Milloin viimeksi pesit hampaasi?
Itse pesin pari minuuttia sitten. Sitä ennen pesin viimeksi joskus keväällä. Vapun tienoilla.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
juhannuksena kun yritin naista saada.
Ei tainnut onnistua?
No sinähän ihan hurjaksi heittäydyt. Tuohan on tuhlausta.
Aamulla ja pesen ennen nukkumaanmeno seuraavan kerran. 2 kertaa vuorokaudessa aina.
Vierailija kirjoitti:
Pesen joka ikinen aamu ja joka ikinen ilta sähköharjalla fluoritahnalla suositellun ajan. Ja hammasvälit hammasväliharjalla joka ikinen ilta. En juo kahvia enkä teetä, en polta enkä käytä alkoholia.
Siitä huolimatta hampaat ovat keltaiset, ikenet karkaavat ja reikääkin olen menossa paikkauttamaan.
Jos ikenet karkaavat, painat liian lujaa harjalla. Toinen vaihtoehto on ottaa käyttöön pehmein mahdollinen harja. Näillä konsteillaan ei karkaile. Monet ostavat kovimman mahdollisen harjan kuvitellen sen pesevän paremmin, väärin.
Eikös semmoinen laulu ole kuin, että Niin kauas ikenet karkaavat :D
Pesen aamulla koska illalla nukahdan ennen hammaspesua. Jos pesen illalla niin sitten tuleekin nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista. En myöskään pese käsiäni koskaan. Mutta en myöskään ole koskaan kipeä.
Samaan mun mieskin vetoaa, mutta haisee silti niin pahalle ettei tee mieli mennä lähellekään. Nyt on onneksi tajunnut alkaa edes aamuisin pestä ne hampaat.
Jos on pistävä hieman viemärimäinen haju niin se on yleensä merkki tulehduksesta suun alueella joka vaatii hammalääkäriä. Hoitajana tunnistan tämän hajun jokaiselta jolla on tulehdus suussa. En suosittele muille mutta käytän itse SB12 suuvettä kun pitää olla erityisen miellyttävä potilaita kohtaan (intiimejä hoitoja joissa joutuu iholle joten en halua olla ällöttävä itse kun on muutenkin riittävän vaikeita potilaille henkisesti). Ehkä miehesi voisi hyötyä tuostakin.
Eilen illalla pesin hampaani. Sen ainoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen joka ikinen aamu ja joka ikinen ilta sähköharjalla fluoritahnalla suositellun ajan. Ja hammasvälit hammasväliharjalla joka ikinen ilta. En juo kahvia enkä teetä, en polta enkä käytä alkoholia.
Siitä huolimatta hampaat ovat keltaiset, ikenet karkaavat ja reikääkin olen menossa paikkauttamaan.
Jos ikenet karkaavat, painat liian lujaa harjalla. Toinen vaihtoehto on ottaa käyttöön pehmein mahdollinen harja. Näillä konsteillaan ei karkaile. Monet ostavat kovimman mahdollisen harjan kuvitellen sen pesevän paremmin, väärin.
Eikös semmoinen laulu ole kuin, että Niin kauas ikenet karkaavat :D
Pehmein harja on ollut käytössä vuosikausia. Ja ruokavalio on normaali, ei mitään erikoista.
Ehkäpä johtuu ihan vain siitä, että omahoidolla ei voi kaikkeen vaikuttaa. Jos suussa bakteerikanta on sellainen, että se aiheuttaa ientuhoa, niin sitten se on sellainen. Suomessa tämä bakteerikanta on yleinen ja siksi parodontiitti on kansansairaus. Ei suinkaan siksi, että suomalaiset hoitaisivat hampaitaan niin paljon huonommin kuin muut kansat.
Eilen illalla pesin ja kohta pesen taas, jahka pääsen ylös.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ja pesen ennen nukkumaanmeno seuraavan kerran. 2 kertaa vuorokaudessa aina.
No mutta eihän jatkuvaa jynssäystä kestä edes mursunnahkainen persekkään.
Tulin vielä kuittaamaan, että pesin ja lankasin pari minuuttia sitten hampaani, heh.