta, koulusta ilmaisen ruoan kysymisestä ja mistä kaikesta. Lopeta jo. 

ap

Voihan sitä harkita kuitenkin?

Vierailija
333/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voihan sitä harkita kuitenkin?

HV jankkaava aivovammainen. Sä voit harkita pääsi työntämistä vaikka katiskan kanssa omaan perseeseen.

ap

Vierailija
334/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ekan sivun ja sitten hyppäsin sivulle 17. Jopas on sävy muuttunut.

Vierailija
335/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyse loppuelämästä.

ap

Sä kysyit ihan aloituksessa kauanko pysyy hengissä. Sait yhden näkemyksen asiaan, mutta se(kään) ei kelvannut. Hittojako kyselet jos itse tiedät jo vastauksen kaikkeen

Vierailija
336/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju. Itse otin myötätuntoharjoituksena. Pidetään ketju omaperäisen hauskana! Raskaasta aiheestaan huolimatta.

Vierailija
337/340 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä haluat muilta keskustelijoilta? Mitä muiden tulisi vastata sinulle?

-eri

Vierailija
338/340 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on sikahalpaa, yleensä se irtolaarissa oleva halvinta. Se pitää olon kylläisenä pidempään kuin riisi tai pasta ja on siinä enemmän jotain vitamiinejakin. Perunamunakas on jo ihan ruoka.

Vierailija
339/340 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myytyä yhden laitteen hintaan 450€. Vähän harmittaa siitä luopua, mutta on jäänyt niin vähäiselle käytölle niin parempi myydä kun kerran rahaa tarvitsen. Tuolla rahalla saan maksetttua kaukolämmön ja jätevesilaskun. Jää lisäksi hyvin bensaan rahaa ja muista rahoista voi sitten ostaa ruokaa. Halpoja ruokia aion ostaa varastoon ja täyttää pakastinta ilta-alen lihoilla. Toki silti myyn esim. Vintedissä halvalla vaatteita joille ei ole enää käyttöä koska joka sentti on tarpeen.

ap

Vierailija
340/340 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalta sain 50€ lahjakortin kauppaan ja sattui vielä olemaan kaikkia tarjouksia sekä -30% tuotteita. Sain ostettua hyvin ruokaa. Ostin myös 10kg:n perunasäkin josta riittää pitkäksi aikaa. Lapsi toki siitä hakee jonkun verran. Sain seurakunnasta myös broilersuikaleita pari pakettia, kuivattuja herneitä sekä leipää. Palvikinkkua oli tarjouksessa niin laitan sitä hernekeittoon. 

Kaapeista olen kaivellut myytävää ja saanut rahaa jonkun verran kasaan niistä. Lahjakortista on jäljellä vielä n. 4€, että shampoota käyn vielä ostamassa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan