Miksi hyvinvointivaltio on kaikille pakkomielle?
Väestöpyramidimme on ihan väärinpäin tällaiseen systeemiin. Kukaan ei halua olla nuori tai lapsi jos tietää että elämä tulee olemaan muiden eläkkeiden ja terveydenhuollon maksua. Se ei ole lasten vika ettei edelliset sukupolvet jaksaneet tehdä tarpeeksi lapsia ja nyt heidän pitää tehdä veroissa kahden ihmisen työ. Kaiken lisäksi suomessa on kalliit hinnat, surkea ostovoima, kylmä ja kaikkia normiduuneja parempiin hommiin pitää opetella ruotsi. Mikä "lottovoitto" on nykylapselle syntyä tänne?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki downvotaajat tällä palstalla ovat vanhoja ja tietävät pääsevänsä pian eläkkeelle. Haluavat että nuoret pitävät päänsä kiinni ja tekevät hiessä töitä jotta heidän eläkkeensä saadaan maksettua. Haistakaa p@ska!
Voi luoja mikä nynny sä oot, imet varmaan vieläkin tissii. Mee leikkimää vesipyssyllä vähän f asistii.
Ole itse rohkea ja maksa omat eläkkeesi sitten. Ei tarvi nuorison elämää pilata ja vielä haukkua päälle
Itse olet oman elämäsi pilannut.
Miten? Miksi olen syyllinen siihen että eläkeläisiä on liikaa? Haluaisitko selittää miten?
Opettele ensin ajattelemaan, äläkä inise pyramidihuijauksista kuin papukaija, joka toistaa kaiken pas kan joka messiaasi suusta tulee. Häpeä, iso mies ja noin nolo vikisijä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä katsomassa jossain muussa maassa vaikka eteläisessä Euroopassa tai Afrikassa, miten siellä eletään ja sitten vasta vinkua hyvinvointivaltion hävittämisestä yhtään mitään. Jotenkin on suorastaan irvokasta, kun täällä naristaan nälästä, vaikka meillä asuu Euroopan lihavin kansa.
Edelleenkin ollaan maailman rikkaimpien maiden joukossa ja varsinkin ilman työn häiritsemistä elävätkin pärjäävät ihan hyvin, eivätkä kuole nälkään. Jossain määrin on oma valinta, mihin sen rahansa käyttää, sitä harkitummin tietysti, mitä vähemmän sitä on käytössä.
Tietenkin on tuettava sellaisia, jotka oikeasti eivät itse tule toimeen, ovat sairaita tms.
Mutta kyllä, työnteosta pitää jäädä rahaa käyttöön enemmän kuin kotona oleskelusta, koska jo työmatkoista tulee kustannuksia.
Mitä rahaa meille realistisesti jää käteen jos eläkeläisten määrä on niin suuri että meidän verot nousee kestämättömän raskaiksi? Pitäisikö sitten olla iloinen että saan käteenjäävällä rahalla murto-osan siitä mitä vanhukset saivat silloin kuin olivat itse töissä ja eivät joutuneet elättämään 3 miljoonaa eläkeläistä? Jos katsot taulukoita niin normaalilla ihmisellä amerikassa pian paremmin kuin täällä. Se on huolestuttava kehityssuunta
Vierailija kirjoitti:
Se on näemmä vassarilla jääneet taas lääkkeet pöydälle. Kuvittelee vieläpä käyvänsä töissä ja maksavansa toisten eläkkeitä 🤣
Ja sinä tyhmä et vieläkään käsitä että messiaasi tuota nauttimaasi kurjuutta sinulle luo. Ei se johdu vasemmistosta että järkeä ei suotu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Se on näemmä vassarilla jääneet taas lääkkeet pöydälle. Kuvittelee vieläpä käyvänsä töissä ja maksavansa toisten eläkkeitä 🤣
Ei heitä haittaa korkeammat verot kun niitä ei koskaan maksaneet
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti maat joissa on hyvinvointivaltio ja kaikki huolehtivat toisistaan ovat onnellisempia kuin ne, joissa tälläistä ei ole.
Useimmat oppivat jo lapsena, että kaikkeen kivaan ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti maat joissa on hyvinvointivaltio ja kaikki huolehtivat toisistaan ovat onnellisempia kuin ne, joissa tälläistä ei ole.
Niin vielä... Oleppa iloinen kun vain eläkeläisillä on mitään hyvinvointivaltion palveluita koska muiden hyvinvointiin ei ole rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki downvotaajat tällä palstalla ovat vanhoja ja tietävät pääsevänsä pian eläkkeelle. Haluavat että nuoret pitävät päänsä kiinni ja tekevät hiessä töitä jotta heidän eläkkeensä saadaan maksettua. Haistakaa p@ska!
Voi luoja mikä nynny sä oot, imet varmaan vieläkin tissii. Mee leikkimää vesipyssyllä vähän f asistii.
Ole itse rohkea ja maksa omat eläkkeesi sitten. Ei tarvi nuorison elämää pilata ja vielä haukkua päälle
Miten? Miksi olen syyllinen siihen että eläkeläisiä on liikaa? Haluaisitko selittää miten?
Opettele ensin ajatt
Sanot vain loukkauksia ja et yhtään vastaväitettä.
Niin, jotkut täällä oikein innolla odottavat että tulisi kaaos ja jokaisella olisi oma kivääri ja monttu ja sitten vaan ammuttaisiin toisemme ja kovin jätkä/likka voittaa ja ihmettelee sitten yksin mihin kaikki hävisivät. Tämähän kyllä toteutuu myös lopulta kun kapitalismia ei rajata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä tyhmä et vieläkään käsitä että messiaasi tuota nauttimaasi kurjuutta sinulle luo. Ei se johdu vasemmistosta että järkeä ei suotu sinulle.
Muutama hyvin ajoitettu pilkku auttaisi kovasti ymmärtämään tätä sekavaa jokellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vielä... Oleppa iloinen kun vain eläkeläisillä on mitään hyvinvointivaltion palveluita koska muiden hyvinvointiin ei ole rahaa
Se johtuu siitä, että valtaan ovat päässeet itsekkäät ihmiset, jotka jatkuvasti myy valtion omistamia alueita yksityisille, jotka sitten korottavat näiden asioiden maksuja, jolloin kenelläkään ei ole hyvä olla.
virhe oli lähteä yksityistämään liikaa asioita.
Ei kai kukaan järkevä ihminen jaksa keskustella tällaisesta aiheesta noin kertakaikkisen tietämättömän tyypin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä miten eläkkeiden maksaminen elämäni tarkoituksena on hyvä elämä ja lakkaa kateelliseksi ja tyhmäksi haukkuminen ja persumessias hommasi sanominen ja anna oikeita argumentteja
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan järkevä ihminen jaksa keskustella tällaisesta aiheesta noin kertakaikkisen tietämättömän tyypin kanssa?
Ad hominem, anna oikea argumentti
Tissiposki valitsi pas ka duunin, ei liittynyt liittoon ja äänesti vielä persuksia siihen päälle. Nyt sitten itkee ja syyttelee muita kun on niin kurjaa. Äly hoi, älä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Tissiposki valitsi pas ka duunin, ei liittynyt liittoon ja äänesti vielä persuksia siihen päälle. Nyt sitten itkee ja syyttelee muita kun on niin kurjaa. Äly hoi, älä jätä.
Sinä se viimeiseksi itkisit jos työssäkäyvät lopettavat eläkkeidesi maksun ja huomaat olevasi täysin turha ja lisäksi ärsyttävä ihminen joka ei voi edes puolustaa tätä epäreiluutta oikeilla argumenteilla. Ja edelleen miten liitto auttaa minua kun nytkin alvi nousi koska eläkkeistä ei saanut leikata. Vasemmistopuolueetkin ehdotti alvin nostamista. Mikään puolue ei ole kiinnostunut muusta kuin vanhusten äänistä koska niitä on eniten
Mistähän tuo ylipainon suurempi osuus oikein johtuu? Meillä on noin 60 prosenttia ylipainoisia, Ruotsissa ja Norjassa 51 prosenttia. Kuitenkin syödään suunnilleen samantapaisia ruokia.
Hänen erinomaisuutensa Herra aloittaja, voisi aloittaa kenties selventämällä miksi juuri hänen tulisi ansaita enemmän kuin häntä ennen olleet ja hänen jälkeensä tulevat, ja vieläpä laittamatta tikkua ristiin asian edistämiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eläkeläisiä ole liikaa. Työikäisiä ja nuorempia on vaan liian vähän. Ja siihen on syyllinen jokainen sukupolvi (myös ne nuoremmat), jotka eivät ole huolehtineet siitä, että syntyvyys pysyy tarpeeksi korkeana.
Tämän takia historia on kaikkein tärkein kouluaine.