Plussat ja miinukset, kissanpentu kotiin?
Mitkä on plussat ja miinukset, jos ostaa kissanpennun? Kauhea kissakuume, kiitos netin kissavideoiden. Nyt alkaa olla H-hetki, että en enää pysty vastustamaan kiusausta, vaan haluan kissan.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No, kerron oman tarinan:
Mietin (työttömänä ollessa), et ottaisinko kissan; kävin lapsuudenkotona n. 1-3krt/kk (ka.2). Kysyin äidiltä, et mitä mieltä olisit jos ottaisin kissan ja välillä jättäisin sen sinun luokse hoitoon? Äippä vetäs sellaset kilarit: Et ota, minä en rupee sitä hoitamaan! .... Ok. ja asia selvä. En sitten ottanut.
Mulla nyt, no masennus, aika paha; innostuin noista tuben kissa-videoista, jestas sentaan! ... Tajusin, et sain sen "buustin" siihen masennukseen; katon aina sillon tällöin.
No työttömänä tai masentuneena en ottaisikaan kissaa. Tiedän, että vastuu hengestä vaatii rahaa ja omaa mielenterveyttä. Ihan samoja asioita, kuin lapsen saaminen. Olen ihan oikeasti vastuullinen ihminen. Haluan vain kissan!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- menee rahaa ostamiseen
- menee rahaa ruokaan
- menee rahaa eläinlääkäriin
- menee rahaa kissan aiheuttamien tuhojen korvaamiseen
- menee rahaa uuteen imuriin kun vanha tukkeutuu karvoista
+ en keksi yhtään plussaa
Raharaharaharaha. Sulla elämän arvot vähän eri kun monella muulla.
Se on lemmikin omistajan realismia. Lemmikkien ylläpito hoito ruokinta ja lääkärikustannutkset hipovat nykyään pilviä. Viisas ottaa etukäteen selvää onko mm. varaa ottaa kissa tai mikään lemmikki.
Siitä on seuraa, jos on yksinäinen. Mutta siinä on kiinni.
Pitää olla hoitaja esim. markojen ajaksi. Kaikki muu on vaan positiivista. Pentu on hyvä siinä, että voi opettaa pienestä pitäen tavoille.
Kissoja on hyvä olla kaksi. Mutta kodinsisustus menee uusiksi. Ja yöt, sillä kissat eivät pidä suljetuista ovista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii paljon aikaa. Leikittämistä ja seuranpitoa.
Karvaa on joka paikassa. Samoin kissanhiekkaa.
Varaudu rahanmenoon. Hammassyöpymät ovat yleisiä ja yhteen hoitokertaan uppoaa heittämällä 500e.
Oletko valmis sitoutumaan mahdollisesti jopa 20vuodeksi? Onko sinulla hoitopaikka/hoitaja joka tulee luoksesi kun lähdet matkalle?
Kissanomistaja ei lähde matkalle.
Meillä se on noin. Nuorin on 8-vuotias. Vanhin seniori.
Ihana, aina uskollinen ystävä.Aina iloisena vastassa, kun tulet kotiin.Saat monet makoisat naurut...kuten olet varmaan videoista nähnyt.Kissa on todella viisas ja oppii helposti kaikenlaista kunhan sen kanssa ollaan ja jutellaan.
Eläinlääkärit ovat hurjan kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kerron oman tarinan:
Mietin (työttömänä ollessa), et ottaisinko kissan; kävin lapsuudenkotona n. 1-3krt/kk (ka.2). Kysyin äidiltä, et mitä mieltä olisit jos ottaisin kissan ja välillä jättäisin sen sinun luokse hoitoon? Äippä vetäs sellaset kilarit: Et ota, minä en rupee sitä hoitamaan! .... Ok. ja asia selvä. En sitten ottanut.
Mulla nyt, no masennus, aika paha; innostuin noista tuben kissa-videoista, jestas sentaan! ... Tajusin, et sain sen "buustin" siihen masennukseen; katon aina sillon tällöin.
No työttömänä tai masentuneena en ottaisikaan kissaa. Tiedän, että vastuu hengestä vaatii rahaa ja omaa mielenterveyttä. Ihan samoja asioita, kuin lapsen saaminen. Olen ihan oikeasti vastuullinen ihminen. Haluan vain kissan!
-ap
Tarjoa kissojen varahoitoa. Niistä on pulaa. Muutamalle kissalle tutuksi tuleva hoitopaikka. Kyllä niistä tulee kavereita, vaikka ne ei omia olekkaan. T. Eräs kissanvahti.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla hoitaja esim. markojen ajaksi. Kaikki muu on vaan positiivista. Pentu on hyvä siinä, että voi opettaa pienestä pitäen tavoille.
...matkojen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvaa joka paikassa. Ja pitää olla varahoiyopaikka, että pääsee itse johonkin. Töistä ensin. Kotiin kissan hoito ja sitten vasta työkavereiden kanssa jatkolle.
Millainen kissa ei pärjää yksin vuorokautta?
Toisin kuin luullaan kissa , ei pärjää yksin. Korkeintaan 6h. Normaali työpäiväkin on koetus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot tehdä vuonna 2040? Kissasi voi olla silloin elossa ja sitoo sinut joka päivä sen hoitoon.
Ehkäpä ei kannata miettiä noin pitkälle. Entä jos omistaja ei ole enää elossa vaikka vuonna 2026? Kaikkea voi tapahtua.
Jos rakastat viherkasvejasi, joutunet keksimään miten suojelet niitä kissalta, ja kissaa mahdollisesti myrkyllisiltä kasveilta.
Voisi ottaa huomioon, että luonnollisesti kissa on hämärän kulkija ja sen luonnollinen reviiri on 1 km2. Pieneen asunroon suljettu kissa kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Voisi ottaa huomioon, että luonnollisesti kissa on hämärän kulkija ja sen luonnollinen reviiri on 1 km2. Pieneen asunroon suljettu kissa kärsii.
Mikä ois hyvä lemmikki kerrostalokoppiin? Jotain seuraa olisi hyvä olla. Banaanikärpäset eivät riitä.
Ota kaksi. Niistä on seuraa toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut kerrostalossa niin älä ota kissaa rääkättäväksi.
Miten kerrostalossa asuminen on kissalle suurempaa rääkkäystä kuin rivi- tai omakotitalossa asuminen? Et kai vain tarkoita että kissan tarvitsee päästä omin päin ulos? Kissa ei kuulu vapaana Suomen luontoon, ja se on aina rokotettava ja leikattava. Sisäkissa on onnellisempi kuin turvattomana liikkuva ulkokissa joka voi jäädä auton alle.
Ei sisäkissa ole onnellinen. Ehkä on jotain rotuja, jotka ei halua kuljeksia, eikä tarvitse tilaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kerron oman tarinan:
-ap
Missä voisi tarjot kissanhoitoa<
Vierailija kirjoitti:
Ota kaksi. Niistä on seuraa toisilleen.
Tai sitten ei. Meillä oli kaksi kissaa, jotka eivät tulleet toimeen keskenään. Hirveät tappelut, joissa meinasi ihminenkin saada kynttä. Toinen muutti tyttären luo ja eli siellä elämänsä tyytyväisenä sinkkukissana. Toinen jäi meille ja eli koiran kanssa tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- menee rahaa ostamiseen
- menee rahaa ruokaan
- menee rahaa eläinlääkäriin
- menee rahaa kissan aiheuttamien tuhojen korvaamiseen
- menee rahaa uuteen imuriin kun vanha tukkeutuu karvoista
+ en keksi yhtään plussaa
Raharaharaharaha. Sulla elämän arvot vähän eri kun monella muulla.
Moni rahaton ottaa eläimen ja sitten ne jää hoitamatta kunnolla. Pitää olla tonnien vararahasto. Vaikka olisi vakuutus, siinä on ylärajat ja omavastuuta. Itse otin hamsterin ja ajattelin, että tulee halvaksi. No senkin eläinlääkäri maksuihin ja eutanasiaa meni aika paljon. Ei ollut pokkaa antaa sen sairastaa tai listiä sitä. Jos ottaa lemmikkieläimet, pitää oikeasti olla rahaa. Varaa siihen.
Tämän alapeukuttajalle sanoisin että älä ota lemmikkiä.
Moni rahaton ottaa eläimen ja sitten ne jää hoitamatta kunnolla. Pitää olla tonnien vararahasto. Vaikka olisi vakuutus, siinä on ylärajat ja omavastuuta. Itse otin hamsterin ja ajattelin, että tulee halvaksi. No senkin eläinlääkäri maksuihin ja eutanasiaa meni aika paljon. Ei ollut pokkaa antaa sen sairastaa tai listiä sitä. Jos ottaa lemmikkieläimet, pitää oikeasti olla rahaa. Varaa siihen.