Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei omaa aikaa juuri koskaan

Vierailija
31.08.2024 |

Perhe ei kunnioita vapaa-aikaani millään tavalla. Lapset vielä ymmärrän, vaikka hekin voisivat välillä käydä kysymässä isältään apua. Seurusteluaikana niin itsenäinen mies ei tunnu saavan lasten tai kodin kanssa mitään aikaiseksi, jos en ole vieressä kannustamassa. Sitten valitetaan, kun pyydän tekemään asioita. Kun lapset menevät nukkumaan, olen niin väsynyt, että nukahdan. Jatkuva ruuanlaitto, tavaroiden keräily ja takapuolien pyyhkiminen ärsyttää. Ilmoittauduin liikuntaharrastukseen tälle syksylle ja mies ilmoitti, että on työmatkalla 4/8 kurssikerrasta. Eroan kohta, että saan joskus olla yksin palvelematta muita.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä merkittiin yhteiseen kalenteriin pari kertaa viikossa, kun häivyn talosta tekemään omia juttuja. Sen jälkeen palikkamies on myös ottanut vastuuta kodista. Kotityöt ovat edelleen suurilta osin jääneet hoidettavakseni, mutta nyt on sentään voimia, kun pääsen joskus jonnekin muuallekin kuin töihin.

Vierailija
22/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mies kiltti ja hoiti lapsettomana kerrostalossa asuessa oman osuutensa oikein hyvin. Sen kaksion siivoamisessa ei ollut juuri hommaa eikä ollut autoakaan huollettavana. Urakaan ei niin paljoa kiinnostanut ennen lapsia. Töissä on vaan helpompaa ja työmatkoilla voi elää aikuisen elämää. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuon puolison valinta erikoinen juttu. Suurin osa valitsee lopulta sen huonon vaihtoehdon. Yleensä syinä on ulkonäkö, varallisuus, jännänies jne. Kiltti ja arvostava mies jää nuolemaan näppejään. 

Tää palsta on täynnä teitä huonon valinnan tehneitä ihmisiä. 

Kiltti ja arvostava mies ei ole sama asia kuin osallistuva isä ja asuinkumppani. Kummasti ne miehet muuttuvat siinä kohtaa, kun perhe alkaa kasvaa.

Vierailija
24/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun olotilani helpottui heti, kun aloin sanoa lapselle, että mene kysymään isältäsi. Jos mies istuu tietokoneen ääressä kolmatta tuntia tuijottamassa youtube-videoita, hän on täysin kykenevä irtautumaan siitä touhusta ja tekemään lapselle iltapalaa. Samoin olen sanonut suoraan, että nyt menen makkariin tunniksi eikä minua saa häiritä ellei joltakulta ole pää irti. Jos siellä lepään/luen/katson ohjelmaa ja joku yrittää avata ovea ruinatakseen jotain, karjaisen, että pois täältä, sulla on isä. Jo on alkanut lapsikin kunnioittaa minun omaa aikaani ja kysyä jotain isältäänkin.

Lapseni osaa tehdä pikkuruokaa, pyykätä ja siivota jälkensä. Tosin joka puuhaan hänet pitää komentaa erikseen. Mieluummin hän olisi vain passattavana, ihan kuin isänsäkin. Valitettavasti en nyt enää viisikymppisenä jaksa olla kenenkään piika.

"Ei isi vastaa" 

"Ei isi kuuntele" 

"Ei isi osaa" 

Vaikka kuinka pidät pääsi, ja tuntia myöhemmin käyt toivottamassa hyvät yöt: "Äiti mullon nälkä." Etkös sä syönyt just? "Niin mut mulle jäi nälkä." Sanoitko isille? "Joo mut ei se kuullut." 

Vierailija
25/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit Ap perheen, ja nyt itket, kun se arki siinä perheessä ei olekaan pelkkää ainaista onnea 🤣

Vierailija
26/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huo*a valittaa omasta ajasta nyt, kun halusi sen miehen ja pentuja. AP menee kadotukseen pahuutensa tähden, ellei tee parannusta.

Miehelle kelpasi kuitenkin paneminen. Ei olisi pitänyt panna, jos ei ole kykenevä toimimaan jälkikasvunsa kanssa.

Vierailija
27/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä taustojasi, mutta olet selkeästi mahdollistsnut tuon ja nyt pitäisi yksksks vaan saadakin ksikki muuksi. 

Vihellä peli poikki ja kerro tarpeistasi miehellesi. Myös siitä, että et enää aio jatkaa entiseen malliin. Mieti myös hyvät rajat milloin jotain tapahtuu. 

Eli tee rajoja vastuullisesti kuten aikuisen pitää. 

M46

Vierailija
28/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun olotilani helpottui heti, kun aloin sanoa lapselle, että mene kysymään isältäsi. Jos mies istuu tietokoneen ääressä kolmatta tuntia tuijottamassa youtube-videoita, hän on täysin kykenevä irtautumaan siitä touhusta ja tekemään lapselle iltapalaa. Samoin olen sanonut suoraan, että nyt menen makkariin tunniksi eikä minua saa häiritä ellei joltakulta ole pää irti. Jos siellä lepään/luen/katson ohjelmaa ja joku yrittää avata ovea ruinatakseen jotain, karjaisen, että pois täältä, sulla on isä. Jo on alkanut lapsikin kunnioittaa minun omaa aikaani ja kysyä jotain isältäänkin.

Lapseni osaa tehdä pikkuruokaa, pyykätä ja siivota jälkensä. Tosin joka puuhaan hänet pitää komentaa erikseen. Mieluummin hän olisi vain passattavana, ihan kuin isänsäkin. Valitettavasti en nyt enää viisikymppisenä jaksa olla kenenkään piika.

Tai toinen vaihtoehto: isi sanoo kaikkeen joo, koska se on helpompaa kuin ei. Ja kun kömmit sieltä oman ajan vietosta perheen pariin, 5-vuotias katsoo Fortnite-videoita youtubesta ja syö nutella suoraan purkista olkkarin matolla. Kato se kysyi isiltä! 

Vierailija
29/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta teillä ap on?

Vierailija
30/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä taustojasi, mutta olet selkeästi mahdollistsnut tuon ja nyt pitäisi yksksks vaan saadakin ksikki muuksi. 

Vihellä peli poikki ja kerro tarpeistasi miehellesi. Myös siitä, että et enää aio jatkaa entiseen malliin. Mieti myös hyvät rajat milloin jotain tapahtuu. 

Eli tee rajoja vastuullisesti kuten aikuisen pitää. 

M46

Mahdollistanut? Siksikö sitä kutsutaan, kun vanhempi huolehtii lapsensa tarpeista, koska ne ovat, no, tarpeita, ja jonkun niistä on huolehdittava. Eikö miehellä ole tässä mitään vastuuta...? Nainen on lapsensa ruokkimalla, pukemalla ja hoivaamalla aiheuttanut sen, että mies on märkä lapanen? 

Vierailija
31/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nainen ei valittaisi? Minun neuvoni miehenä on ( 2 kertaa naimisissa ja lapsia ) että älkää hyvät miehet menkö ansaan, joka on nainen. Menkää ennemmin maksullisiin tai naikaa shemaleja, tai menkää luostariin, tai mitä vaan. Mutta älkää erehtykö Suomi naisen kanssa parisuhteeseen, lasten tekoon ja omakotitaloon, sillä se on loppunne. Suomi nainen on perkele joka tuhoaa miehen. Ovat lisäksi uskottomia ja pettävät takuulla, heti kun tilaisuus tulee. Sitten eroavat. Älä mene mies Suomi naisen hämäkin verkkoon, koska siellä räpistelet kuin kärpänen, ja tuo hämäri tulee ja imee sisuskalusi, kunnes sinusta on jäljellä vain pelkkä kuori.

Vierailija
32/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nainen ei valittaisi? Minun neuvoni miehenä on ( 2 kertaa naimisissa ja lapsia ) että älkää hyvät miehet menkö ansaan, joka on nainen. Menkää ennemmin maksullisiin tai naikaa shemaleja, tai menkää luostariin, tai mitä vaan. Mutta älkää erehtykö Suomi naisen kanssa parisuhteeseen, lasten tekoon ja omakotitaloon, sillä se on loppunne. Suomi nainen on perkele joka tuhoaa miehen. Ovat lisäksi uskottomia ja pettävät takuulla, heti kun tilaisuus tulee. Sitten eroavat. Älä mene mies Suomi naisen hämäkin verkkoon, koska siellä räpistelet kuin kärpänen, ja tuo hämäri tulee ja imee sisuskalusi, kunnes sinusta on jäljellä vain pelkkä kuori.

Niin, miehellähän ei ole omaa tahtoa. Jotenkin he vaan päätyvät naisen kanssa saman katon alle ja hankkivat vielä lapsiakin. Sitten ihmetellään kun lapsista ja kodista pitäisi pitää huolta. 

Vierailija
33/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä sit laiskan äiti-ihmisen "kouluttama" mutta osallistuin kun sanottiin, että "hoida tää ja tuo", eikä niitä tehty mun puolesta....vaan "siperia opetti".

Ei penskat kupsahda jos sapuska ei ole heti tai vaippa pursuu "p.skaa". Mutta ko. tyyppi oppii, että mitä on olla isä. 

En kauheesti exästä hyvää sano, mutta osallistuva isyys oli kullanarvoinen minkä hän toi minulle. 

Vierailija
34/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toinen vaihtoehto: isi sanoo ka

Se on isän asia. Hän on hommansa hoitanut sillä lailla. Hän on myös se, joka vie lapsen hammaslääkäriin, kun hammas pitää paikata. Minä en enää vie. Minä kyllä vien lapsen lääkäriin, harrastuksiin, kavereille ja lomareissuille.

Meillä kylläkään isä ei tee noin. Hän kysyy minulta, mitä lapselle pitää antaa iltapalaksi... voi kiesus sentään. Luulisi hänen oppineen kymmenen vuoden aikana, että lapsi haluaa teetä ja leipää tai puuroa tai muroja tai pinaattilettuja tai munakasta. Siinä se valikoima. Ihan voisi lapselta itseltään kysyä. Jos tarvitaan päiväruokaa, lapsen toiveena on spagetti ja jauhelihakastike. Sitäkään ei tarvitse minulta tulla joka ikinen kerta kysymään.

Meillä lapselle on tarpeeksi selvästi ilmaistu (= minä olen ilmaissut), että jos hän haluaa pitää puhelimensa ja tablettinsa, hän ei lataile sinne mitään luvattomia pelejä. Lapsella on Family Club ja jokainen ladattu peli näkyy minun tiedoissani eikä hän edes pääse "aikuisten" youtubeen. Katson myös silloin tällöin läpi ohjelmat ja pelit, jotka hän on ladannut. Jälleen yksi homma, joka on vain minun kontollani.

Vierailija
35/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei isi vastaa" 

"Ei

Siinä kohtaa minä menen karjumaan niin kiukkuisena miehelle, että hän ymmärtää nostaa ahterinsa ja mennä tekemään ihan just mitä on pyydetty. Se on kyllä kanssa yksi saakelin vetelä teini joskus.

Jos lapsella on vielä nälkä, hänellä on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko nousee ylös ja menee syömään jotain mitä kaapista löytyy tai sitten odottaa aamupalaan asti. Minä en ala kokkailla keskellä yötä.

Vierailija
36/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä yhtään lohduta jos mies hoitaa hammaslääkärikäynnit jos ne reiät on lapsen suussa koko elämän. Ei ole lapsen syy jos isänsä on lahna, eikä häntä voi myöskään jättää maksamaan sitä hintaa. 

Vierailija
37/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pettänyt jopa kaksi naista laiminlyömällä kaikki puolison ja isän velvollisuudet. Enpä kehuskelisi tuollaisella.

Vierailija
38/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä yhtään lohduta jos mies hoitaa hammaslääkärikäynnit jos ne reiät on lapsen suussa koko elämän. Ei ole lapsen syy jos isänsä on lahna, eikä häntä voi myöskään jättää maksamaan sitä hintaa. 

Eikö voi varata enää uutta aikaa? Ja laittaa isä ne varaamaan, koska on sössinyt edellisen mahkun? Ehdollistamista...

Aina voi kysyä, että mikä minä olen yksin hoitamaan jälkikasvun kuormitusta..

Vierailija
39/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi varata enää uutta aikaa? Ja laittaa isä ne varaamaan, koska on sössinyt edellisen mahkun? Ehdollistamista...

Tyydytkö oikeasti siihen että lastesi terveys- ja turvallisuusasiat jää hoitamatta mieluummin kuin tyydyt epäreiluun työnjakoon puolison kanssa? Sitten meillä on erilainen arvomaailma.

Se ei auta, että isä hoitaa hammaslääkärikäynnit, jos hän ensi toiminnallaan aiheuttaa sen että niissä hampaissa on korjattavaa. Fiksu vanhempi tekee parhaansa ettei reikiä tule, sen sijaan että tappelisi siitä kuka niiden paikkaamisen järjestää. 

Vierailija
40/48 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyydytkö oikeasti siihen että lastesi terveys- ja turvallisuusasiat jää hoitamatta mieluummin kuin tyydyt epäreiluun työnjakoon puolison kanssa? Sitten meillä on erilainen arvomaailma.

Se ei auta, että isä hoitaa hammaslääkärikäynnit, jos hän ensi toiminnallaan aiheuttaa sen että niissä hampaissa on korjattavaa. Fiksu vanhempi tekee parhaansa ettei reikiä tule, sen sij

Dramatisoit jo... ei missään ollut puhe kuka reijät hampaisiin on "aiheuttanut". Projisoitko jotain "omaa juttuasi"?

M46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän