Tori.fi ostaja haluaa nähdä kuitin
Jos ostaja haluaa nähdä tuotteen kutin ennen ostopäätösrä mikä nyt on ymmärrettävää mutta peittäisittekö omia tietojanne eli nimi ja osoitetietoja kuitista enne kuvan lähettämistä? Tää tuntuu tosi tyhmältä kysynyskeltä mutta kysytään nyt kun aloitin :D
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Itse peittäisin omat tiedot. Ei ehkä kuitin numeroa tarvitse peittää. Luulen että takuu on liitetty tuotteen sarjanumero on jotta voidaan varmistaa että kyseessä on sama tuote kuin mitä takuu koskee tms. tieto millä voidaan estää se ettei pysty viemään eri yksilöä huoltoon.
Eli toki joku rikollinen voi käyttää kuittia omaksi hyödykseen mutta se kuka rikolliselta ostaa ja saa väärennetyn kuitin niin uskon ettei se ostaja hyödy siitä yhtään mitään eli näin ollen myöskään sille ei siitä ole mitään haittaa joka on rikolliselle kuitista kuvan laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse peittäisin omat tiedot. Ei ehkä kuitin numeroa tarvitse peittää. Luulen että takuu on liitetty tuotteen sarjanumero on jotta voidaan varmistaa että kyseessä on sama tuote kuin mitä takuu koskee tms. tieto millä voidaan estää se ettei pysty viemään eri yksilöä huoltoon.
Eli toki joku rikollinen voi käyttää kuittia omaksi hyödykseen mutta se kuka rikolliselta ostaa ja saa väärennetyn kuitin niin uskon ettei se ostaja hyödy siitä yhtään mitään eli näin ollen myöskään sille ei siitä ole mitään haittaa joka on rikolliselle kuitista kuvan laittanut.
Toki siitä tulee sille haittaa joka rikollsielta ostaa ja saa väärennetyn kuitin millä ei ole mitään arvoa.
Mutta tämähän johtaa siihen ettei ostaja voi tietää olenko minä väärentämyt kuitin :D
Sen että en ole väärentänyt niin ostaja voi varmistaa vain olemalla paikan päällä ja näytän hänelle kun kirjaudun Gigantin sivulla omalle tilille mistä saa kuitin ladattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peitä vaan, ei sun tietoja siinä tarvita. Itse olen ostajana näissä kysynyt, että löytyykö kuitti ja pyytänyt kuitin itselleni ostotilanteessa. Esim. kalliimpaa lasten pyörää ei oikein voi myydä eteen päin ilman kuittia.
Miksei voisi? Mihin sinä tarvitset kuittia ostaessasi käytettyä tavaraa yksityishenkilöltä?
Todistamaan, ettei ole varastettu. Aika montaa ihmistä kiinnostaa, että eivät osta useamman satasen maksavaa varastettua tavaraa.
Pöljä! Se pyörä ei välttämättä ole ostajan itse ostama. Se on voinut olla käytössä vaikka 10 lapsella ennen ostajan lasta. Ei kukaan säilyttele kuitteja vuosikausia jotain helvetin torihulluja varten. Normaaliälyinen ihminen ymmärtää, että yksityishenkilöiden välisessä kaupassa on
Sehän eskaloitui nopeasti. Ihan normaalijärjellä varustettu olen tietääkseni. Torista osto on aina kokonaisharkintaa. Jos on melkein uudesta pyörästä ei ole edes ostokuittia tallessa, niin onkohan muutenkaan kovin hyvin pidetty? Ei kai tässä mistään 20 vuotta vanhasta Helkamasta kukaan puhunut. Hyvin olen näin saanut kauppoja tehtyä. Ja kyllä, tiedän, että kuitin voi väärentää, osaisin varmasti itsekin.
Torilla ostajat vaativat mitä kummillisempia asioita. Tarrat ja viivakoodit ovat muumimukeista villinneet ostajia.
Yksi ostajaehdokas jätti tuotteen ostamatta kun siinä ei ollut alkuperäistä viivakooditarraa, Tuote oli 80 vuotta vanha design esine.
Ja ensimmäinen viivakoodi käyttöön Suomessa - hei haloo! - 1980 luvun alussa.