Missä uskaltaa retkeillä metsästysaikana?!
Joitakin kertoja on käynyt niin, että on tullut retkeiltyä metsässä ja sitten yhtäkkiä onkin tajunnut, että lähistöllä on metsästäjiä. Eli hyvä, ettei ole päähänsä saanut luotia.
En tietenkään haluaisi vahingossa eksyä metsästysalueille, mutta mistäs hitosta sitä aina tietää, missä metsästys sattuu milloinkin olemaan käynnissä. Eikö metsästysaikoina voi ulkoilla kuin jossain kansallispuistojen reiteillä? Tokihan silloin siellä UKK:ssakin maaastopyöräilijä sai osuman...
Kommentit (46)
Ota kajarit mukaan ja soita musiikkia täysillä. Riista pakenee ja metsästäjille ei jää mitä ampua.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu ruskeisiin vaatteisiin niin ne ei näe ja ammu sinua.
Olipa hauskaa. Juu, voin laittaa huomioliivin päälleni, mutta ei sekään kai mikään tae ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauskaa. Juu, voin laittaa huomioliivin päälleni, mutta ei sekään kai mikään tae ole.
Huomioliivithän oikein ärsyttää kokeilemaan osuuko keskelle.
Eli kukaan muu ei ole koskaan lähtenyt retkeilemään ja sitten yhtäkkiä tajunnut olevansa tällaisessa tilanteessa? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ota kajarit mukaan ja soita musiikkia täysillä. Riista pakenee ja metsästäjille ei jää mitä ampua.
Itse olen tehnyt tätä kun nuo linnustajat tulee ihan saaren rantaan räiskimään syksyisin.
Ei Suomessa voi suojautua metsästäjiltä. Ne ampuu hihnassa olevat koiratkin kännissä supikoiria.
Omassa metsässä
Luonnonsuojelualueella
Talojen lähellä
Kaupungin virkistysalueella
Kansallispuistoissa on metsästystä. Aloittajalle tiedoksi.
Miten ihmeessä uskallat liikkua kaduilla ja liikenteessä? Suomessa kuolee joka vuosi ihmisiä liikenteessä, mutta metsästyksessä harvemmin. Ja metsästyskuolemistakin suuri osa kohtaa metsästäjiä itseään eikä ulkopuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä uskallat liikkua kaduilla ja liikenteessä? Suomessa kuolee joka vuosi ihmisiä liikenteessä, mutta metsästyksessä harvemmin. Ja metsästyskuolemistakin suuri osa kohtaa metsästäjiä itseään eikä ulkopuolisia.
Ihan totta. Varmaan miljoona kertaa todennäköisempää kuolla auto-onnettomuudessa matkalla sinne metsään kuin hirvestäjän harhaluotiin.
Kyllä metsästäjän pitää aina varmistua ettei luodin lentoradalla ole ihmisiä. Peurat harvemmin pitää huomioliiviä. Kokeile semmosta jos pelottaa.
Ei oikein missään. Pitää narjottaa kirjastossa ja museoissa.
Semmoinen appi olisi kätevä mihin metsästäjät merkkaisivat alueen milloin on jahti käynnissä. Voisi tarkistaa ettei just silloin mene sinne marjaan tai sieneen tai ongelle tai muuten vaan samoilemaan.
Minä en koskaan uskalla hiipiä kun tästä sohvalta kaksi metriä jääkaapille.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen appi olisi kätevä mihin metsästäjät merkkaisivat alueen milloin on jahti käynnissä. Voisi tarkistaa ettei just silloin mene sinne marjaan tai sieneen tai ongelle tai muuten vaan samoilemaan.
Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta. Varmaan miljoona kertaa todennäköisempää kuolla auto-onnettomuudessa matkalla sinne metsään kuin hirvestäjän harhaluotiin.
No, olen saanut metsästäjiltä melkeinpä syyttäviä katseita, jos olen vahingossa eksynyt samoille alueille. Yksi ihmetteli, että "ai meneekö siellä retkeilyreitti". No ei mene, mutta saa kai sitä luonnossa muutenkin samoilla eikä lähtiessäni ollut yhtään metsästäjää näkyvissä missään.
Miten uskaltaa retkeillä susireviireillä?
Omalla maalla missä metsästys on kielletty.