Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan Sampokujalta pientä akvaariokauppaa?

Vierailija
01.09.2024 |

Ihan pieni parin neliöm myymälä oli siinä pian sisääntulon jälkeen, portaikon alla, siellä ei montaa akvaariota ollut mistä myivät kaloja. Tapiola siis tietenkin paikka. Aika joku 80-luku. Oli siinä monta vuotta. Muistui yhtäkkiä mieleen tuo. Nykyään ei noin pieni myymälä pärjäisi millään. Ei ne montaa kalaa päivässä myyneet. Itse ostin sieltä yhden. Samassa talossa oli kuitenkin Stockan akvaario-osasto, jossa oli iso seinä täynnä akvaarioita, joissa valtavasti myytäviä kaloja.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki?

Vierailija
2/41 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki?

Espoo. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa.

Vierailija
4/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pienen liikkeen, joka myöhemmin siirtyi lähelle pulla kahvilaa käytävän toiseen päähän. Siellä portaiden alla oli Eläinsoppi.

Vierailija
5/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan pienen liikkeen, joka myöhemmin siirtyi lähelle pulla kahvilaa käytävän toiseen päähän. Siellä portaiden alla oli Eläinsoppi.

Ei hitto, olin töissä Eläinsopissa kolmisen vuotta. Oi niitä aikoja...

Vierailija
6/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, olin töissä Eläinsopissa kolmisen vuotta. Oi niitä aikoja...

Ostinkohan sinulta kalan? Vuosi oli joku -89. Hassua. Ap

Vierailija
7/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan etäisesti. Myös sampokujan takana alhaalla oli akvaarioliike. Eli kolme lähekkäin.

Vierailija
8/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole akvaariokauppoja melkein missään. Miksi siis ennen oli niin monta vierekkäin?

Vierailija
9/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole akvaariokauppoja melkein missään. Miksi siis ennen oli niin monta vierekkäin?

Tuleekohan kakat nykyään postimyynnillä Kiinasta? 

Vierailija
10/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

J. Karjalaisen biisi voisi alkaa otsikon sanoilla. 

Vierailija
11/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akvaariot eivät ole muodissa enää. Ennen niitä oli joka paikassa. Eipä kyllä muitakaan pikkueläimiä enää löydy niin helposti. Ehkä hyvä.

Vierailija
12/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan kakat nykyään postimyynnillä Kiinasta? 

No olen kuullut että aika skeidaa ne kiinantavarat kyllä on. 

Vierailija
13/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki?

Pitääkö tuota kysyä? Tietäjät tietää. Ja niiden peräänhän tuossa kysyttiin.

Vierailija
14/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärä muistikuva että sieltä päästä kun mentiin ulos ja portaat alas niin siinä oli joku eläinkauppa missä käytiin monesti. Ja joskus käytiin jossain karkkikaupassa siinä Etolan tms vieressä, mistä sai sellaisia isoja (ehkä 15cm?) hedelmäkaloja. Että jos isä osti akvaarioon uusia asukkeja niin me pennut saatiin sitten kalat myös. 

Vierailija
15/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli just tollaisia outoja pieniä kauppoja, jotka myivät tyyliin käsineitä. En ikinä ymmärtänyt miten kannatti!

Aika paljon pitää myydä, että maksaa vuokrat, sähköt yms. ellei sitten ollut oma rakennus kai.

Vierailija
16/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämärä muistikuva että sieltä päästä kun mentiin ulos ja portaat alas niin siinä oli joku eläinkauppa missä käytiin monesti. Ja joskus käytiin jossain karkkikaupassa siinä Etolan tms vieressä, mistä sai sellaisia isoja (ehkä 15cm?) hedelmäkaloja. Että jos isä osti akvaarioon uusia asukkeja niin me pennut saatiin sitten kalat myös. 

Etola ja tuo sinun akvaariokauppa oli ulkona vierekkäin. Se aapeen pieni oli Sampokujan toisessa päässä sisällä. Pankkia ja jotain Suomen matkatoimistoa vastapäätä, stockan kyljessä.

Vierailija
17/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiinkö siellä muitakin eläimiä jos nimi oli Eläinsoppi?

"Kalasoppi" olisi kylläkin herättänyt outoja mielleyhtymiä: "Minä suosittelen Kalasoppia akvaarioharrastajille" 😂

Vierailija
18/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolassa asuu ainoastaan rikkaita ilmeisesti kun tuollainen pieni kivijalkaliike on voinut kannattaa.

Vierailija
19/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli just tollaisia outoja pieniä kauppoja, jotka myivät tyyliin käsineitä. En ikinä ymmärtänyt miten kannatti!

Aika paljon pitää myydä, että maksaa vuokrat, sähköt yms. ellei sitten ollut oma rakennus kai.

Muistan yhden Tapiolasta, joka myi pelkkiä irtokarkkeja. Oli pieni kauppa, ei myynyt mitään muuta, ja niitä irtiksiä ei saanut ottaa itse vaan piti pyytää myyjältä että matkalla mansikkaluita jne. Miten voi pelkillä irtokarkeilla, joita kukin osti ehkä viidellä markalla kerralla kannattaa koko myymälä niin, että saa maksettua myyjien palkat ja vuokrat ym?  Se ei ainakaan ollut mikään oma rakennus vaan iso talo, jossa karkkikauppa oli vuokralla.

Vierailija
20/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, muistan! Ostin sieltä lapsena kaloja. Olin vähän yli kymmenen ja kävin yksin ostamassa pussillisen akvaariokaloja. Eivät kyselleet vanhempien lupaa tai millainen akvaario minulla oli. Myydäänköhän nykyäänkin lapsille tuosta noin vain eläimiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi