Miten kertoa tahdikkaasti ystävän uudelle miehelle, että ystävälläni on aika "värikäs" menneisyys mitä tulee miehiin
Ystäväni on löytänyt aivan kultaisen miehen. Mies on hauska, pitkä, komea, kiltti ja ennen kaikkea uskonnollinen. Ystäväni puolestaan on aika kevytkenkäinen ja erityisesti opiskeluaikoina hänellä oli suurin piirtein joka viikonloppuna uusi mies, kenen kanssa makasi. Mielestäni tämä uusi mies ansaitsee tietää näistä ystäväni opiskeluajoista. Mikä olisi tahdikas keino kertoa ystäväni menneisyydestä? Ajattelin, että voisi olla paras mainita asiasta vaivihkaan keskustelussa, esim. "ja sullahan niitä miehiä riitti silloin opiskeluaikoina".
N28
Kommentit (228)
Olitko kolmantena mukana vai mistä ihmeestä tiedät, että kaverisi on maannut miesten kanssa?
Ja ei, ei ole tahdikasta tapaa mainita toisten oletetusta seksihistoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tuo kiltti ja uskollinen mies. Pikku hiljaa vaimo ihan itse kertoi menneisyydestään. Olihan se hyvin kiihottavaa.
Aloitimme parinvaihto bileissä käymisen. Nykyisellään olen enää uskollinen. Panemme muiden kanssa siis täysin luvallisesti.
Omakotitalo, Toyota, lapset ja koira löytyy. Olemme hyvin onnellisia.
Miksi naisen pitäisi hävetä, että tykkäsi ja tykkää seksistä. Me miehet otetaan vaimoksi pihtareita ja itketään kun kotona seksi loppuu lapsien tuloon. Jokainen tietysti tyylillään.
Käsitteet sekaisin? Se ei ehkä ole toisen pettämistä, mutta ei uskollisuuttakaan, kun pelehditään toisten kanssa "luvalla". Tarkoititko, että et ole enää kiltti, mutta et selän takanakaan toimi? Vaimo vei omiin juttuihinsa, joista salaa haaveilit?
Jokainen tyyillään joo, mutta on aika vanha tämä asetelma, että on joko pihtari tai koluaa kaikki mahdolliset läpi. Sillä toki oikeuttaa oman katsantokantansa, hyvin epäloogisesti. Kaikilla ei aina mene niin, että vakka valitsee kantensa, vaikka teillä meni. Voi tulla ero, aina siveellisempää osapuolta ei pysty houkuttelemaan pervoiluihin. Voi mennä niinkin, että ihmisillä bilettävä katuu rellestystään ja parantaa tapansa, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä keskustelut muistuttavat aina hyvin siitä, miten erilaisissa todellisuuksissa vielä nyky-Suomessakin eletään. Selvästi monelle on itsestäänselvyys, että naisella ei saa olla useita seksikumppaneita ja että tällaisen "paljastuminen" johtaisi automaattisesti suhteen päättymiseen. Ilmeisesti myös on kaveriporukoita, joissa ystäviä arvotetaan sen perusteella, miten tämä on seksielämänsä järjestänyt, ja tykätään juoruilla selän takana.
Ajatus muiden elämään puuttumisesta ja parisuhdetta edeltäneistä asioista ystävän kumppanille raportoinnista on minulle vieras, enkä ole omassa ystäväpiirissäni kuullut koskaan kenenkään, sen enempää miehen kuin naisen, arvostelevan kenenkään kumppanien määrää. Tunnen pariskuntia, joissa molemmilla on ollut vain vähän kumppaneita, samoin sellaisia, joilla kummallakin on ollut paljon. On niitä, joissa naisella on ollut enemmän, ja ni
Aloituksestahan ei käy ilmi, että näin olisi ap:n ystävän kohdalla. Hän on tehnyt omia tulkintojaan siitä, mitä hänen ystävänsä mies haluaa ja ei halua sekä mitä hän tietää ja ei tiedä. Jos ap:n ystävä jäisi kiinni valehtelusta, olisi perusteltua ottaa asia puheeksi, mutta pelkkien omien oletusten perusteella ei pidä muiden asioihin puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä kysymys johon saa vastata jos osaa.
Jos irtosuhteet ja yhden yön jutut on ok ja niissä ei pitäisi olla mitään hävettävää niin miksi niin moni silti piilottelee sitä puolta itsestään mahd. pitempiaikaiselle kumppanille?
Eikös tuo ole selkeä ristiriita sanojen ja tekojen välillä?
Miksi ne suhteet kuuluu kenellekään?
En mä kerro omasta parisuhteestanikaan kenellekään muille vaikka en sitä häpeä. Parisuhde vain nyt sattuu olemaan meidän kahden välinen asia.
Ystävä? Miksi kertoisit ja sekaantuisit toisten asioihin? Olet kateellinen?
Suurin osa miehistä ei välitä naisen historiasta pätkääkään, riittää kunhan nainen on kaunis ja hyvä sängyssä.
Miksi ihmeessä puuttuisit toisten asioihin? En ymmärrä. Parisuhteen osapuolet ovat suhteessa keskenään, sinulle ei kuulu kummankaan asiat. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä? Miksi kertoisit ja sekaantuisit toisten asioihin? Olet kateellinen?
Suurin osa miehistä ei välitä naisen historiasta pätkääkään, riittää kunhan nainen on kaunis ja hyvä sängyssä.
Eiköhän se sängyssäkin näy että kokemusta on matkan varrella karttunut. Ja ehkä "ystävä" on jo kertonut miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin miehenä tietää, ei väliä millä tyylillä sen kuulisin.
Oletan että siinä tapauksessa kysyisit itse siltä heilalta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä keskustelut muistuttavat aina hyvin siitä, miten erilaisissa todellisuuksissa vielä nyky-Suomessakin eletään. Selvästi monelle on itsestäänselvyys, että naisella ei saa olla useita seksikumppaneita ja että tällaisen "paljastuminen" johtaisi automaattisesti suhteen päättymiseen. Ilmeisesti myös on kaveriporukoita, joissa ystäviä arvotetaan sen perusteella, miten tämä on seksielämänsä järjestänyt, ja tykätään juoruilla selän takana.
Ajatus muiden elämään puuttumisesta ja parisuhdetta edeltäneistä asioista ystävän kumppanille raportoinnista on minulle vieras, enkä ole omassa ystäväpiirissäni kuullut koskaan kenenkään, sen enempää miehen kuin naisen, arvostelevan kenenkään kumppanien määrää. Tunnen pariskuntia, joissa molemmilla on ollut vain vähän kumppaneita, samoin sellaisia, joilla kummallakin on ollut paljon. On niitä, joissa naisella on ollut enemmän, ja niitä, joissa miehellä on ollut enemmän.
Eivätköhän nämä keskustelut muistuta vain siitä että moni epämääräinen hyypiö on valunut tänne ylilaudalta joko trollaamaan tai jakamaan marginaalinäkemyksiään, jotka kumpuavat omista pettymyksistä
Tuo suhde on kyllä pilalla tiedon jälkeen tai sitten mies on täysi tossu.
Kaikkia miehiä etoo kyläpyörät, se on biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten etoo totaalinen itsekunnioituksen puute jos pystyy toistuviin irtosuhteisiin, ei tuollainen ihminen kykene rakastamaan.
Mua kiinnostaisi, miten voisi saada rehellistä tietoa kumppanin menneisyydestä. Kun kysyy työstä, lapsuuden perheestä, yms saa yleensä kuulla totuuden, mutta seksuaalihistoriasta saa kuulla vain valheita. Mulle tällä asialla olisi kuitenkin ratkaiseva merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Niin etoo naisiakin.
No, kun se menneisyys kuitenkin paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Parempi ennemmin, vaikka olisi kuinka suuri järkytys.
Ihmisillä on taipumus palata vanhoihin tapoihin viimeistään silloin, kun elämässä on joku kriisi.
Toinen seikka on turvallisuus, aina on kiristämisen mahdollisuus, mitä korkeammassa asemassa puoliso tai parisuhteen kumppani on.
Käytöksestä joskus huomaa, miten menneisyys vaikuttaa. Outoja tilanteita, vaiettuja asioita, kysymyksiin saa outoja vastauksia tai ei vastauksi lainkaan, voi myös puhua itsensä pussiin, outoja tuttuja, kummallisia porukoita, ihmeellistä rahanmenoa, soittoja outoihin aikoihin, salattuja terveystietoja, ihan vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
No, kun se menneisyys kuitenkin paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Parempi ennemmin, vaikka olisi kuinka suuri järkytys.
Ihmisillä on taipumus palata vanhoihin tapoihin viimeistään silloin, kun elämässä on joku kriisi.
Toinen seikka on turvallisuus, aina on kiristämisen mahdollisuus, mitä korkeammassa asemassa puoliso tai parisuhteen kumppani on.
Käytöksestä joskus huomaa, miten menneisyys vaikuttaa. Outoja tilanteita, vaiettuja asioita, kysymyksiin saa outoja vastauksia tai ei vastauksi lainkaan, voi myös puhua itsensä pussiin, outoja tuttuja, kummallisia porukoita, ihmeellistä rahanmenoa, soittoja outoihin aikoihin, salattuja terveystietoja, ihan vaikka mitä.
Miten se esimerkiksi paljastuu kuinka paljon niitä suhteita on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa muuttua ja kehittyä.
Kun nuorena rilluttelee tarpeeksi, osaa myös rauhoittua ajan myötä.
:DDDD
Et kai tosissasi luule, että kukaan on niin tyhmä että uskoisi tuommoiseen? Kun kaikki tietävät että todellisuudessa se menee just toisinpäin. Tottakai muut kaltaisesi komppaavat täällä, mutta kuka aikuinen mies ei olisi nähnyt valheiden lävitse jo aikoja sitten?
Hän ei ole pitänyt pesäänsä vakan alla.