Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teit lapsia vielä yli 35-vuotiaana?

Vierailija
01.09.2024 |

Mikä syy?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin uuden miehen, tulin raskaaksi, synnytin 38v, ekan lapsen sain 18v joten poikien ikäero on 20v, ovat jo aikuisia, 25v ja 45v.

Vierailija
22/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Vauva ei osaa tekonauraa eli vauvan nauru on aina ihan puhtaasti ilosta johtuvaa. Siksi se on niin tarttuvaa ja siitä tulee hyvälle mielelle. Olen kuvannut kaikkien meidän lasten vauvanauruja videolle ja kuuntelin niitä tänään töissä. En edes muistanut miten ihana ääni se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä raskaana oleva nainen on kaunis. Mun vaimon raskausmaha ja raskausarvet on vaan parantaneet häntä.

Vierailija
24/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.

Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.

Ihmisiä aivopestään venäjän valheella, että olisi jotenkin hyvä jos Suomeen ei synny suomalaisia vauvoja. Suomi näivettyy.

Naisia vaivaa yksinäisyys kun vanhuus tulee. Ilman lapsia nainen kokee yksinäisyyden lisäksi turhautuneisuutta ym. Nainen ilman lapsia on surullinen tapaus. Sellainen on vanhapiika.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan tms. takia.

Vierailija
25/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat

Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös

Kuten tämäkin julkaisu todistaa:

Tutkimus:

Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women

But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.

https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…

Vierailija
26/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.

Vierailija
27/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin pojalleni veljen. M40

Vierailija
28/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin riskihän siinä on se että miehet vitkuttelee niin kauan että raskaus ei enää ala lainkaan ja mieskin jää lapsettomaksi kun itselläkin alkaa jo olla ikää eikä uutta parisuhdetta noin vaan löydykään. Elämäni paras päätös! Vaihdoin sian sonniin!

Sonni on siittänyt 2 lasta meille

Ja tuntuu, että rintoja taas puristaa ja mahani pömpöttää siunatusti 💕

Vierailija
29/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia.

Vanhemmat höperöitä liikuntaelinsairaita sydäntautisia.

Lapsi tulee täysi-ikäiseksi niin kavereiden vanhemmat vasta aloittavat aktiiviharrastuksia kuten vesihiihtoa tai vuorikiipeilyä.

Erittäin itsekästä vanhemmilta, häpeäisivät.

Hävetäänhän me. Ihan väärän ikäisiä ollaan.

Vierailija
30/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia.

Lapsi tulee täysi-ikäiseksi niin kavereiden vanhemmat vasta aloittavat aktiiviharrastuksia kuten vesihiihtoa tai vuorikiipeilyä.

Mä oon 54v kun mun kuopus tulee täysi-ikäiseksi, olen nyt 53v. Aika nopeasti saa noi sairaudet iskeä, kun nyt ei ole mitään. Lääkärissäkin käynyt viimeeksi 6v sitten työhontulotarkastuksessa. Mutta voin mä toki hävetä jos se tekee sun elämästä kivempaa? 

Vierailija
31/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin kolmea lasta ja sainkin. Ensimmäinen syntyi kun oli 29v ja kuopus ollessani 37v. 

Vierailija
32/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.

Yllättävää miten lievästi vanhemman rakkaus on voimakkaampaa kuin romanttinen rakkaus. Kommenteistasi olisi luullut että vanhemman rakkaus on jotain valtavaa, mutta tutkimuksen mukaan juuri ja juuri jonkun seurustelukumppaniin tunnetun rakkauden yläpuolella. Kuvasta eroa ei edes näy.

Vierailija
33/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhana tulet isovanhemmaksi!

Kuka haluaa tulla 40-50v isovanhemmaksi. 60v jälkeen ois paras aika. Nuorempana liian tuoreita omat lapsen hoito urakat ja osa saattaa olla vielä kotonakin.

Vierailija
34/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Ensimmäinen ja viimeinen 44 v perinteisin menoin. Kiitos. 

Vierailija
35/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 34 vuotias ja mieheni 26 vuotias. Aloitamme lapsettomuushoidot tällä viikolla ja synttärit minulla on tämän kuun lopussa --> raskaudun kun siis olen 35 vuotta ja synnytän kun olen 35. 

Miksi näin? Sairastan endometrioosia ja olemme vuosikaudet yrittäneet saada lasta. Olisin halunnut lapsemme kun olen noin 30 ja 32 vuotta mutta munatorveni ovat tukossa.

Siksi IVF hoito ja tiedän etten ole enää nuori äiti mutta en vielä niin vanhakaan. Hyviä pulia tässä on se että talo ja kesämökki on maksettu, pihalla 2 velatonta autoa ja talo on sisustettu valmiiksi. Nyt on raha-asiat ja taloasiat kunnossa ennen lapsia niin voi nauttia äitiydestä ja keskittyä lasten hoitoon.

Vierailija
36/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia.

Häpeä itse moukka puhettasi jos osaat.!!!!!!!

Vierailija
37/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aiemmin ei tärpännyt vaikka kuinka miehen kanssa lasta yritettiin.

Vierailija
38/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun teki mieli naida niin paljon eikä sattunut olemaan ehkäisyä niin näinhän siinä sitten kävi.

Vierailija
39/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää jotenkin perustella?

No Suomen kannalta hyvä että tein, on kaksi korkeakoulutettua ihmistä enemmän tässä maassa. 

Vierailija
40/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet asioita kuin kaksivuotias?