Ehdottakaa parin päivän edullista irtiottokohdetta
Tulen tällä viikolla Helsinkiin ja olisi mahdollista lennähtää pariksi päiväksi jonnekin. En vaan osaa päättää. Tukholma ja Tallinna toki olisivat ne helpoimmat. Tarvittaessa voin olla kolmannenkin päivän.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krakova
Tämäkin on hyvä idea, kiitos. 👍🏻
Bergen ei valitettavasti sopinut aikatauluihin ja Gdanskiin vähän turhan kalliit lennot. Molemmat olivat kyllä hienoja ideoita.
ap
Junalla Turkuun niin sieltä pääset Wizzairilla halvalla Gdanskiin.
Riikaan pääsee halvalla, mut perillä on yllättävän kallista.Hinnat nousseet parissa vuodessa paljon. Mut luultavasti pääset AirBalticilla Helsingistä Riikaan yhtä kätevästi ja halvalla kun sinne pääsee Tampereeltakin, ja sen jälkeen on koko Eurooppa edullisesti avoimena. Vaihdot suunniteltu hyvin, lyhytvaihtoaika, niin muutamassa tunnissa olet missä vain. Mä lähden Tampere-Riika-Rooma ja takaisin parin viikon päästä, lennot alle 300,-, matka-aika mennessä n. 5 h palatessa 6h.
Amsterdam, jos mahis olla esim 4 päivää niin voisin mennä vaikka Nizzaankin.
Vilna on kiva, kenttä lähellä kaupunkia, hyvää ja halpaa ruokaa, pari päivää riittää mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole kunnon lentokenttää
Niin no Vantaallahan se taitaa olla, mutta tiedät kuitenkin mistä kentästä puhutaan :)Ap:lle ehdotan Pariisi? Vai oliko Lontoo yli budjetin eli sitten varmaan tuokin? Mites Wien, München, Praha, Amsterdam, Kööpenhamina (kalliimpi varmaan), Berliini (ei oma lemppari mut monet tykkää)
Noista on kaikista paluumatka tällä suunnitellulla lyhyellä varoitusajalla yli 300 € joten on vähän liian kalliita. Kivoja ehdotuksia kaikki kyllä.
ap
Saksassa Lyypekki. Tai vaikka Hampuri, Hannover...
Heitän ilmoille sellaisen ehdotuksen kuin Madrid 😁 en ole itse koskaan käynyt ja mahtaa olla aika lämmintä, mutta jos se ei haittaa. Tai Barcelona?
Jos hinta erityisen tärkeä prioriteetti niin tsekkaa Ryanairin lennot
Vierailija kirjoitti:
Heitän ilmoille sellaisen ehdotuksen kuin Madrid 😁 en ole itse koskaan käynyt ja mahtaa olla aika lämmintä, mutta jos se ei haittaa. Tai Barcelona?
Kuules kun tänä viikonloppuna pitäisi jo palata takaisinkin niin ovat vähän liian kaukana. 😁 Mutta ihania vastauksia olen saanut. Riika on kovassa harkinnassa, Tukholma ja Tallinna edelleen myös.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tai piti ehkä enemmänkin sanoa, että kohteet joihin Ryanair lentää
Vierailija kirjoitti:
Ei, nyt lennetään Finnairilla Helsingin kautta kotikaupunkiin. Menee muuten liian vaikeaksi tähän tarkoitukseen, vaikka Rynkky muuten onkin hyvä idea. Mutta tosiaan lennon saa kotikaupunkiin halvemmalla esimerkiksi Tukholmasta kuin Helsingistä, vaikka Tukholmasta tulee ylimääräinen lento matkaan. Älytön systeemi, mutta yksi motivaatio pikku pysähdyksellä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Riika, Vilna tai Kööpenhamina.
Vilna on minusta todella kiva ja viihtyisä, Riika vähemmän. Riikaan varmasti halvemmat lennot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no Vantaallahan se taitaa olla, mutta tiedät kuitenkin mistä kentästä puhutaan :)Ap:lle ehdotan Pariisi? Vai oliko Lontoo yli budjetin eli sitten varmaan tuokin? Mites Wien, München, Praha, Amsterdam, Kööpenhamina (kalliimpi varmaan), Berliini (ei oma lemppari mut monet tykkää)
Kahdeksi päiväksi?!
Mikä se kotikaupunki nyt siis on? Jossain Suomessa kuitenkin vai ulkomailla? (Sori en lukenut kaikkia viestejä). No joka tapauksessa jos Tukholmasta pääsee kätevästi kotikaupunkiin niin miksei vaikkapa se sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksi päiväksi?!
Varmaan riippuu keneltä kysyy, kyllä mä voisin noissa kohteissa 2-3 päivää olla ja monissa noissa ja vastaavissa olen ollutkin. Yleensä reissuille ollut jokin muukin syy, mutta siltikin, ei yhtään hullumpaa ihan kokemuksella. Riippuu myös onko ollut ko. kohteessa jo aikaisemmin. Mutta nämä on makuasioita, ihmiset on niin erilaisia reissaajia, toiset tarvii aina sen viikon loman, itse voin hyvinkin olla vaikka 3 päivää Lontoossa ja käyttää ajan hyödyllisesti.
siksi ehdotin ap:lle, kun ei hänen makumieltymyksiään voi tietää :)
Miksi joku miettii, missä on kallista tai halpaa? Siis jos yhden hengen ateriassa on hintaero 5 euroa, niin mitä väliä? Jos ottaa hotellin aamiaisella, se voi olla kympin kalliimpi kuin halvin ilman aamiaista, mutta mitä sitten, jos on tarkoitus lomailla. Mieluummin maksaa sen kympin ja syö rauhassa aamupalaa. Ostoksia en itse tee, ja aika harva enää nykypäivänä varmaankaan kauppoja kiertää, ihan turhaa ajan tuhlausta juosta kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, nyt lennetään Finnairilla Helsingin kautta kotikaupunkiin. Menee muuten liian vaikeaksi tähän tarkoitukseen, vaikka Rynkky muuten onkin hyvä idea. Mutta tosiaan lennon saa kotikaupunkiin halvemmalla esimerkiksi Tukholmasta kuin Helsingistä, vaikka Tukholmasta tulee ylimääräinen lento matkaan. Älytön systeemi, mutta yksi motivaatio pikku pysähdyksellä.
ap
Eli Vaasaan pitäisi päästä takaisin? Tsekkaa sassin lennot eli eka muualle ja tukholman kautta takaisin.
Tarkoitus on nyt lentää sieltä reissukaupungista takaisin kotiin, joten nämä Porvoon ovat siihen vähän epäkäytännöllisiä. 😀
ap