Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on lapsena lytätty, hyväk.ikäytetty ja syyllistetty

Vierailija
01.09.2024 |

Etsiikö alitajuisesti samanlaista suhdetta aikuisena?

Olen niin monesti lukenut että liian kiltti ja alistuva päätyy usein samanlaiseen suhteeseen, koska on kaikista helpoin hyväksikäytettävä.

Sitten kun kasvaa ja ymmärtää että ne keiden piti rakastaa eniten, ovatkin vain satuttaneet, ja vihdoin kykenee lähtemään suhteesta, onkin kaikkien mielestä se pahan alku ja juuri. Miten voi päästä eteenpäin ilman että piina jatkuu vaikka eroaisi? Haluaisin vaan olla yksin ja rauhassa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierteen/kehän ei tarvitse jatkua. Se on varsin mahdollista eikä loppujen lopuksi vaikeaa, tarvitaan vain toksisuuden tiedostamista ja tunnistamista, itsensä rakastamista ja hyväksymistä - henkistä prosessia ja rajojen asettamista itsen ja muiden kanssa. Sinun ei kannata sanoa itsestäsi että olet heikko ja alistuva tms, koska aivosi ja alitajuntasi ottavat vastaan sen, mitä sanot totuutena - luovu nyt tyystin itsesi mollaamisesta ja alaspainamisesta, itsekritiikistä, ota tilalle positiivinen itseäsi uudistava suhtautuminen. Minulla on tästä lisävinkkiä, jos haluat niin laitan.

Vinkki: vältä _negatiivisia_ , kritikoivia (hakevat koko ajan vikoja jne) ja kontrolloivia, epävakaita miehiä. Red flagit menevät usein ohi, jos on jotenkin elämässä tottunut esim lapsuuden kodissa jonkinlaiseen toksisuuteen, niin siinä tarvii avata silmät ja tiedostaa, tämä EI ole hyväksi minulle. Tässä helpointa on mennä _tunnon_ mukaan, eli vaikka et itse heti pystyisi sanoittamaan/määrittämään, mikä on.., niin se että sinusta tuntuu jotenkin huonolta jonkun kanssa kanssakäyminen ON red flag. Silloin kun mies saa sinut tuntemaan itsesi rennoksi ja sinulla on mukavaa, ja on luottoa, tunnet että voi olla itsesi ja hän arvostaa sinua, silloin sinulla on ok suhde. Perehdy aiheeseen esim Youtuben kautta, tai jotkut suosittaa terapiaa. 

Vierailija
2/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierteen/kehän ei tarvitse jatkua. Se on varsin mahdollista eikä loppujen lopuksi vaikeaa, tarvitaan vain toksisuuden tiedostamista ja tunnistamista, itsensä rakastamista ja hyväksymistä - henkistä prosessia ja rajojen asettamista itsen ja muiden kanssa. Sinun ei kannata sanoa itsestäsi että olet heikko ja alistuva tms, koska aivosi ja alitajuntasi ottavat vastaan sen, mitä sanot totuutena - luovu nyt tyystin itsesi mollaamisesta ja alaspainamisesta, itsekritiikistä, ota tilalle positiivinen itseäsi uudistava suhtautuminen. Minulla on tästä lisävinkkiä, jos haluat niin laitan.

Vinkki: vältä _negatiivisia_ , kritikoivia (hakevat koko ajan vikoja jne) ja kontrolloivia, epävakaita miehiä. Red flagit menevät usein ohi, jos on jotenkin elämässä tottunut esim lapsuuden kodissa jonkinlaiseen toksisuuteen, niin siinä tarvii avata silmät ja tiedostaa, tämä EI ole hyväksi minulle. Tässä helpointa on mennä _tunnon_ mukaan, eli vaikka et itse heti pystyi

Lue uudestaan kohdasta Sitten kun - eteenpäin. Tiedän tuon kaiken. Olen sisäistänyt sen. En mollaa itseäni. Haluaisin vain olla rauhassa! Mutta kun se kärsimys ei lopu eroon. Voi muuttua jopa pahemmaksi kiusaamiseksi.  Miten sen kanssa voi jatkaa elämää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: vältä _negatiivisia_ , kritikoivia (hakevat koko ajan vikoja jne) ja kontrolloivia, epävakaita miehiä. Red flagit menevät usein ohi, jos on jotenkin elämässä tottunut esim lapsuuden kodissa jonkinlaiseen toksisuuteen, niin siinä tarvii avata silmät ja tiedostaa, tämä EI ole hyväksi minulle. Tässä helpointa on me

Eron jälkeen siis ex ja/tai suku/jotkut tuttavat jatkaa piinaamista siitä, että ero olisikin sinun syytä tms? No rajojen laittaminen tulee siinä kyseeseen ja ihan suoraan asioiden sanominen, että nyt loppuu lätinät ja joko oi'ot asiat heille eron syistä ja saat heidät tajuamaan että ero oli aivan asiaa tai sitten sanot että ei kuulu heille ja pitäkää huolen omista asioistanne ja sinulla ei ole mitään tekoa heidän kanssaan, kiitos.  Jos ex tai jotkut piinaavat häirintänä, niin rikosilmon tekeminen on yksi vaihtoehto, mutta ennen sitä voi yrittää ihan tavanomaista suoraa kommunikointia : jo loppuu lätinät, piste - tyyliin. 

Vierailija
4/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: vältä _negatiivisia_ , kritikoivia (hakevat koko ajan vikoja jne) ja kontrolloivia, epävakaita miehiä. Red flagit menevät usein ohi, jos on jotenkin elämässä tottunut esim lapsuuden kodissa jonkinlaiseen toksisuuteen, niin siinä tarvii avata silmät ja tiedostaa, tä

Voi kun olisikin noin yksinkertaista. Etenkin lasten kautta kiusaaminen ja siis samalla lasten kiusaaminen on täysin mahdollista ja laillista. Piina ei lopu eroon vaan pahenee.

Vierailija
5/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan yksi hailee, jos toksiset ihmiset pitävät sinua syyllisenä. Niinhän ne aina tekevät, se on osa oireenkuvaa. Pointti on siinä, että sinä et enää välitä ja jatkossa jätät uudet tuttavuudet heti, kun  paljastuvat paskapäiksi, pidät omanarvontuntosi ja asetat riman ihmissuhteille.

Olen saman tien kulkenut.

Vierailija
6/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut liian alistuva ja kiltti aikaisemmin. Sitten tajusin, jos muut haluavat määritellä minut tietynlaiseksi, niin minun ei aikuisena enää tarvitse miellyttää heitä. Ja jos jollakulla on muka tietoa ulkonäön perusteella millainen olen, niin se on vaan hänen luulonsa. 

Vierailija
7/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan yksi hailee, jos toksiset ihmiset pitävät sinua syyllisenä. Niinhän ne aina tekevät, se on osa oireenkuvaa. Pointti on siinä, että sinä et enää välitä ja jatkossa jätät uudet tuttavuudet heti, kun  paljastuvat paskapäiksi, pidät omanarvontuntosi ja asetat riman ihmissuhteille.

Olen saman tien kulkenut.

En muuten välitäkään, mutta kun esim. lasuilla kiusaavat. Todettu perättömiksi, mutta ainahan ne on tutkittava. Ei vaan voi elää 100% rauhassa. Aina keksivät jotain. Jotain mistä ei jää todisteita. Menisin niin mielelläni eteenpäin mutta mahdotonta on. Ei tässä mitään uusia tuttavuuksia edes ole harkinnut, haluan vain elää rauhassa.

Vierailija
8/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy oppia arvostamaa itseänsä eikä saisi antaa kenenkään käyttää itseänsä hyväksi. Oma syy jos sellaisessa suhteessa kituu. Ei siis pidä paikkaasa se aloituksen väite.

Vierailija
9/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy oppia arvostamaa itseänsä eikä saisi antaa kenenkään käyttää itseänsä hyväksi. Oma syy jos sellaisessa suhteessa kituu. Ei siis pidä paikkaasa se aloituksen väite.

Et tiedä yhtään mistä puhut. Syyllistät hyväksikäytön ja manipuloinnin uhria. Kitumisen voi lopettaa eroamalla, kyllä. Joskus se päättyy siihen että kitunut ns. pääsee lopullisesti tuskistaan. Ole hiljaa kun et ymmärrä aiheesta mitään.

Vierailija
10/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero voi lopettaa piinan. Sitten kokoilet rauhassa ajan myötä vähä vähältä itseäsi. Siinä voi mennä erittäin kauan ja todella koko loppuikä. 

Vierailija
11/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä yhtään mistä puhut. Syyllistät hyväksikäytön ja manipuloinnin uhria. Kitumisen voi lopettaa eroamalla, kyllä. Joskus se päättyy siihen että kitunut ns. pääsee lopullisesti tuskistaan. Ole hiljaa kun et ymmärrä aiheesta mitään.

Oletpa typerä, ymmärrän ihan kaiken. Et kestäisi kuulla asioitani. En uhriudu, valita ja hae hyväksyntää vaan käsittelen asiani, hyväksyn itse itseni ja menen eteenpäin. En jaksa teitä sadistisen ilkeitä ihmisiä, täytyy lopettaa vastaaminen palstalla näihin ketjuihin.

Vierailija
12/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: vältä _negatiivisia_ , kritikoivia (hakevat koko ajan vikoja jne) ja kontrolloivia, epävakaita miehiä. Red flagit menevät usein ohi, jos on jotenkin elämässä tottunut esim lapsuuden kodissa jonkinlaiseen toksisuuteen, niin siinä tarvii avata silmät ja tiedostaa, tämä EI ole hyväksi minulle. Tässä helpointa on me

Mene eteenpäin ja hyväksy kaikki mitä se elämä tuo. Työtä tehdään loppuelämä ihmisten ja asioidenkin kanssa.

Vierailija
13/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pyydät apua ja sitten vastaat auttajalle ilkeästi. Mene terapiaan. 

Vierailija
14/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa typerä, ymmärrän ihan kaiken. Et kestäisi kuulla asioitani. En uhriudu, valita ja hae hyväksyntää vaan käsittelen asiani, hyväksyn itse itseni ja menen eteenpäin. En jaksa teitä sadistisen ilkeitä ihmisiä, täytyy lopettaa vastaaminen palstalla näihin ketjuihin.

En kestäisi? No kokeilepa. Voin sitten kertoa mitä ihan itse olen kestänyt. Vai että sadistinen kun sanoin että syytät hyväksikäytön uhria. Sinunkaltaiset ovatkin tuttuja.

Vierailija
15/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pyydät apua ja sitten vastaat auttajalle ilkeästi. Mene terapiaan. 

Ns. auttaja vastasi ihan johonkin muuhun kuin siihen mikä tilanteeni on.

Menisin mielelläni. Sinä toki maksat sen?

Vierailija
16/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään reaktioa mistään kiusasta. Muutenkin pidä nollakontakti.

Vierailija
17/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele vihdoin elämään itsenäisesti. 

Vierailija
18/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: vältä _negatiivisia_ , kritikoivia (hakevat koko ajan vikoja jne) ja kontrolloivia, epävakaita miehiä. Red flagit menevät usein ohi, jos on jotenkin elämässä tottunut esim lapsuuden kodissa jonkinlaiseen toksisuuteen, niin siinä tarvii avata silmät ja tiedostaa, tä

Yritän, siihen halutaan vain kovasti puuttua, kuten kerroin.

Vierailija
19/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole ketään syyllistetty, vaan kerrottu että vahvaa ihmistä on vaikea kiusata ja siksi heikon manipuloitavan ihmisen on oltava vahvempi 

Tämän ymmärtämisestä se kaikki alkaa. Opettelee ensin elämään itsenäisesti, ennen kuin syöksyy uusiin suhteisiin. Usein heikko ihminen ei pysty tähän, itsenäiseen elämään 

Vierailija
20/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi? No kokeilepa. Voin sitten ker

Sulla on niin kieroutunut ja itsekäs ajatusmalli, ettei sua kukaan pysty auttamaan. Ei ihme, että sulla on ongelmia ihmissuhteissa. Nyt kehtaat vielä uhriutua täällä

Joku mikä lie trolli ja hyväntahtoiset ihmiset yrittää antaa sulle jotain neuvoja. Nautitko jotenkin siitä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän