Raharemontti 2024 OFFICIAL
Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.
Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (612)
Miksei näitä summia avata yhtään. Mitä nettotulot sisälsi? Palkka, lapsilisä yh korotuksella, elatusmsksut?
Menoissa vois miettiä asuntolainan kilpailuttaminen, parin kk:n lyhennysvapaa, lainan lyhennyksen muuttaminen. Entä sähkösopparin ja vakuutusten vaihto halvempiin. Mitä nää tosi tärkeät harrastukset oli ja mitä maksoi. Ärsyttävää kun kerrotaan asioista vain muruja.
Kunpa formaattia saisi sen verran muokata, että osallistujille voisi tarjota tuotannon puolelta vaikka 10x lyhytterapiaa. Uusimman plussajakson himoshoppaileva mies ainakin olisi hyötynyt sellaisesta, ja muutenkin juuret holtittomaan rahankäyttöön lienevät monella jo lapsuuden kokemuksissa joita olisi hyvä käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä summia avata yhtään. Mitä nettotulot sisälsi? Palkka, lapsilisä yh korotuksella, elatusmsksut?
Menoissa vois miettiä asuntolainan kilpailuttaminen, parin kk:n lyhennysvapaa, lainan lyhennyksen muuttaminen. Entä sähkösopparin ja vakuutusten vaihto halvempiin. Mitä nää tosi tärkeät harrastukset oli ja mitä maksoi. Ärsyttävää kun kerrotaan asioista vain muruja.
se laina on saattanut olla lyhennysvapaalla silloin 2020 kun osti sen yksin vaikka piti ostaa kaksin ja sitten iski korot päin pläsiä kaikille.
Tän päiväinen jakso oli ehkä hiukan liian yksinkertainen, velkaa ei ollut paljon ja ruokamenot 900e eli melko helppo fiksata alaspäin. Seuraavassa näytti teaserin perusteella olevan Jaanalle ja pankin heebolle(en nyt muista nimeä) kunnolla töitä kun kortit ovat soineet viimeistä päivää.
Luottokortit ovat vihon viimeinen rahoituskeino jos on heikko luonne ja harkintakyvytön rahan käytön suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja!! Siis yh äidin nettotulot 3740 e ja ohjelmassa vinkuu !! Tämä nainen ei tiedä talousvaikeuksista yhtään mitään. Voi prkl ku pistää oikein vihaksi😡 Ruokaan 900 e/kk, äiti ja tytär. Menis sitten vinkumaan kun olis yh äitinä ja nettotulot 1100 e/kk,esim. Siitä itse maksoin vuokraa 600 e ja elätin itseni ja 2 lasta. Voin sanoa että OIKEESTI oli tiukkaa. Mikä ihmeen ohjelma tämä on??!!!
Tässä ohjelmassa onkin kyse siitä että apua tarvitaan kun rahaa ei osata käyttää. Ei niinkään köyhyydestä tai välttämättä edes vähistä rahoista. Joillekin ei riitä mikään summa käyttörahaa. Silti kaikki menee tai jopa velkaannutaan.
Naurettava ohjelma!
Eipä opettajankaan tilanteeseen tullut mitään muutosta. Kävi lomalla Skotlannissa ja rahaa kului ja varmasti myös luottokortti vinkui. Ja noi kamat, mitkä jobbari haki, täysi show! Vanha pieni telkkari: arvo 20€, kalevala-korut myös vain kymppeja, polkupyörä 50 ja maksoi muka 400€. Todellakaan ei...
Jaksossa oli, että Pia hakee kaupasta lisätöitä. Luultavasti siinä käy niin, että kahden työn tekeminen vie tunteja ja voimavaroja niin ettei kotikokkaamiseen riitä mielenkiintoa vaan noutoruoka on mukana jatkossakin. Siinä ylimääräiset tulot menee ruokaan, joten hyöty on +-nolla. Ennemmin ne tunnit kannattaisi käyttää ruokakulujen pienentämiseen. Nyt ruuasta piti säästää 300 euroa enkä usko, että lisätöillä saa kuukaudessa tuon enempää.
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen hetken tätä ja nauroin katketakseni kun pankin asiantuntija ehdotti somevaikuttajalle päivätöitä jotta rahaa tulee enemmän.
No se somevaikuttajahan otti vihjeen tosissaan ja hankki itselleen työn.
Eihän tuolla opettajalla ollut edes mitään hätää. Rahat riitti, ei rastitettuja seteleitä.
Ei muka itse keksinyt, miten sais rahaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla opettajalla ollut edes mitään hätää. Rahat riitti, ei rastitettuja seteleitä.
Ei muka itse keksinyt, miten sais rahaa säästöön.
Eikö? Vai oliko tuo vai ohjelman ideakin että annettiin muka ihan hyviä neuvoja. Sinällään mielestäni ihan ok idea ja oikeastaan hyvin toteutettu jakso. Sen verran hyvin mainos täällä toimi että tuli katsottua jakso.
Jskson opettaja olis halunnut rahaa säästöön, että voisi olla muutaman kuukauden pois työelämästä. Eikö opettajalla ole opettajan lomat?
Toiseksi, miten tuolla palkalla muka kertyy pieni eläke
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja!! Siis yh äidin nettotulot 3740 e ja ohjelmassa vinkuu !! Tämä nainen ei tiedä talousvaikeuksista yhtään mitään. Voi prkl ku pistää oikein vihaksi😡 Ruokaan 900 e/kk, äiti ja tytär. Menis sitten vinkumaan kun olis yh äitinä ja nettotulot 1100 e/kk,esim. Siitä itse maksoin vuokraa 600 e ja elätin itseni ja 2 lasta. Voin sanoa että OIKEESTI oli tiukkaa. Mikä ihmeen ohjelma tämä on??!!!
Minua taas ketuttaa kaltaisesi ihmiset, jotka kuvittelevat että ainoastaan heidän ongelmansa ovat tarpeeksi hyviä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ohjelma on niille, joilla ei ole rahankäytöstä osaamista. Tämä ohjelma EI OLE vain vähävaraisille tai köyhille. Noin, lue noita kahta lausetta muutaman kerran läpi ja mieti, pystyitkö sisäistämään lauseiden sisältämän informaation eroa.
Hyvä ohjelma avaamaan sitä, että tosi moni on pulassa kulutusluottojen kanssa. Antaa varmasti osalle katsojista kuvan siitä, että muillakin on ongelmana, ja se ei ole tavoite. Tavaraa ei tarvita niin paljon. Itsekin kamppailen ostoinnostusten kanssa, mutta olen löytänyt aika tiukan linjan omiin ostoksiin. Ruokakauppaankin saa menemään ihan liikaa rahaa!
Ohjelman toteutus oli tuotannon osalta mun mielestä aika pintapuolinen. Ei avattu kunnolla tuloja ja menoja. Muut kulut voi sisältää tuhottomasti esim suoratoistopalveluja, ja jos yhdessä kuussa menee vaatteisiin 20€ se ei kerro mitään todellisesta ostelusta. Kulut pitäisi käydä läpi esim vuoden ajalta. Tavaroiden ostofirma on taas niin tyypillinen ja kiusallinen kaupallinen yhteistyö, jota näkee suomalaisessa tv:ssä liian paljon, osion voisi jättää pois tai toteuttaa muuten.
Tärkeä ohjelma, mutta kaipaisin jotenkin syvällisempää ja lämpimämpää kohtaamista osallistujien kanssa. Mutta ihan ok ohjelma, ja aioin katsoa kaikki jaksot. Aika monelle suomalaiselle auttaisi ihan tuo, että avaa omat tulot ja menot, listaa oikeasti kaikki luotot ja niiden kulut. Suunta on ylöspäin ja toivoa on!
Tähän ohjelmaan ei taideta ottaa pikavippikierteessä olevia, vois olla keinot auttaa aika vähissä..
Aina täällä sama ulina kuka on köyhä ja kuka ei. Tuolla "Rikkaissa ja Rahattomat"-keskusteluissakin syynätään, että ei voi olla rahaton jos on Marimekkoa ja Iittalaa ja vähän parempaa Rainbowta jääkaapissa. Hakekaa itse - varattomat- tuohon ohjelmaan esittelemään miten teillä menee, jos tiedätte niin paljon paremmin.
Ja myös; Raharemontin tarkoitus ei ole mässäillä köyhillä, vaan auttaa ihmisiä jotka ei handlaa rahojansa,- oli sitä vähän tai paljon. 20€ jos jää käteen melkein neljän tonnin netosta, niin on syytäkin näyttää sille ELI5 miten ne rahat menee.
Mua ärsyttää nämä koroista valittajat. Itselläni osa asuntolainasta oli 14,75% korolla, opintolaina 5,5% vaikka oli tuettua. Ihmiset on tottuneet nyt niin hyvään, tuollaista nollakorkoaikaa ei olisi pitänyt olla ollenkaan niin ihmiset tajuaisivat sen ettei laina ole ilmaista. Niin kauan kun itsellä oli asuntolainaa ei tullut mieleenkään hypätä ravintoloissa tai hakea noutoruokaa monta kertaa kuukaudessa vaan iyse valmistin ruuat kotona. No silloin ei mitään voltteja ja foodoroita ollut vielä olemassakaan.
Ruotsalaisessa versiossa käydään myös terapeutilla pohtimassa ongelmien juurisyitä, suomalainen versio on tynkä pankin mainos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe mitään järkeä siinä, että tuo opettaja tekisi lisähommia kaupassa. Ruokakuluja alas ja ehkä sitten pienempään kämppään, rahaa kuitenkin tuli tarpeeksi eikä velkojakaan ollut paitsi se asunto.
Samaa mietin, nettotulot oli 3700e ja valitti kun niin pienet ettei kunnon eläkettä kerry...
Ainahan opettajat valittaa palkastaan, mutta tässä sen taas näkee, että valituksella ei ole mitään pohjaa. 3700 euron nettotulot tarkoittaa 6000 euron bruttoa. Ja kyllä siitä kertyy eläkettäkin ihan mukavasti.
No ei aina valiteta, älä valehtele :)
yksi palkkaansa tyytyväinen ope, vaikka netto alle 3000€
Ihailen ihmisiä, jotka rohkeasti avaavat taloutensa koko kansalle. Vaatii kanttia.