Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä uskaltaa retkeillä metsästysaikana?!

Vierailija
31.08.2024 |

Joitakin kertoja on käynyt niin, että on tullut retkeiltyä metsässä ja sitten yhtäkkiä onkin tajunnut, että lähistöllä on metsästäjiä. Eli hyvä, ettei ole päähänsä saanut luotia.

En tietenkään haluaisi vahingossa eksyä metsästysalueille, mutta mistäs hitosta sitä aina tietää, missä metsästys sattuu milloinkin olemaan käynnissä. Eikö metsästysaikoina voi ulkoilla kuin jossain kansallispuistojen reiteillä? Tokihan silloin siellä UKK:ssakin maaastopyöräilijä sai osuman...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä uskallat liikkua kaduilla ja liikenteessä? Suomessa kuolee joka vuosi ihmisiä liikenteessä, mutta metsästyksessä harvemmin. Ja metsästyskuolemistakin suuri osa kohtaa metsästäjiä itseään eikä ulkopuolisia.

Ei kai se sitä tarkoita, että vaikka todennäköisyys olisi olematon, niin se kannattaisi jättää huomioimatta. Eikä välttämättä tässä tarkoitettu sitä, että se suoranaisesti pelottaisi, mutta kuka nyt tarkoituksella haluaa silti olla jahtialueen keskellä.

Vierailija
22/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan muu ei ole koskaan lähtenyt retkeilemään ja sitten yhtäkkiä tajunnut olevansa tällaisessa tilanteessa? Ok.

Ei ole käynyt noin,oon tunnistanut kyllä alueen mm.parkkeerattujen autojen,äänien ym.perusteella.

Mutta kyllähän se on usein harmittanut,kun ei ole voinut mennä tiettyyn suuntaan metsästyksen takia.Käynyt näin jopa omassa metsässä,jolla ei kellään lupaa metsästää,mutta kun ensin haavoittivat karhua ja se pakeni mun maille, niin minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan muu ei ole koskaan lähtenyt retkeilemään ja sitten yhtäkkiä tajunnut olevansa tällaisessa tilanteessa? Ok.

Ei ole käynyt noin,oon tunnistanut kyllä alueen mm.parkkeerattujen autojen,äänien ym.perusteella.

Mutta kyllähän se on usein harmittanut,kun ei ole voinut mennä tiettyyn suuntaan metsästyksen takia.Käynyt näin jopa omassa metsässä,jolla ei kellään lupaa metsästää,mutta kun ensin haavoittivat karhua ja se pakeni mun maille, niin minkäs teet.

Eli jos lähdet paikasta X retkeilemään aamulla aikaisin ja saavut päivällä paikkaan Y, jossa onkin metsästystä, niin sen olisi voinut tunnistaa? Tämmöisistä tilanteista usein kyse.

Vierailija
24/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos lähdet paikasta X retkeilemään aamulla aikaisin ja saavut päivällä paikkaan Y, jossa onkin metsästystä, niin sen olisi voinut tunnistaa? Tämmöisistä tilanteista usein kyse.

No siis tarkoitin,että olen myös kesken retken tunnistanut,että jaahas,tuolla suunnalla metsästetään ja joutunut siksi muuttamaan reittiä.Keskelle metsästystä en ole joutunut.

Vierailija
25/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäjiltä olisi kyllä kiva kuulla kommenttia myös.

Vierailija
26/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.Sen voi tosiaan tunnistaa siitä,missä autoja parkissa,missä nuotiopaikat,missä metsästäjät passissa/missä passiketju kulkee , kuuluuko laukauksia,haukkuuko koira ja millä suunnalla, miten ja mihin suuntaan ajo etenee.

Vierailija
27/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen pipo päähän.

Vierailija
28/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästäjiltä olisi kyllä kiva kuulla kommenttia myös.

Sitä voi sanoa oikeastaan retkeilyksi, kun olen retkeillyt kiväärin kanssa metsästysporukassa. Luultavasti kaikki ovat olleet tyytyväisiä, kun en ole tähtäillyt sillä koskaan mitään.

Vierailija
29/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koirien kanssa lenkkeillessä kyllä päätynyt alueille, jossa sitten ammuskelusta päätellyt, että parempi suunnata poispäin. Missään ei ole ollut autoja, ei nuotioita eikä jahtiporukkaa. Siinä vaiheessa vasta selvinnyt kun jo ammutaan. Olenkin hämmästellyt, että eivät ole velvollisia merkkaamaan jotenkin kys.metsään meneviä metsäteitä edes. Aika vaarallista touhua, kun kuka vaan voi pölähtää keskelle ammuntalinjaa.

Vierailija
30/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaan kunhan ei näytä saaliilta. 

Vierailija
31/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa voi suojautua metsästäjiltä. Ne ampuu hihnassa olevat koiratkin kännissä supikoiria.

Just näin

https://www.ts.fi/uutiset/5140488

Luuli koiraa kauriiksi

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8870e7bb-7983-4e7d-85e8-418827d34770

Vierailija
32/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en liikkuisi metsissä metsästysaikoina. Aika helppo tapa suorittaa tappo nimittäin noin. Metsästäjä ampuu tarkoituksella ja sitten viranomaiset paikalle ja metsästäjä sanoo että vahinko tapahtui ja viranomaiset vain toteaa ettei rikosta ole tapahtunut. Näitä on nimittäin sattunut. Mistä sen tietää onko ollut oikeasti vahinko.

Vierailija
33/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu ruskeisiin vaatteisiin niin ne ei näe ja ammu sinua.

Hyvä vinkki hirville ja karhuille.

Vierailija
34/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koirien kanssa lenkkeillessä kyllä päätynyt alueille, jossa sitten ammuskelusta päätellyt, että parempi suunnata poispäin. Missään ei ole ollut autoja, ei nuotioita eikä jahtiporukkaa. Siinä vaiheessa vasta selvinnyt kun jo ammutaan. Olenkin hämmästellyt, että eivät ole velvollisia merkkaamaan jotenkin kys.metsään meneviä metsäteitä edes. Aika vaarallista touhua, kun kuka vaan voi pölähtää keskelle ammuntalinjaa.

No niinpä.

Vierailija
35/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä metsästäjän pitää aina varmistua ettei luodin lentoradalla ole ihmisiä. Peurat harvemmin pitää huomioliiviä. Kokeile semmosta jos pelottaa.

Ne varmistele mitään. Kaikki näyttää riistalta, kun metsästyshulluus on päällä. Vanhaa laulua lainaten, niin traktorikin näyttää silloin hirveltä!

Vierailija
36/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästyskaudella on tyydyttävä retkeilemään panssarivaunulla. Eräänlainen moottorimarssi siis. Vaunusta ei saa poistua. Panssarointi torjuu kiväärikaliiperisten aseiden ammukset. 

Vierailija
37/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen pipo päähän.

Hirvensarvet päähän, ja huutaa kovaan ääneen "möö!", jos ei muuten huomata. 

Vierailija
38/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon metsissä syksyisin ja olen välillä törmännyt metsästäjiin, mutta ei minua ole kukaan yrittänyt ampua. Laitan kyllä punaisen pipon päähän ja pidän huolta, että muuallakin vaatteissa on huomioväriä. Valtaosa metsästäjistä on vastuullista porukkaa eivätkä räiski umpimähkään pitkin metsiä. Voihan sitä jäädä kotiin, jos pelottaa, tuskinpa sinne metsään on pakko mennä.

Vierailija
39/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.Sen voi tosiaan tunnistaa siitä,missä autoja parkissa,missä nuotiopai

Usein se metsästys loppuu jo siihen ensimmäisen laukaukseen. Ei se mitään silmitöntä räiskimistä ole. 

Vierailija
40/46 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein ammuskelusta. Tyypillisenä hirvijahtipäivänä kuuluu noin 1 laukaus ja sekin naapuriseuran puolelta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi