Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton, kun haluan kieltää sohvalla syömisen?

Vierailija
03.09.2024 |

Miehen mielestä olen. Miehen 11 v asuu meillä joka toinen viikko ja joudun ihan oikeasti pesemään sohvanpäälliset aina tämän lähdettyä äidilleen. Kyse ei ole mistään yksittäisistä pienistä tahroista. Koulun jälkeen lapsi käytännössä asuu iltapäivät sohvalla ja kantaa siihen ruokaa itselleen. Olen useita kertoja ottanut asian miehen kanssa puheeksi, myös lasta olen yrittänyt ohjata ruokailemaan pöydän ääreen tuloksetta.

Lapsi tuli meille viime lauantaina, jolloin sohva oli luonnollisesti puhdas, minä ja mies emme syö sohvalla ja päälliset oli pesty edellisenä viikonloppuna. Tällä hetkellä, kahden kokonaisen päivän jälkeen sohvalla on ainakin jäätelöstä pudonnutta suklaata, vesimelonista valunutta nestettä, ketsuppia, n. 10 cm halkaisijaltaan oleva tahra kaakaota ja lisäksi sohvalle on kaatunut nuudelit, josta jäänyt n. 20 cm kokoinen epämääräinen tahra. Korostan, että tässä on siis näiden muutaman päivän, alle puolikkaan viikon saldo!

Puhuttiin uuden sohvan hankkimisesta, sanoin miehelle että osallistun uuden sohvan ostamiseen siinä tapauksessa, että jatkossa meidän kaikkien ruokailu tapahtuu joitain poikkeustilanteita lukuun ottamatta ruokapöydän ääressä. Tämä on miehen mielestä kohtuutonta, koska lapsi tykkää syödä sohvalla. Tuntuu uskomattomalta, koska monessa asiassa mies on siisteyden suhteen hyvin tarkka ja ennemmin hän nalkuttaa minulle kuin toisin päin. Miehen mielestä sohva pitää mieluummin suojata jollain, mutta pitäähän ne suojatkin likaantuessa pestä, eli ylimääräistä vaivaa tulee joka tapauksessa. Lisäksi, en haluaisi pilata kivan näköistä sohvaa peittämällä sitä. Pitänee jatkossa vuorata sohva vaikka pyyhkeillä lapsen meillä ollessa ja ottaa pois kun tämä lähtee.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan kohtuuton.

T. Sohvan guru.

Vierailija
62/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lie korjaakohan äiti lakanoille laskettuja roiskauksiakaan sängystä? Siellä sitten lapsen kanssa köllitään liemissä.. ei luoja millaisia yyhhoo äidit oikeasti on kaikki. En ikinä huolisi sellaista itselleni. Tulet siinä sitten töistä väsyneenä kotiin, heität itsesi hetkeksi selälleen sängylle ja suoraan jonkun ukon mähtäreisiin.. hyi hemmetti 🤮

Yyhhoot tekee usein töitä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapselle ikioma sohva kirpparilta tai roskalavalta. Lapsen ehdoilla tätä elämää kuitenkin eletään.

Vierailija
64/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön itsekin sohvalla. Mulla on siinä suojus ja osaan syödä sotkematta. 

Vierailija
65/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina sohvalla. En siirtyisi keittiöön jonkun käskystä. Sohvaviltit voi helposti pestä eikä tarvitse tehdä numeroa pikkujutusta. Paitsi ettei ap voi esteettisistä syistä käyttää suojusta.

Vierailija
66/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit se olis miehen sohva. Itse istuisin muualla. Mies putsaa tai on putsaamatta.

Vierailija
67/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lakanat.

Valitse siistimpi kumppani.

Elä nipota.

Vierailija
68/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele minkälaisten or gas mien huumassa ja pa no hajussa tämä pentu on saanut alkunsa.. 

Vierailija
69/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysyt oletko kohtuuton, kun sun sohva sotketaan jatkuvasti?! Nyt sitten alat kouluttaa sekä miestä että lasta. Jos mies itse niin lapsi ettei osaa omaa lastaan kasvattaa, niin mitäpä sellaisella tekee? Haluatko jäädä katselemaan touhua?

Vierailija
70/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hermo meni lukiessa, pistäisin tuollaisen äijän pesemään se sohva ja käskyttäisin kersan pöydän ääreen syömään, omassa kodissaan saa sikailla miten huvittaa.

Vierailija
71/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton vaatiessasi syömään syömiseen tarkoitetun pöydän ääressä. Tollaiset sotkijat pitää saada kuriin. Kauanko oot sen puolisos kanssa ollut saman katon alla? Onko hänkin yhtä kova porsastamaan?

Normaali kakara ymmärtää jo kerralla, kun sille sanoo, mitä saa ja mitä ei saa tehdä.

Vierailija
72/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap käske sitä mukulan omaa vanhempaa siivoamaan mukulansa sotkut.

Vierailija
73/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa sille lapselle, että sohvalla ei saa syödä. Lapsi ei tajua ohjaamistasi. 

Vierailija
74/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattele minkälaisten or gas mien huumassa ja pa no hajussa tämä pentu on saanut alkunsa.. 

Ajatteletko myös miten sinä itse olet saanut alkusi? Vai oliko neitseellinen sikiäminen? Eihän oma äitikulta! 

Vierailija
75/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motonetista saa vitosella pari pressua sohvan ja maton päälle. Voisiko TV:n siirtää keittiöön?

11v ei ole mikään vauva jolle hankitaan muovisuojuksia! Jos tuon ikäinen ei ymmärrä sotkevansa niin vika on vanhemmissa. 

Vierailija
76/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä sohvalla, paitsi minä itse kun olen yksin kotona. 

Vierailija
77/77 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä peset ne päälliset? Pyydä miestä hoitamaan asia kerta ei halua kieltää sohvan tahallista sotkemista.

Ei pese, ei koe tarpeelliseksi. Enkä minä halua elää likaisen sohvan kanssa. Mies hoitaa muuta siivoamista minua enemmän, joten olkoon tämä sitten vaikka minun tehtäväni.

Se ei kuitenkaan ole tässä ydinongelma, sohvan päällisiä ei ole tarkoitettu pestäväksi viikoittain. Ne kuluvat jokaisessa pesussa.

ap

Mä raastaisin sen sohvan rikki jollain rauta harjalla karjuen samalla, kun kokoajan pitää olla putsaamassa!! Vedä siihen sohvan päälle autonsuojapressu ja sano,olkaat hyvät saa istua ja syödä ja sotkut ei haittaa.