Miten kertoa tahdikkaasti ystävän uudelle miehelle, että ystävälläni on aika "värikäs" menneisyys mitä tulee miehiin
Ystäväni on löytänyt aivan kultaisen miehen. Mies on hauska, pitkä, komea, kiltti ja ennen kaikkea uskonnollinen. Ystäväni puolestaan on aika kevytkenkäinen ja erityisesti opiskeluaikoina hänellä oli suurin piirtein joka viikonloppuna uusi mies, kenen kanssa makasi. Mielestäni tämä uusi mies ansaitsee tietää näistä ystäväni opiskeluajoista. Mikä olisi tahdikas keino kertoa ystäväni menneisyydestä? Ajattelin, että voisi olla paras mainita asiasta vaivihkaan keskustelussa, esim. "ja sullahan niitä miehiä riitti silloin opiskeluaikoina".
N28
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kaikkia kommentteja, mutta näyttää aika selvältä, että paljon persettään jakaneita hävettää ja nolottaa oma menneisyytensä, koska se pitää ehdottomasti salata.
Mun ystävä löysi vasta yli kolmekymppisenä ihanan miehen. Aikanaan kertoi tälle kevyestä menneisyydestään. On ollut miehelleen uskollinen eikä hänelle tulisi mieleenkään pettää. Mutta joskus on tullut näitä varoittelijoita miestä varoittelemaan. Ollaan ystävän kanssa mietitty, että jos hän olisi mies samalla menneisyydellä, niin ihmiset ei olisi niin tuomitsevia ja ilkeitä.
Miksi sillä olisi väliä kuinka monen kanssa kumppani on joskus opiskeluaikanaan ajat sitten pannut? Ei ainakaan niin paljoa, että olisi kenenkään ulkopuolisen tehtävä sitä erikseen kertoa. Ap voi kehottaa ystäväänsä rehellisyyteen, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule kuulu sulle eikä ole sun asiasi todellakaan kertoa.
Olisit entinen ystäväni jos kertoisit.
Niin, itse naisena en ala enää seurustelemaan, koska en halua miestä, jolla on ollut paljon seksikumppaneita ja miehet valehtelevat asiasta.
Todellakin olisi kiva kuulla asia muilta ihmisiltä jotka tuntevat miehet paljonko niitä on ollut.
AP, miten määritellään "paljon" ja mikä katsotaan "sopivaksi määräksi"?
Jos ystäväsi nyt eroaa (sen seurauksena, että kerrot tai vaikkapa ihan jostain muusta syystä), niin kerrotko myös ystäväsi mahdolliselle uudelle kumppanille. Ja vaikka vuosikymmen vierähtäisi, olisitko aina " valmiina" toimimaan tärkeän tiedon välittäjänä? Vai riippuuko kertominen miehen ominaisuuksista? Jos hän ei olekaan päätelmiesi mukaan "aivan kultainen" tai vaikka " pitkä ja komea", onko silloin tarvetta kertoa? Ja toimiiko tämä myös toiste päin eli raportoitko myös, jos satut tietämään, että miespuolisen hlön menneisyys on " värikäs"?
Oma historiani ei taida millään mittapuulla olla "värikäs" seksikumppanien osalta. En kuitenkaan mitenkään koe olevani "parempi" kuin joku ehkä vähän vilkkaampaa elämää viettänyt. Koskaan kukaan kumppani ei ole kysynyt seksikumppaneiden määrästä. Enkä minä kumppaneiltani. Eipä ole käynyt mielen vieressäkään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole jokaisen pariskunnan oma asia, minkä verran ja missä tahdissa kertovat menneisyydestään toiselle, se ei todellakaan kuulu muille.
Ylipäätään vähän kummallinen ajatus ystävältä että lähtisi "pelastamaan" ystävänsä miesystävän leikkimällä totuuden torvea. Kyse kai kuitenkin on aikuisesta miehestä, joka ei varmaan mene rikki. Vai olisiko niin, että ap on itse ihastunut tähän ihanaksi, komeaksi ja kiltiksi kutsumaansa mieheen..
Elä elämääsi niin, että ei haittaa jos joku muu kertoo menneisyydestäsi.
Mitä salattavaa sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Jos ystäväsi nyt eroaa (sen seurauksena, että kerrot tai vaikkapa ihan jostain muusta syystä), niin kerrotko myös ystäväsi mahdolliselle uudelle kumppanille. Ja vaikka vuosikymmen vierähtäisi, olisitko aina " valmiina" toimimaan tärkeän tiedon välittäjänä? Vai riippuuko kertominen miehen ominaisuuksista? Jos hän ei olekaan päätelmiesi mukaan "aivan kultainen" tai vaikka " pitkä ja komea", onko silloin tarvetta kertoa? Ja toimiiko tämä myös toiste päin eli raportoitko myös, jos satut tietämään, että miespuolisen hlön menneisyys on " värikäs"?
Oma historiani ei taida millään mittapuulla olla "värikäs" seksikumppanien osalta. En kuitenkaan mitenkään koe olevani "parempi" kuin joku ehkä vähän vilkkaampaa elämää viettänyt. Koskaan kukaan kumppani ei ole kysynyt seksikumppaneiden määrästä. Enkä minä kumppaneiltan
Kyllä pitää kertoa kaikille. Se on rehellistä.
Ehkä ystävälläsi oli päävika holtittoman seksikäytöksen syy. Ja nyt hän on löytänyt uskon miehen ja sitä myöten parannuksen, jonka kanssa perustaa perinteinen perhe. Mahdollisuuksia meille annetaan ja ne on otettava vastaan.Amen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin vihollisia tarvitaan, kun on tällaisia ystäviä.
Veit sanat suustani. Kiitos😂🤣😅Saanko lainata tätä lausetta joskus, kun tarvitsen!
Mutta eihän se ole oikeaa rakkautta, jos et kerro menneisyydestäsi ja sinut valitaan väärin perustein. Kumppanisi luulee sinua ihmiseksi mitä et ole.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä? Miksi kertoisit ja sekaantuisit toisten asioihin? Olet kateellinen?
Suurin osa miehistä ei välitä naisen historiasta pätkääkään, riittää kunhan nainen on kaunis ja hyvä sängyssä.
Kyllä välittää. Se alkaa syömään miestä kun kuvittelee sen tytsynsä voihkimassa toisen miehen munan seivästämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo suhde on kyllä pilalla tiedon jälkeen tai sitten mies on täysi tossu.
Kaikkia miehiä etoo kyläpyörät, se on biologiaa.
Niin etoo naisiakin.
Ei edo. Naisia kiihottaa mies jolla on ollut paljon panoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule kuulu sulle eikä ole sun asiasi todellakaan kertoa.
Olisit entinen ystäväni jos kertoisit.
Niin, itse naisena en ala enää seurustelemaan, koska en halua miestä, jolla on ollut paljon seksikumppaneita ja miehet valehtelevat asiasta.
Todellakin olisi kiva kuulla asia muilta ihmisiltä jotka tuntevat miehet paljonko niitä on ollut.
Miten se "paljon seksikumppaneita" vaikuttaa tässä? Jos mies on sitoutunut suhteenne yhteisiin sääntöihin ja kaikki palaset muutenkin kohdallaan. Mikä tässä on väärin? Tietysti, jos historiaan liittyy vaikka jonkinasteista hyväksikäyttöä, asia olisi eri. Mutta jos seksisuhteet ovat perustuneet aikuisten väliseen vapaaseen tahtoon, niin mikä ongelma?
AP, kyllä sinunkin elämästäsi löytyy "värikästä menneisyyttä"- varaudu sitten siihen, että ystäväsi kertoi sinun toilailusi sinun nykyiselle/ tuleville kumppaneille. Hänellä on siihen täysi oikeus. Ja niin minä tekisin, jos kerta sinäkin.
" Silmä silmästä, hammas, hampaasta!"
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä olisi väliä kuinka monen kanssa kumppani on joskus opiskeluaikanaan ajat sitten pannut? Ei ainakaan niin paljoa, että olisi kenenkään ulkopuolisen tehtävä sitä erikseen kertoa. Ap voi kehottaa ystäväänsä rehellisyyteen, siinä se.
Itse olen nainen, mutta tottakai sillä on väliä onko miehellä ollut paljon seksikumppaneita vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä? Miksi kertoisit ja sekaantuisit toisten asioihin? Olet kateellinen?
Suurin osa miehistä ei välitä naisen historiasta pätkääkään, riittää kunhan nainen on kaunis ja hyvä sängyssä.
Kyllä välittää. Se alkaa syömään miestä kun kuvittelee sen tytsynsä voihkimassa toisen miehen munan seivästämänä.
Ehkä se tuollaista on todella epävarmojen kohdalla jotka eivät itse ole olleet kuin yhden tai kahden kanssa
Vierailija kirjoitti:
AP, kyllä sinunkin elämästäsi löytyy "värikästä menneisyyttä"- varaudu sitten siihen, että ystäväsi kertoi sinun toilailusi sinun nykyiselle/ tuleville kumppaneille. Hänellä on siihen täysi oikeus. Ja niin minä tekisin, jos kerta sinäkin.
" Silmä silmästä, hammas, hampaasta!"
Ei kaikilla ole. Ei kaikki käy baareissa ja vietä kännissä viikonloppuja.
Vierailija kirjoitti:
Oma historiani ei taida millään mittapuulla olla "värikäs" seksikumppanien osalta. En kuitenkaan mitenkään koe olevani "parempi" kuin joku ehkä vähän vilkkaampaa elämää viettänyt. Koskaan kukaan kumppani ei ole kysynyt seksikumppaneiden määrästä. Enkä minä kumppaneiltan
Minä kysyisin. Tosin en välttämättä halua uutta miestä, koska ihmiset valehtelevat.
Mua ei ainakaan pätkääkään kiinnosta mieheni seksihistoria. Jos hän on aikanaan osannut ottaa " ilon irti", niin eipä ole multa pois. Seksiä voi harrastaa myös turvallisesti seksitaudeilta suojautuen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan pätkääkään kiinnosta mieheni seksihistoria. Jos hän on aikanaan osannut ottaa " ilon irti", niin eipä ole multa pois. Seksiä voi harrastaa myös turvallisesti seksitaudeilta suojautuen.
Kondomi ei suojaa herpekseltä ja se tarttuu myös oireettomana.
Osa seksitaudeista aiheuttaa lapsettomuutta.
Niinpä! Voi silti olla pitkä, komea, uskonnollinen ja mukava, vaikka nuoruudessa olisi mokaillut ja pitänyt hauskaa.