Miksi jotkut ovat valinneet köyhyyden?
Minä päätin jo nuorena pojankloppina opiskella ammatin itselleni. Armeijan jälkeen ollut 36 vuotta töissä omassa firmassa ja rahaa riittää.
Kommentit (49)
Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua". Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta. Matt. 4:5,10
Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa. Jaak. 4:1,10
Ehkäpä hän tarkoittaa sitä, että parempi ryhdikäs velvollisuuden suorittaminen, eli koulutus ja armeija kuin jättää ne suorittamatta, olla opiskelematta, hankkimatta ammattitaitoa jne. Monille sekin on tietoinen päätös ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis koko elämän.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuskin valitsee köyhyyttä, mutta joidenkin todella tyhmät valinnat ammatin suhteen tekevät heistä köyhiä. Tunnen useamman yrittäjän joiden yritys on nipin napin kannattava. Tälläisten yrittäjien olisi syytä mennä palkkatyöhön, ja lopettaa oma yritys. On silkkaa tyhmyyttä olla yrittäjä kun siitä ei tule kuin rupia p.erseeseen.
Juuri niin. Tuo on enemmän kuin totta.
Olen huomannut eläväni sitä terveellisemmin, mitä vähemmän minulla on rahaa.
Koska Jeesus antaa Raamatussa ymmärtää, että rikkaat eivät pääse taivaaseen.
Mitä olisit tehnyt, jos et olisikaan pärjännyt ammattikoulussa, tai töissä? Ei kaikkien ole helppo löytää itselleen sopivaa ammattia. Ja jos sellainen lopulta löytyy, voi olla että palkka onkin todella huono.
Mitä väliä? Kaikki kuollaan kuitenkin.
Ajattelin, että kun teen pienellä palkalla töitä niin se mahdollistaa suuremmat voitot yrityksen omistajalle.
Miksi näkisin vaivaa vaurastumisen eteen? Pärjään tuilla eikä omaisuutta mukaansa saa kun kuolee.