Alko: 20 euron viinapullosta 17 euroa on veroa, 2 euroa menee tavarantoimittajalle ja 1 euro Alkolle
https://www.hs.fi/talous/art-2000010667485.html
Eli aika arvotonta litkua loppupeleissä, hinta muodostuu käytännössä kokonaan erilaisista veroista.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole mitenkään poikkeuksellisen ongelmainen maa prosentuaalisesti, vaan 10 % on aika universaali lukema.
Se on aika iso luku ja prosentuaalisesti samaa luokkaa kovien huumeiden kanssa. Jos kovien huumeiden käyttäjiä olisi saman verran kuin alkoholisteja, asiaa varmaan pidettäisiin aika ongelmallisena.
Se on kuitenkin selvästi vähemmän kuin 500 000. Jos Suomessa olisi pelkkiä alkoholiongelmaisia tuo määrä ja siihen päälle vielä muita aineita ongelmaksi asti käyttävät, ne ongelmat olisivat vielä reilusti suurempia kuin mitä ne ovat nyt.
Varmaan ongelmat olisivat vieläkin suurempia jos alkoholin käyttäjiä olisi vieläkin enemmän, ja jo nyt alkoholi on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja.
Taas tuo isänmaa termi. Miksi luulet muiden olevan sun kanssa samoilla linjoilla siitä mitä se tarkoittaa?
Koti, uskonto ja isänmaa. Mun koti ei oo sun koti, mun uskonnottomuus ei oo sun uskiksen juttu ja isänmaani ei oo se mitä luulet.
Vierailija kirjoitti:Asiasta tuskin on saatavilla kovin tarkkaa tutkimustietoa Suomen osalta.
Arvio tutkimuksessa oli siis 500 000 - 600 000 alkoholiongelmaista Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin vidduun kaikki Suomen rahat menee?!!
Kuule, ole hyvä ja kattele Suomen valtion budjettia.
Siellä selkeästi merkitty, mihin sen budjetin rahat menee ja käytetään.
Joka ikinen euro.
Lopettaa juominen ja röökin poltto. Saa Purra miettiä uudet säästöt, sakset napsuu jo. Tosin työttömyys olisi hirveä kriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on jollain kova tarve puolustella eniten aivoja tuhoavaa ja syöpääkin aiheuttavaa solumyrkkyhuumetta eli alkoholia. Kukaan ei ole sitä edes kieltämässä ja alkoholia saa ostaa aamusta iltaan niin paljon kuin kukkaro kestää.
Hohhoijaa taas kerran.
Ymmärrätkö, että alkoholi on erittäin voimakas solumyrkky joka tuhoaa aivoja ja elimistöä? Kyllä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku asia on varma, niin se, että ihmisillä lyö täysi tiededenialismi päälle alkoholin haitoista puhuttaessa. "Ei aiheuta syöpää, ei muistisairauksia, hyvänä vaan pitää ihon ja vatsakin pyöristyy kauniisti". Pahempi inttäminen jopa kuin koronarokotteita vastustavilla, heitä kyllä syytellään tiedevastaisiksi, mutta kun sanoo että alkoholi aiheuttaa syöpää... " ei ei ei ole todisteita tutkimus on britanniasta minä juon vaan lasin punkkua päivässä mummokin eli 100v ja naapuri poltti tupakkaa ja kuoli 98v"
Tämä denialismi tapahtuu edelleenkin vain omissa kuvitelmissasi. Se, että tutkimustuloksista huolimatta juodaan, ei tarkoita sitä, että tulokset kiistetään. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että tuloksista ei välitetä.
Vierailija kirjoitti:
mun uskonnottomuus ei oo sun uskiksen juttu
Mistä sait ajatuksen, että olisin uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku asia on varma, niin se, että ihmisillä lyö täysi tiededenialismi päälle alkoholin haitoista puhuttaessa. "Ei aiheuta syöpää, ei muistisairauksia, hyvänä vaan pitää ihon ja vatsakin pyöristyy kauniisti". Pahempi inttäminen jopa kuin koronarokotteita vastustavilla, heitä kyllä syytellään tiedevastaisiksi, mutta kun sanoo että alkoholi aiheuttaa syöpää... " ei ei ei ole todisteita tutkimus on britanniasta minä juon vaan lasin punkkua päivässä mummokin eli 100v ja naapuri poltti tupakkaa ja kuoli 98v"
Tämä denialismi tapahtuu edelleenkin vain omissa kuvitelmissasi. Se, että tutkimustuloksista huolimatta juodaan, ei tarkoita sitä, että tulokset kiistetään. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että tuloksista ei välitetä.
Eli sinä ymmärrät sen, että alkoholi on erittäin voimakas solumyrkky joka tuhoaa aivoja ja elimistöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen yksisilmäinen h*hh*lihan sä olet kuin ääriuskovaiset. Yksisilmäinen palvonnan kohde ei vaan ole jumala. Muuta eroa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen yksisilmäinen h*hh*lihan sä olet kuin ääriuskovaiset. Yksisilmäinen palvonnan kohde ei vaan ole jumala. Muuta eroa ei ole.
Eli kun totean, että alkoholi voi voimakas solumyrkky joka tuhoaa eniten aivoja ja tuhoaa myös eniten isänmaatamme, se tekee minusta mielestäsi "uskovaisen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sen, että alkoholi on erittäin voimakas solumyrkky joka tuhoaa aivoja ja elimistöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä ymmärrät sen, että alkoholi on erittäin voima
Ei, vaan tarkoittaa ainoastaan sitä, että jälleen kerran et ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:Ei, vaan tarkoittaa ainoastaan sitä, että jälleen kerran et ymmärrä lukemaasi.
Väitätkö siis, että alkoholi ei tuhoa aivoja ja elimistöä?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa laillinen päihde niin meneehän siinä hermot kun kerrotaan kuinka haitallista se on ja mitään muuta et saa käyttää. Siinähän voi alkaa suorastaan eniten v kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sen, että alkoholi on erittäin voimakas solumyrkky joka tuhoaa aivoja ja elimistöä?
Hienoa kun olet oppinut väittelemään itsesi kanssa. Oletko rapajuoppo vai absolutisti? Jokin alkoholiongelma sulla selvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun olet oppinut väittelemään itsesi kanssa. Oletko rapajuoppo vai absolutisti? Jokin alkoholiongelma sulla selvästi on.
Ymmärrätkö sen, että alkoholi on erittäin voimakas solumyrkky joka tuhoaa aivoja ja elimistöä? Kyllä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun on noin vaikea myöntää sitä yksinkertaista faktaa, että alkoholi myrkkynä tuhoaa aivoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun on noin vaikea myöntää sitä yksinkertaista faktaa, että alkoholi myrkkynä tuhoaa aivoja?
Selvästi jonkun aivot on sulaneet eli vastauksesi on rapajuoppo siis
Vierailija kirjoitti:Selvästi jonkun aivot on sulaneet
Eli myönnät siis alkoholin tuhoavan aivoja?
Hohhoijaa taas kerran.