Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussat ja miinukset, kissanpentu kotiin?

Vierailija
31.08.2024 |

Mitkä on plussat ja miinukset, jos ostaa kissanpennun? Kauhea kissakuume, kiitos netin kissavideoiden. Nyt alkaa olla H-hetki, että en enää pysty vastustamaan kiusausta, vaan haluan kissan.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut on superrasittavia, ota aikuinen kissa, niitä on paljon kodittomina 

Vierailija
2/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot tehdä vuonna 2040? Kissasi voi olla silloin elossa ja sitoo sinut joka päivä sen hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kissa on todella vilkas eläin ja vaatii tilaa, tasoja, tekemistä. Ehkä valjaslenkit hyvällä säällä. Ehkä terassin tai ulkoilutilaa turvallisesti.

-Ikkunaa ei voi pitää auki miten sattuu jos on kerrostalossa korkealla, pitää olla kissasuodatin ikkunassa ettei tipu. Ja parvekesuodatin.

-Kissalle voi olla sisarus kaverina tai ihminen. Oloa pitää kuulostella, ettei ole jokin vialla tai kipua tms. Pitää hoitaa ja ruokkia hyvin, ei liikaa silitystä tai mitään stressiä, kissaa kuunnellen eletään.

Vierailija
4/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpennun kanssa tulee paljon valvottuja öitä, kun kissa on yöeläin.

Kun kissa vanhenee, se oppii valvomaan öisin hieman hiljaisemmin eli lähinnä katselee ikkunasta ulos ja nukkuu välillä.

Vierailija
5/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pikkupojasta asti kissa, pennusta ihan kuolemaan asti, se tuli mukaan mun ensimmäiseen omaan asuntoonikin. Kyllä se isoin plussa on, eläinrakkaalle ihmiselle niinkuin minulle ihan vaan se kissan läsnäolo ja seura. En minä muuta kaivannut.

Vierailija
6/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinukset: Pentukissat on kuin lapsia, mekastavat ja meuhaavat päättömästi koko ajan paitsi silloin, kun ne nukkuvat. Kattien teini-ikä on vielä pahempi kuin lasten. Siinä on miinuksia turhan paljon, ainakin mulle.

Plussat: Ne on vaan söpöjä ja hölmöjä. 

Vierailija
7/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- menee rahaa ostamiseen

- menee rahaa ruokaan

- menee rahaa eläinlääkäriin

- menee rahaa kissan aiheuttamien tuhojen korvaamiseen

- menee rahaa uuteen imuriin kun vanha tukkeutuu karvoista

+ en keksi yhtään plussaa

Vierailija
8/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- menee rahaa ostamiseen

- menee rahaa ruokaan

Rahaa on, se ei oe ongelma. Ostin jo tänään valmiiksi hiekkalaatikon. Ajattelin, olenko hullu, olenko oikeasti ottamassa kissaa. Nyt kun ostin jo sen hiekkalaatikon valmiiksi niin tiedän, että olen. :D

Vierailija
9/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajottaa kaiken

Vierailija
10/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii paljon aikaa. Leikittämistä ja seuranpitoa.

Karvaa on joka paikassa. Samoin kissanhiekkaa.

Varaudu rahanmenoon. Hammassyöpymät ovat yleisiä ja yhteen hoitokertaan uppoaa heittämällä 500e. 

Oletko valmis sitoutumaan mahdollisesti jopa 20vuodeksi? Onko sinulla hoitopaikka/hoitaja joka tulee luoksesi kun lähdet matkalle?

Vierailija
11/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii paljon aikaa. Leikittämistä ja seuranpitoa.

Karvaa on joka paikassa. Samoin kissanhiekkaa.

Varaudu rahanmenoon. Hammassyöpymät ovat yleisiä ja yhteen hoitokertaan uppoaa heittämällä 500e. 

Oletko valmis sitoutumaan mahdollisesti jopa 20vuodeksi? Onko sinulla hoitopaikka/hoitaja joka tulee luoksesi kun lähdet matkalle?

Kissanomistaja ei lähde matkalle.

Vierailija
12/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostalossa niin älä ota kissaa rääkättäväksi.

Vierailija
13/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin miinus on sitoutuminen parhaimmillaan 20 vuoden ajaksi.

Ja kissahoitoloita on harvemmassa kuin kenneleitä. Lisäksi kissat loukkaantuvat, jos ne jätetään toisten hoitoon.

Vierailija
14/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvaa joka paikassa. Ja pitää olla varahoiyopaikka, että pääsee itse johonkin. Töistä ensin. Kotiin kissan hoito ja sitten vasta työkavereiden kanssa jatkolle. 

Vierailija
15/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerron oman tarinan:

Mietin (työttömänä ollessa), et ottaisinko kissan; kävin lapsuudenkotona n. 1-3krt/kk (ka.2). Kysyin äidiltä, et mitä mieltä olisit jos ottaisin kissan ja välillä jättäisin sen sinun luokse hoitoon? Äippä vetäs sellaset kilarit: Et ota, minä en rupee sitä hoitamaan! .... Ok. ja asia selvä. En sitten ottanut.

Mulla nyt, no masennus, aika paha; innostuin noista tuben kissa-videoista, jestas sentaan! ... Tajusin, et sain sen "buustin" siihen masennukseen; katon aina sillon tällöin.

Vierailija
16/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- menee rahaa ostamiseen

- menee rahaa ruokaan

Raharaharaharaha.  Sulla elämän arvot vähän eri kun monella muulla.

Vierailija
17/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja ne repii sohvat, vaikka niille olisi mitä kiipeilypuita. Ja meidän Kissa karkaa niin taitavasti, että sitä saa aina etsiä pihalta. Kun tulee ovesta se syöksyy ja hyppää ihmisen yli ja ulos. Se irrottaa ikkunoista suojat yms. Vapauden kaipuu on kissoilla suuri. Tai seikkailun halu. 

Vierailija
18/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haepoa nyt oikeata tietoa luotettavista lähteistä. Jos et osaa, niin jätä se eläin raukka ottamatta. Ottaa päähän se että edes ajattelet saavasi täältä asiantuntevia ohjeita eläimestä huolehtimiseen.

Vierailija
19/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karvaa joka paikassa. Ja pitää olla varahoiyopaikka, että pääsee itse johonkin. Töistä ensin. Kotiin kissan hoito ja sitten vasta työkavereiden kanssa jatkolle. 

Millainen kissa ei pärjää yksin vuorokautta?

Vierailija
20/53 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen kissa ei pärjää yksin vuorokautta?

Kyllähän ne pärjää. Useat jotka eläimiä ottavat haluavat hoitaa ne hyvin, ei vain niin että ne pärjäävät. Onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme