Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaiken maailman äpeillä saa alennusta ruuasta, se on epäreilua niitä kohtaan jotka ei omista älypuhelinta.

Vierailija
31.08.2024 |

Asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta on olla omistamatta.

Silti. Se on tavallaan kiristystä. "Osta älypuhelin tai maksat ruuasta enemmän."

Eikä aina ole kyse siitä ettei olisi varaa älypuhelimeen, vaan kaikki eivät halua sellaista.

Jos et halua älypuhelinta, niin älä sitten valita, ettei sinulla on pääsyä johonkin äppiin!

Ihan sama kun valittaisit, että et voi osallistua vauvapalstan keskusteluihin. Ja syy on se, ettet halua hankkia mitään tietoteknistä laitetta!

Vierailija
22/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole. Alennustahan voi antaa kenelle haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en periaattessalataa mitään äppehä enkä.ista niitä tuotteita. 

Vierailija
24/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n päätös opiskelija-alennuksesta todettiin lainvastaiseksi etu on saatava myös fyysiselle kortille

Hallinto-oikeudelle tehdyssä valituksessa todettiin, että opiskelija-alennuksen saaminen vaatisi älypuhelimen omistamista, vaikka kaikilla ei sellaista ole.

https://yle.fi/a/74-20008890

Eikö tämän pitäisi päteä myös ruokakauppoihin?

Vierailija
25/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa se älypuhelin hankkia. Sillä pelleilyllä tienaa sen puhelimen hinnan takaisin vuodessa tai parissa kun ostaa edullisen puhelimen. Esimerkiksi Rabble-sovelluksella olen vuodessa saanut cashbackia satasen verran. Puhelin maksoi 190€.

V#ttu te ootte sekaisin...

Ei mua tartte teititellä. Miten minä nyt oon sekaisin?

Vierailija
26/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on älypuhelin, mutta se ei tue noita appeja. Eikä sinne edes mahdu mitään. Pitäisi aina olla uusi puhelin. Epäreilua on.

Osta sellainen missä on tarpeeksi tallennustilaa. 128gb luureja löytyy jo melko edullisesti, siihen mahtuu jo paljon.

Vierailija
27/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa se älypuhelin hankkia. Sillä pelleilyllä tienaa sen puhelimen hinnan takaisin vuodessa tai parissa kun ostaa edullisen puhelimen. Esimerkiksi Rabble-sovelluksella olen vuodessa saanut cashbackia satasen verran. Puhelin maksoi 190€.

V#ttu te ootte sekaisin...

Saa sinutella. 

Vierailija
28/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti. Se on tavallaan kiristystä. "Osta älypuhelin tai maksat ruuasta enemmän."

Eikä aina ole kyse siitä ettei olisi varaa älypuhelimeen, vaan kaikki eivät halua sellaista.

Jos et halua älypuhelinta, niin älä sitten valita, ettei sinulla on pääsyä johonkin äppiin!

Ihan sama kun valittaisit, että et voi osallistua vauvapalstan keskusteluihin. Ja syy on se, ettet halua hankkia mitään tietoteknistä laitetta!

Tuskin kukaan oikeasti niin hirveästi haluaa pääsyä niihin tuhansiin kahden tähden älypuhelinsovelluksiin, vaan erilaiset organisaatiot työntävät niitä ihmisten kurkuista alas.

Vierailija
29/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllä saa asioita, se on epäreilua niitä kohtaan joilla ei ole älyä! 

Vierailija
30/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi mennä lidliin tuon takia ja tv:ssä mainostavat äppitarjouksia , s- ja k sentään mainostavat tarjouksia kaikille ilman kortteja .

Vierailija
31/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL:n päätös opiskelija-alennuksesta todettiin lainvastaiseksi etu on saatava myös fyysiselle kortille

Hallinto-oikeudelle tehdyssä valituksessa todettiin, että opiskelija-alennuksen saaminen vaatisi älypuhelimen omistamista, vaikka kaikilla ei sellaista ole.

https://yle.fi/a/74-20008890

Eikö tämän pitäisi päteä myös ruokakauppoihin?

Mahdollisesti. Siinä päätöksessähän viitattiin siihen, että julkisen vallan täytyy pitää normaalia tarkemmin huolta saavutettavuudesta, mutta toisaalta ruokakauppa on sellainen peruspalvelu, jonka tarjoajalle voi myös ehkä mahdollisesti katsoa kuuluvan normaalia laajempia velvoitteita. Vaikutusta on myös sillä, ovatko vain sovelluksissa olevat tarjoukset huomattavan suuria.

Vierailija
32/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3266 kirjoitti:

Kaikki äpit ja etukortit sais poistaa ja vastavuoroisesti halpuuttaa hintoja

No niin ei kuitenkaan käy. 

Vierailija
33/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet ei oo kalliita, juu, mutta ne kuukausimaksut. Veikkaan, että säästän enemmän älyttömällä 15 vuotta vanhalla luurillani (prepaid-lataukset 10 - 20 egeä/vuosi) kuin joku älypuhelimensa äpeillä.

Ilmainen taloyhtiön "äly" löytyy sitten kotoa läppäriltä ja omasta päästä.

Vierailija
34/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun älysi on sitä, että haluat kauppaketjujen kyyläävän ostoksia livenä. Itse en näitä äppejä käytä, ostan muita elintarvikkeita kuin äppitarjouksessa olevia, ne tulevat kuitenkin välillä normitarjouksiinkin. Minulle riittää kauppaketjujen käteiskortit, menee sitten ketjuilla vähän kauemman aikaa tutkiessa ostoskäytäntöjäni. Kun käytät näitä äppejäsi, ketjut näkevät heti myös ostamasi alkot, sipsit ja karkit. Eikö olekin kätevää?

Vierailija
35/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimet ei oo kalliita, juu, mutta ne kuukausimaksut. Veikkaan, että säästän enemmän älyttömällä 15 vuotta vanhalla luurillani (prepaid-lataukset 10 - 20 egeä/vuosi) kuin joku älypuhelimensa äpeillä.

Ilmainen taloyhtiön "äly" löytyy sitten kotoa läppäriltä ja omasta päästä.

Lisäksi operaattoreilla on sitä paremmat mahdollisuudet nostaa hintoja entisistään, mitä useampaan asiaan aletaan vaatia puhelinta.

Vierailija
36/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun älysi on sitä, että haluat kauppaketjujen kyyläävän ostoksia livenä. Itse en näitä äppejä käytä, ostan muita elintarvikkeita kuin äppitarjouksessa olevia, ne tulevat kuitenkin välillä normitarjouksiinkin. Minulle riittää kauppaketjujen käteiskortit, menee sitten ketjuilla vähän kauemman aikaa tutkiessa ostoskäytäntöjäni. Kun käytät näitä äppejäsi, ketjut näkevät heti myös ostamasi alkot, sipsit ja karkit. Eikö olekin kätevää?

Siis kuvittelet, että ne kaupan myyntianalytiikka ratkaisut on ihan eri, jos höylää bonukset kauppaketjun käteiskortilla eikä äppillä?! 😂

Vierailija
37/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa torilta kasvikset ja reko-ringistä tai muilla tavoin suoraan tuottajilta muut. Itse ainakin haluan, että rahani menee suoraan ruuan tuottajalle eikä niin, että äppien kehittelijät saa 90% ja tuottaja 10% jos sitäkään. Uutisissa viljelijät ovat anonyymisti kertoneet, että isot kauppaketjut maksavat äärettömän vähän tuottajille, mutta niitä hintoja ei kilpailusyistä saa paljastaa. Ihmiset taas ostaa kaiken kaupasta, koska siihen on totuttu ja se on helppoa, joten viljelijälle ei jää paljon muita vaihtoehtoja kuin myydä ahneille kauppaketjuille alihintaan.

Ja sitten tarvitaan veronmaksajien rahoja maanviljelyn tukemiseen, eli käytännössä ne rahat valuu tällä tavoin veronmaksajilta kauppiaille. Kauppias on ihan turha välikäsi. Hyvin harvoin tarvitsee kiikuttaa rahojaan kauppaketjujen pomoille, kun näkee vähän vaivaa ja ostaa muualta.

Vierailija
38/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut hankittua S-kortti ja sen mukana myös tili, plussa on, mutta nyt sai riittää. Rusta ja Tokmanni sekä Lidl vaatii jotain appeja. En ole ottanut, koska pitäisi luovuttaa sähköpostiosoite ja sitten tulisi mainoksia. Vaihdoin sähköpostia ja nyt ei enää tule mainoksia eikä Pietarin pimujen ehdotuksia.

Toisaalta tämähän jos mikä eriarvoistaa ihmisiä, monella vanhuksella ei ole älypuhelinta syystä, että on kallis tai ei opi sitä käyttämään. Tässä olisi tasa-arvovaltuutetulla töitä eli kyseessä on suoranaista rasismia. 

Vierailija
39/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyy. Et ole vielä huomannut, että maailmassa on monta asiaa jotka ovat epäreiluja. Toiset jää valittamaan ja toiset tekevät asialle jotain. Esimerkiksi hankkivat sen muutaman kympin älypuhelimen!

Vierailija
40/70 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3266 kirjoitti:

Kaikki äpit ja etukortit sais poistaa ja vastavuoroisesti halpuuttaa hintoja

Minulla on ikävä sitä mummon punaista puhelinta, jossa oli yksi pyöreä "nappi" josta pyöriteltiin numerot. Ja mummoakin on ikävä. Oli elämä parempaa. Näistä älypuhelinten käyttäjistä tulee aivan selvästi hitaita ali-ihmiskyborgeja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi