Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Retkeilyautossa asuminen

Vierailija
31.08.2024 |

Mies joutuu toiselle paikkakunnalle töihin pariksi vuodeksi. Mulla taas työkuviot muuttuu vuodenvaihteessa niin, etten välttämättä välitä siellä jatkaa. Pohdin jos muutetaan väliaikaisesti miehen uudelle työpaikkakunnalle ja etsisin sieltä töitä, mahikset siellä paremmat. Mutta asumiskulut kahteen paikkaan ei nappaa. Nykyisestä asunnosta ei luovuta.

Onko täällä ketään joka olisi asunut retkeilyautossa tai vastaavassa vuoden, kaksi tai enemmän? Kaikki ajatukset, plussat ja miinukset tervetulleita.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten hoidatte lämmityksen. Kesällä on huomattavasti helpompi olla ulkona kuin talvella pakkasilla.

Jos ei ole sähköä niin on kaasulämmitys, jos on sähköä niin sillä. Aloittaja

Vierailija
62/139 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillista, Suomessa irtolaisuus on rikos! Jokaisella kansalaisella tulee olla vakituinen koti ja osoite. 

Ei muuten pidä paikkaansa, ei ole pitänyt paikkaansa kymmeniin vuosiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Ja se joka ei tee kaikesta heIvetinmoista ongelmaa, käy pesulan aikana tekemässä ruokaostokset tai nauttii kupillisen kahvia. Ne koneet on myös paljon isompia kuin kotikoneet, eli ei todellakaan tarvitse joka viikko käydä pesemässä. Älä jaksa jankuttaa, se ei ole mitään ylipääsemätöntä normaalille ihmiselle. Mulla on kokemusta, sulla selvästi ei.

Missä sinä niitä monen viikon likapyykkejä siellä autossa säilyttelet? Nehän alkaa jo haisemaan ja homehtumaan jos on urheiluvaatteita sun muita. Samoin pitää sitten olla puhtaita vaatteita moneksi viikoksi autossa. Kahdella ihmisellä tämä kaikki vaatemäärä kertaa kaksi. Tarpeettoman hankalaa elää tuolla tavalla.

Sun ei onneksi tarvitse elää retkeilyautossa, koska sulta se ei selvästikään suju. Meille muille elämä ei ole noin vaikeaa. 

Vierailija
64/139 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näillä näkymin tammikuussa muuttamassa koirien kanssa autoon 2-3 yöksi viilossa, kun pomot päätti lisätä lähipäiviä. En kyllä mitään muuta ratkaisua edes ajattele. Tällä hetkellä mies asuu autossa puolet viikossa neljättä vuotta, mutta hällä taas muuttuu systeemit niin että auto vapautuu mulle! 😄

Vierailija
65/139 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten hoidatte lämmityksen. Kesällä on huomattavasti helpompi olla ulkona kuin talvella pakkasilla.

Jos ei ole sähköä niin on kaasulämmitys, jos on sähköä niin sillä. Aloittaja

Diesel lämmitin varteenotettava.  Aurinkopaneeli lisäksi. Hupiakuille kaksiakku järjestelmä, ei lopu yllättäen.

Vierailija
66/139 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen näillä näkymin tammikuussa muuttamassa koirien kanssa autoon 2-3 yöksi viilossa, kun pomot päätti lisätä lähipäiviä. En kyllä mitään muuta ratkaisua edes ajattele. Tällä hetkellä mies asuu autossa puolet viikossa neljättä vuotta, mutta hällä taas muuttuu systeemit niin että auto vapautuu mulle! 😄

Tähän liittyen vielä, auton parkkeerauksesta. Meillä voi kyllä työpaikan parkkiksella olla, mutta pelkään että herättää öisin esim. mopopoikien ja muiden yökulkijoiden huomion, eikä kaikilla ehkä ole hyvät mielessä. Mopopojat ainakin rallaa tahallaan ympärillä. Että paikkaa täytyy vielä miettiä.

Vierailija
67/139 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Ja se joka ei tee kaikesta heIvetinmoista ongelmaa, käy pesulan aikana tekemässä ruokaostokset tai nauttii kupillisen kahvia. Ne koneet on myös paljon isompia kuin kotikoneet, eli ei todellakaan tarvitse joka viikko käydä pesemässä. Älä jaksa jankuttaa, se ei ole mitään ylipääsemätöntä normaalille ihmiselle. Mulla on kokemusta, sulla selvästi ei.

Missä sinä niitä monen viikon likapyykkejä siellä autossa säilyttelet? Nehän alkaa jo haisemaan ja homehtumaan jos on urheiluvaatteita sun muita. Samoin pitää sitten olla puhtaita vaatteita moneksi viikoksi autossa. Kahdella ihmisellä tämä kaikki vaatemäärä kertaa kaksi. Tarpeettoman hankalaa elää tuolla tavalla.

No, ainakaan se ei ole tarpeettoman hankalaa sinulle. Mutta voithan toki tehdä itsellesi ongelman jonkun toisen ihmisen hankaluuksista.

Vierailija
68/139 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen vielä, auton parkkeerauksesta. Meillä voi kyllä työpaikan parkkiksella olla, mutta pelkään että herättää öisin esim. mopopoikien ja muiden yökulkijoiden huomion, eikä kaikilla ehkä ole hyvät mielessä. Mopopojat ainakin rallaa tahallaan ympärillä. Että paikkaa täytyy vielä miettiä.

Voi vi*tu, mopopojat eivät ole mitään matkailuautoja vaanivia ganstereita. Suurin osa ihan normaaliperheiden tavallisia teinejä.

t. Mopopojan äiti

Vierailija
69/139 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vi*tu, mopopojat eivät ole mitään matkailuautoja vaanivia ganstereita. Suurin osa ihan normaaliperheiden tavallisia teinejä.

t. Mopopojan äiti

Siistipä suutas, jos vielä äiti-ihminen olet. On minunkin poikani ollut mopopoika. Mutta ei tasan ole rillutellut keskellä yötä ulkona, ajaen rallia asuntoautojen ympärillä tööttäillen ja nauraen että hyyyväää yööötäää, nukkukaaa hyyviiiin 🙄 Kielenkäytöstäs voi päätellä sun poikas arvostavan muita ihmisiä yhtä vähän kuin sä.

Vierailija
70/139 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna rallata. Ei ne kauaa jaksa, jos ei kukaan reagoi. 

Vierailija
71/139 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna rallata. Ei ne kauaa jaksa, jos ei kukaan reagoi. 

En olekaan reagoinut. Ei silti ihan noin pikkujuttu klo 3-4 🙄

Vierailija
72/139 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies yöpyy työpaikan pihassa. Sähköä ei saa siitä ottaa, mutta eipä sitä tarvikaan. Rauhallinen paikka koska kameravalvonta.

Vierailija
73/139 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulee Vanlife telkkarista. Uusintoja. Vieläköhän jatko-osia tulee?

Vierailija
74/139 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjolassa hyvin leirintäalueita, retkeilyauto ei mukavin paikka.

Vierailija
75/139 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi retkeilyautossa ei olisi mukavaa?

Vierailija
76/139 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi retkeilyautossa ei olisi mukavaa?

Samaa ihmettelen...

Vierailija
77/139 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pyykinpesu on ongelma. Peseytyminen on ongelma. Vessassakäynti on ongelma. Leiriytymispaikan löytäminen on ongelma."

Kaikki on ongelmaa jos niistä sellaiset tekee. Pyykit voi pestä 24pesulassa, tunnissa puhtaat kuivat pyykit mukaan. Suihkussa käydä töissä tai vaikka uimahallissa (monessa uimahallissa saa käydä suihkussa halvemmalla kuin mitä uintimaksu on), ja pesut saa tehtyä autossakin. Autossa on vessa. Yöpyä voi melkein missä vaan.

Herää kuitenkin kysymys että olisiko kuitenkin lopulta halpointa vuokrata se paikkakunnan halvin yksiö. Se on kuitenkin isompi kuin mikään matkailuauto, siellä on vessa ja paseutymismahdollisuus ja aina lämmintä.

Matkailuautossa asumisessa tulee helposti kaikenlaisia juoksevia kuluja yllättävän paljon jos kaikki pesut, pyykkäykset, lämmitykset, leirintäaluepaikat yms. pitää maksaa erikseen.

Vierailija
78/139 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasta, kallista, likaista ja helevetin kylymää.

Vierailija
79/139 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasta, kallista, likaista ja helevetin kylymää, kuumaa ja hyttysiä.

Vierailija
80/139 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kokeilla, jos teillä autokin on jo olemassa. Jos pidätte nykyisen asuntonne, niin varmaan siellä käytte kuitenkin säännöllisesti tsekkaamassa että kaikki on kunnossa, samalla voi pestä pyykit, täyttää juomavedet yms. Eikä autossa tarvitse pitää kuin sen verran kampetta että pärjää seuraavaan käyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi