Kun lapsenne muuttivat pois kotoa, niin jäittekö edelleen samaan asuntoon asumaan?
Vai muutitteko pienempään? Itse tässä mietitään, mikä olisi järkevää.
Kommentit (33)
Mulla on 100 neliötä yksin. Asun Hesassa mutta en oo täältä kotoisin.
Helsinkiläiset! Yöpyykö teidän aikuiset lapset/lapsenlapset teillä?
Vai muutanko kolmioon jos he eivät tule...
Suunnitelmissa muuttaa isompaan. Maalle.
Asumme mieheni ja koiran kanssa kuusi huonetta, keittiö, eteishalli (huoneen kokoinen), iso kylpyhuone ja sauna. Tytär perheineen käy hyvin harvoin täällä, koska meillä on maalla talo ja huvila. Mutta muistakaa aivottomat, että nämä ovat meidän KOTEJA, ei kämppiä, niin kuin te aina asunnosta 923kirjoitatte.
Muutimme puolta pienempään uuteen taloon kun kuopus oli lukiossa. Tämä 120m2 on oikein hyvä kahdelle varsinkin kun kuopus tulee lomillaan tai lastenlapset yökylään
Olen kyllä ajatellut, että muutan pienempään. Nyt on 80 neliöinen rivari. Ei ole mitään järkeä sen kokoisessa asunnossa enää yksin asua.
Meillä noin 160 neliöinen ok-talo ja tässä asutaan edelleen kahdestaan. Hyvä, että jäätiin. On ollut koronan ja sen myötä etätöiden myötä luojan lykky, että löytyy tilaa ja omat työhuoneet molemmille.
Ollaan aina asuttu ok-talossa, joten ajatus rivarista (saati kerrostalosta!) tuntuu lähinnä ahdistavalta, eli jos tästä lähdetään, niin sitten ehkä vähän pienempään ok-taloon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä tänne kertoilemaan ...huuoohh.
Vali vali taas...
Älä avaa ketjua missä kysytään jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ajatellut, että muutan pienempään. Nyt on 80 neliöinen rivari. Ei ole mitään järkeä sen kokoisessa asunnossa enää yksin asua.
Asun 76 m2 rivarikolmiossa yksin, ahtaalta tuntuisi kaksiossa. Minulla tässä uudehkossa kaukolämpötalossa kaikki asumiskulut 287 €/kk, tuossa on irt.vakuutuksenikin laskettuna, ei ole kallista asumista.
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi, kahdestaan ollaan 420neliön okt.
Olis lapsiperheen unelma sijainniltaan koulu 400m päässä + kaupat, silti suojaisa päätyvän tien okt alue ja rajoittuu virkistys metsään.
Ei ole uskaltanut myydä, kun lukenut kauhu tarinoita ostajista...
Kertaa yhdyssanojen oikeinkirjoitus.
Ei kai sitä kotoaan mihinkään lähdetä.
Kun kuopuskin muutti pois kotoa, myimme omakotitalon esikoiselle (meillä on neljä aikuista lasta, talo rakennettiin aikanaan itse kun lapsia oli vasta kolme) ja muutimme esikoisen vuokrakolmioon. Nopeasti otimme vuokranantajaan yhteyttä ja ostimme kyseisen kolmion. Esikoisen perheessä kaksi lasta, paremmin lapsenlapsilla nyt tilaa.
Ollaan jo ostettu pienempi asunto, ja entinen talo on menossa myyntiin.
Jäätiin samaan, mukava kt-kolmio. Pienempäänkin mahduttaisiin, liikaa tavaraa. Syy miksi jäätiin tähän, lapsi muutti omilleen muutama kk ennen koronan alkua. Sen jälkeen myyminen ei ole ollut kovin reipasta edes täällä isolla kirkolla.