Milloin te laitatte jouluvalot palamaan?
Muistelen että loka-marraskuussa kauppoihin tulee joulukoristeet myyntiin ja joulumusiikit soi kaupoissa. Jotkut laittaa lokakuussa jouluvalot pihalle eli ensi kuussa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ai ne olis pitänyt sammuttaa välissä?
Mun siskolla on muuten pihallaan omenapuussa jouluvalot ympäri vuoden. Juhannuksenakin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna. Ehkä ennemmin jos Riikka kuolee. Soitan myös tiukuja.
Kun se kuolee mä pidän ihan kunnon juhlat.
Eikös ihmiset juhlineet kun tatcher kuoli? Sitä saa mitä tilaa.
Voisko perustaa annan omenoita pisteen jonnekin helposti löydettävään paikkaan kun ei kehtaa mennä kysymään. Nytkin suuri määrä omppoja mätänee nurmikolle. Kelpaisi kerrostalojen asukkaille vaikka pussi tai laatikko 2€ tyyliin saa kotimaan omenaa. Kaupat myy muumaalaisia.
Juuri katseltiin että joidenkin parvekkeilla näkyy ulkovalo tai ihan jouluvalot. Näkyi viinipulloja ja kukkia sekä jouluvaloja. Jouluradio.fi
Tulevana viikonloppuna.
Otin tänään pahvilaatikon esille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne on ympäri vuoden päällä
Vilkkuvat värivalot naapurin pihalla ympäri vuoden. Voi autuutta. Onneksi on pimennysverhot keksitty. En ymmärrä miten itse kestävät sitä välkettä.
Kausivalot/kaamosvalot/koristevalot, mitkä ovatkaan, laitan marraskuun alussa palamaan. Joulujuttuja sitten adventtina.
22.12 ulos ja uudenvuoden jälkeen pois
Ensimmäisenä maanantaina isänpäivän jälkeen.
Mä en polta mun jouluvaloja. Mä sytytän sitten, kun hyvältä tuntuu.
mitkä on erityiset 'jouluvalot'... ne lasten erilaiset joulupukki ja tontu lamput vai...
aikuiset käyttää kausivaloja, meillä ekat laitetaan kun illat pimenee, lattialle lyhtyjä valosarja sisällä, kukka-asetelmia valosarjalla ym.
Pihalle laitetaan koht'siltään valmiiksi näin hyvän sään aikaan talven valot, jotka osittain syttyy, ekat pyhäin päivän ja siitä lisääntyen.Saa palaa ajastimella aina sinne asti että valoisuus lisääntyy aamusta ja illasta.
Mulla on nyt valosarja olkkarin pöydällä kulhossa. Pidän iltaisin jo päällä, on sen verran hämärää. Kuukauden päästä laitan muutaman kausivalon sinne tänne ja alan polttaa kynttilöitä. Ei liity jouluun vai pimeimpään vuodenaikaan.
Itsenäisyyspäivän jälkeen. Ei hetkeäkään ennen sitä.
Lokakuussa kynttelikkö ikkunaan, marraskuussa tähti. Muita jouluvalmisteluja en tee.
Vierailija kirjoitti:
Lokakuussa kynttelikkö ikkunaan, marraskuussa tähti. Muita jouluvalmisteluja en tee.
Lokakuussa? Johan nyt. Jotkut kausivalot vielä ymmärtää pimeyden keskellä, mutta että oikein kynttelikkö.
Eikö jouluvalot laiteta jouluna? Meillä on jouluvalot vain kuusessa ja kuusi jouluna.
Huomenna ajattelin laittaa