Tori.fi ostaja haluaa nähdä kuitin
Jos ostaja haluaa nähdä tuotteen kutin ennen ostopäätösrä mikä nyt on ymmärrettävää mutta peittäisittekö omia tietojanne eli nimi ja osoitetietoja kuitista enne kuvan lähettämistä? Tää tuntuu tosi tyhmältä kysynyskeltä mutta kysytään nyt kun aloitin :D
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peitä vaan, ei sun tietoja siinä tarvita. Itse olen ostajana näissä kysynyt, että löytyykö kuitti ja pyytänyt kuitin itselleni ostotilanteessa. Esim. kalliimpaa lasten pyörää ei oikein voi myydä eteen päin ilman kuittia.
Kuitin antaminen kaupantekotilanteessa on ymmärrettävää. Ei se, että pitää lähettää kopio siitä etukäteen.
Ei ole ymmärrettävää, kun kyseessä on yksityishenkilöiden välinen kauppa. Silloin ei mitään kuitteja tarvita, koska tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähettäisi kuitista kuvaa. Todennäköisesti käyttää sitä myymällä torissa olematonta tavaraa tai myy samanlaisen kuitittoman tavaran käyttämällä sinun kuittia.
Entä jos peittää oman nimen,osoitteen,puhelinnumeron,sähköpostin ,kuitin numeron, viivakoodin sekä qr koodin?
Olen mies 50+, ja osaisin muutamassa minuutissa väärentää tuon kuittikopion omille nimille. Tietokoneiden kanssa elänyt vuodesta 1985.
Kummallinen ajatus, että käytettynä ostava vaatisi että myyjä on tavaransa uutena ostanut liikkeestä. Joku lastenpyörä voi olla jo vaikka kuinka monennella kierroksella.
Siis Toriltahan on tullut ohjeistus, että kannattaa kysyä sitä ostokuittia, että voi varmistaa tuotteen olevan sillä myyjällä.
Mutta huijarit sitten ovat alkaneet kyselemään näitä kuitteja myöskin myyjiltä, ja uudelleen käyttävät näitä kysyttyjä kuitteja sitten huijaamaan muita ihmisiä ja esittämään, että heillä muka tuote on.
Kannattaa kirjata siihen isolla siihen kuittiin oma käyttäjänimi, jos lähettää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peitä vaan, ei sun tietoja siinä tarvita. Itse olen ostajana näissä kysynyt, että löytyykö kuitti ja pyytänyt kuitin itselleni ostotilanteessa. Esim. kalliimpaa lasten pyörää ei oikein voi myydä eteen päin ilman kuittia.
Miksei voisi? Mihin sinä tarvitset kuittia ostaessasi käytettyä tavaraa yksityishenkilöltä?
Todistamaan, ettei ole varastettu. Aika montaa ihmistä kiinnostaa, että eivät osta useamman satasen maksavaa varastettua tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ajatus, että käytettynä ostava vaatisi että myyjä on tavaransa uutena ostanut liikkeestä. Joku lastenpyörä voi olla jo vaikka kuinka monennella kierroksella.
Tämä. Ei tori ole mikään "myyn vain omassa käytössäni ollutta tavaraa". Myyjän ei tarvitse todistaa, että tuote on ostettu uutena. Jätä ap tuollaiset kuitin pyytelijät omaan arvoonsa ja myy tavaraa täysipäisille ihmisille, jotka ymmärtävät, mikä on torin idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis haluaa nähdä? Mitä myyt ja myytkö uutena eteenpäinkin?
Vaikka että onko tuote/tavara varastettu.
Ei kuitittomuus tee tavarasta varastettua.
Ei toki, mutta jos on esimerkiksi vuoden ikäinen kalliimpi tuote, on aika ihmeellistä ettei kuittia ole.
Tulee mieleen, että on huijaus kyseessä. Tai varastettu tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähettäisi kuitista kuvaa. Todennäköisesti käyttää sitä myymällä torissa olematonta tavaraa tai myy samanlaisen kuitittoman tavaran käyttämällä sinun kuittia.
Entä jos peittää oman nimen,osoitteen,puhelinnumeron,sähköpostin ,kuitin numeron, viivakoodin sekä qr koodin?
Missä ostokuitissa näkyy tuollaisia tietoja?
t. eri
Gigantin kuitissa kaikki edelliset, paitsi QR koodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitin antaminen kaupantekotilanteessa on ymmärrettävää. Ei se, että pitää lähettää kopio siitä etukäteen.
Ei ole ymmärrettävää, kun kyseessä on yksityishenkilöiden välinen kauppa. Silloin ei mitään kuitteja tarvita, koska tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Minä annan aina ostokuitin, jos se on tallessa. Nostaa ostohalukkuutta, kun tietää esm. telkkarin tarkan iän ja sen, onko ollut yhdellä vai epämääräinen kiertopalkinto useamman kodin(lemmikit,lapset,tupakka) kautta. Itsekin valmis maksamaan vähän lisää kuitista, jos kaksi samanlaista tuotetta myynnissä, toisesta ostokuitti tallessa, toisesta ei saa irti selvää vastausta, kuinka vanha tuote kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis Toriltahan on tullut ohjeistus, että kannattaa kysyä sitä ostokuittia, että voi varmistaa tuotteen olevan sillä myyjällä.
Mutta huijarit sitten ovat alkaneet kyselemään näitä kuitteja myöskin myyjiltä, ja uudelleen käyttävät näitä kysyttyjä kuitteja sitten huijaamaan muita ihmisiä ja esittämään, että heillä muka tuote on.
Kannattaa kirjata siihen isolla siihen kuittiin oma käyttäjänimi, jos lähettää mihinkään.
Millä tavalla ostokuitti varmistaa, että tuote on minulla? Jos olen ostanut vaikkapa pesukoneen vuonna 2020 ja myynyt sen pois vuonna 2021, mutta vuoden 2020 kuitti on edelleen minulla, onko pesukonekin siis minulla?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos on vielä takuuta jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee, mutta en ostaisi uudehkoa perämoottoria tai polkupyörää jos ei ole kuittia näyttää. Torissa myydään muutakin kun rätei ja lumpui.
Sitten jäisit ilman perämoottoria tai polkupyörää. Kukaan ei ole velvollinen sinulle ostokuittia lähettämään. Takuukuitin joo, jos takuu on vielä voimassa. Se on eri asia.
Voi lasps rukka, ruuan hukka, mutta kun olen jo ostanut ja molemmissa oli myyjällä kuitti esittää. En maksa satasia mahdollisesti varastetuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ostokuitti varmistaa, että tuote on minulla? Jos olen ostanut vaikkapa pesukoneen vuonna 2020 ja myynyt sen pois vuonna 2021, mutta vuoden 2020 kuitti on edelleen minulla, onko pesukonekin siis minulla?:D
Kysy torilta tuota. Heiltä se ohjeistus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Mihin sinä tarvitset kuittia ostaessasi käytettyä tavaraa yksityishenkilöltä?
Todistamaan, ettei ole varastettu. Aika montaa ihmistä kiinnostaa, että eivät osta useamman satasen maksavaa varastettua tavaraa.
Kuinka tyhmä pitää olla, jos kuvittelee, että joku säilyttelee kuitteja vuosikausia ja on velvollinen niitä sinulle lähettämään? Se, että joku myisi torissa varastettua tavaraa, on epätodennäköistä ja ostajana sinä otat joka tapauksessa riskin, kun ostat torin kaltaisesta kanavasta. Ei ole myyjän tehtävä sinua vakuutella.
P.S. Ei ole kovin vaikeaa tekaista aidolta näyttävää kuittia varastetusta tavarasta, jos sellaista haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä! Se pyörä ei välttämättä ole ostajan itse ostama. Se on voinut olla käytössä vaikka 10 lapsella ennen ostajan lasta. Ei kukaan säilyttele kuitteja vuosikausia jotain helvetin torihulluja varten. Normaaliälyinen ihminen ymmärtää, että yksityishenkilöiden välisessä kaupassa on aina riskinsä ja ostajan on huomioitava ne.
No voi helkatti... se on ihan selvä, että jos olen ostamassa suht uutta arvokkaampaa tavaraa torista, niin haluan nähdä ostokuitin kyseisestä tavarasta. Siksi, että a. näen tuotteen alkuperäisen maksetun hinnan b. vähentää mahdollisuutta varastetun tavaran ostosta c. takuu
Jos ei ole kuittia, niin en osta. Ostan joltakin toiselta jolla on esittää kuitti.
En tietenkään vaadi kuittia suht arvottomasta tai halvasta tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki, mutta jos on esimerkiksi vuoden ikäinen kalliimpi tuote, on aika ihmeellistä ettei kuittia ole.
Tulee mieleen, että on huijaus kyseessä. Tai varastettu tuote.
Miksi pitäisi olla kuitti? En minä ainakaan säilytä ostokuitteja, koska niillä ei tee yhtään mitään. Takuukuitit sitten asia erikseen. Meillä ostokuitti lähtee roskiin viimeistään parin viikon sisällä ostosta ja jos joku foliohattu siitä keksii salaliittoteorioita, se on hänen henkilökohtainen ongelmansa. Aina on tavara käynyt kaupaksi ilman mitään kuittisekoiluakin. Jos joku kyseisili kuitin perään, hän pääsisi "älä vastaa" osastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee, mutta en ostaisi uudehkoa perämoottoria tai polkupyörää jos ei ole kuittia näyttää. Torissa myydään muutakin kun rätei ja lumpui.
Sitten jäisit ilman perämoottoria tai polkupyörää. Kukaan ei ole velvollinen sinulle ostokuittia lähettämään. Takuukuitin joo, jos takuu on vielä voimassa. Se on eri asia.
Voi lasps rukka, ruuan hukka, mutta kun olen jo ostanut ja molemmissa oli myyjällä kuitti esittää. 
Lukutaito ei sitten ole sinun vahvuutesi. Ymmärrettävää, kun kommunikointitaidot ovat muutenkin pikkulapsen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
No voi helkatti... se on ihan selvä, että jos olen ostamassa suht uutta arvokkaampaa tavaraa torista, niin haluan nähdä ostokuitin kyseisestä tavarasta. Siksi, että a. näen tuotteen alkuperäisen maksetun hinnan b. vähentää mahdollisuutta varastetun tavaran ostosta c. takuu
Jos ei ole kuittia, niin en osta. Ostan joltakin toiselta jolla on esittää kuitti.
En tietenkään vaadi kuittia suht arvottomasta tai halvasta tuotteesta.
Huvittavaa, kun vielä vuonna 2024 on olemassa noin naiiveja ihmisiä, jotka eivät tajua, ettei se kuitti mitään todista. Peruskauppakuitin väärentäminen on hyvinkin helppo tehtävä. Väittäisin, että vähintään 80% 13v täyttäneistä osaa sen halutessaan tehdä.
En todellakaan lähettäisi mitään kuittia. Herranjestas sitähän voidaan käyttää ties mihin.
Ehkä enimmillään lähettäisin sen niin, että siinä näkyy vain tuotteen nimi (ei mitään koodeja) ja hinta, mutta ei se, mistä on ostettu tai minä päivänä edes. Kuukauden voi ehkä näyttää ja vuoden.