Ei omaa aikaa juuri koskaan
Perhe ei kunnioita vapaa-aikaani millään tavalla. Lapset vielä ymmärrän, vaikka hekin voisivat välillä käydä kysymässä isältään apua. Seurusteluaikana niin itsenäinen mies ei tunnu saavan lasten tai kodin kanssa mitään aikaiseksi, jos en ole vieressä kannustamassa. Sitten valitetaan, kun pyydän tekemään asioita. Kun lapset menevät nukkumaan, olen niin väsynyt, että nukahdan. Jatkuva ruuanlaitto, tavaroiden keräily ja takapuolien pyyhkiminen ärsyttää. Ilmoittauduin liikuntaharrastukseen tälle syksylle ja mies ilmoitti, että on työmatkalla 4/8 kurssikerrasta. Eroan kohta, että saan joskus olla yksin palvelematta muita.
Kommentit (48)
Ap, eroaminen ei tuo sinulle omaa aikaa koska isää ei voi pakottaa ottamaan vastuuta tai lapsia luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, eroaminen ei tuo sinulle omaa aikaa koska isää ei voi pakottaa ottamaan vastuuta tai lapsia luokseen.
Totta. Muuten...
Tosi harva lapsia suunnitteleva pariskunta sopii miyään etukäteen, vaan "löyhästi olettaa".
Vierailija kirjoitti:
Mutta v1tuttaa vähemmän, kun ei palvele ilmaiseksi laiskaa aikuista hyväksikäyttävää miestä.
Komean miehen kanssa on tuollainen suhde koska otit sen komean miehen etkä ymmärtäväisen miehen joka olisi hyvä kumppani ja auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Halusit Ap perheen, ja nyt itket, kun se arki siinä perheessä ei olekaan pelkkää ainaista onnea 🤣
Jaksaa vieläkin jotenkin ihmetyttää ihmiset, jotka kirjoittelevat tämmöisiä viestejä. Ja kyllä, tähän tulee samantyyppinen ylimielinen vastaus kuinka jaksaa ihmetyttää ihmiset jotka hankkivat lapsia ja sitten väsyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, työmatkatkaan eivät ole mitenkään pakollisia, hän tekee niitä ihan vapaaehtoisesti.
Eli menee matkoille pakoon perhe-elämää, ihan perus. Miehille tälläinen että mennään työmatkoille koko ajan ja istutaan autossa kotiinmenon välttelynä on jostain kumman syystä sosiaalisesti hyväksyttävää. Yritäpä äitinä tehdä samoin...
Miehesi ei edes maksa suurempaa osaa perheen kuluista! Sinuna raivostuisin kunnolla ukollesi ja jättäisin hänen osansa kotitöistä tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta v1tuttaa vähemmän, kun ei palvele ilmaiseksi laiskaa aikuista hyväksikäyttävää miestä.
Ap ei nyt ymmärrä, että voi lopettaa miehen palvelemisen vaikka juuri tähän. Jännä, että on näitä ongelmia, mutta sitten kuitenkin ruokitaan mies, pestään pyykit, siivotaan miehen sotkut ja kilttinä maksetaan puolet laskuista. Stoppi siihen ja mies ottaa itse vastuun asioistaan ja jos kotityö ei maistu niin laskujen maksun on maistuttava. Moni nainen itse alkaa hyväksikäytetyksi. Miehet vetoaa millon töihin ja milloin mihinkin, ja nainen taipuu ja tekee.
Luultavasti on yhä kiltti, mutta ei tajua/ymmärrä mitä teet hänenkin puolesta. Sitä koitin jo siemmin sanoa, että mahdollistaisit hänen vastuitaan tekemällä itse, kun ymmärrät tärkeyden. Hän ei...
Ssis ksnnattaa oikeasti ottaa framille. Miehen täytyy ymmärtää faktat. Kun dä hänet tunnet mua paremmin, keksi tapoja selvittää asia...tyyliin: Jos sinulla ei olisi mahdollisuutta tähän ja tuohon, itsekin nousisit vastaan...". Konkretisoi asia...