Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako omakotitaloa myydä?

Vierailija
31.08.2024 |

Houkuttee välillä muutto kerros- tai rivitaloon. Mutta kannattaako se?

Vastikkeet ovat yllättävän suuria, taloyhtiöissä paljon remontteja ja uusien hinnat todella korkeita.

Omakotiasumista on aina pidetty niin kalliina ja rikkaat niissä vain asuvat.

Mutta onko sittenkään näin?? Onko se sittenkään niin kallista. 

Ja vielä lisäksi se myyjän 5 vuoden vastuu. Huhhuh, pelottavaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän remontti töistä ja puutarhanhoidosta, ne ovat harrastuksia. Rakastan koivupuun savun tuoksua kuin lämmitän rantasaunan. Aamulla kuin herään niin otan kahvikuppin mukaan ja kävelen laiturille ja tervehdin uutta päivää ja olen onnellinen että asun omakotitalossa. 

Vierailija
22/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä suunnittelen maalle muuttoa. Ainoo vaan että joutuisin myymään tämän talon rutkasti halvemmalla, mitä tästä maksoin 20v sitten. Mutta ei se maatilakaan paljoa maksa. Joten käytännössä vaan vaihtaisin talot päikseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu henkilöstä. Minä en koskaan voisi asua rivi- tai kerrostalossa. Okt ainoa vaihtoehto.

Suomen olosuhteissa kyllä, koska laadukkaita kerrostaloja ei ole. Olen asunut maailmalla hyvissä pilvenpiirtäjissä, joissa omat uima-altaat. puistot ja kuntosalit sekä riittävästi henkilökuntaa ja kivijalkakauppoja ja -ravintoloita. Maailmalla on myös mukavia rivitaloyhtiöitä, joilla on oma muureilla aidattu alue ja yhteiskäytössä viihtyisät puistoalueet uima-altaineen, tenniskenttineen ja ravintola- ja lähikauppapalveluineen. Mutta Suomessa vain ok-talossa voi asua laadukkaasti.

Jep. ja jokaiselle omat tilavat ja katetut parkkipaikat. Korkeisiin kerrostaloihin yleensä rakennetaan muutama alin kerros parkkihalliksi. Tämän kun tajuaisivat Suomessakin tehdä, niin ei tarvitsisi kadulta etsiä parkkipaikkaa, eikä m

Hehe, ja sullako olisi sellaiseen varaa? 

Vierailija
24/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu henkilöstä. Minä en koskaan voisi asua rivi- tai kerrostalossa. Okt ainoa vaihtoehto.

Noin minäkin vannoin, mutta niin vaan muutin rivitaloon talveksi.  Kyllä sielläkin tekemistä löytyi aamusta iltaan.

No, mä asun edelleen omakotitalossa vuodet ympäri. Ilman hanasta tulevaa lämmintä vettä, ilman suihkua, ilman sisävessaa. Yli 5-kymppisenäkin. 😊 Kuten sanoin, riippuu henkilöstä.

Vierailija
25/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos oot sellainen sohvalla istuskelija niin mitäs sitä oktaloa pitämään. Olen pistänyt merkille miten vähän naapureita edes koskaan oleskelee ulkona, sisällä olevat joka kelillä. Kannattais hommata sellainen oktalo jossa oma piha ei ole kenenkään ikkunoiden ympäröimä, ei sellaisella pihalla viihdy jossei ole mitään omaa rauhaa

Ymmärrän pointtisi, mutta meille tärkeintä on saada olla kotona rauhassa. Seinän takana ei ketään. Se on uskomattoman ihanaa! Tehdään töitä kotona ja vapaa-ajalla halutaan itse valita kodin äänimaailma. Ennen (rivitalossa) se oli naapurin koiran haukkumista ja pianon pimputusta. Illalla kun mennään nukkumaan, niin ei tarvitse stressata, että pitääkö naapurin yksin jätetty teini bileet. 

Vierailija
26/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oot sellainen sohvalla istuskelija niin mitäs sitä oktaloa pitämään. Olen pistänyt merkille miten vähän naapureita edes koskaan oleskelee ulkona, sisällä olevat joka kelillä. Kannattais hommata sellainen oktalo jossa oma piha ei ole kenenkään ikkunoiden ympäröimä, ei sellaisella pihalla viihdy jossei ole mitään omaa rauhaa

Ymmärrän pointtisi, mutta meille tärkeintä on saada olla kotona rauhassa. Seinän takana ei ketään. Se on uskomattoman ihanaa! Tehdään töitä kotona ja vapaa-ajalla halutaan itse valita kodin äänimaailma. Ennen (rivitalossa) se oli naapurin koiran haukkumista ja pianon pimputusta. Illalla kun mennään nukkumaan, niin ei tarvitse stressata, että pitääkö naapurin yksin jätetty teini bileet. 

Sama. Pääasia ettei muita ole lähettyvillä. Ja että on se iso pjha, jos sinne haluaa. Ja koirat voi päästää vaan ovesta ulos kun haluavat.

Vierailija
27/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ottaa riskiä, ellei olisi pakko. Kerrostaloissa ja rivitaloissa se naapurihelvettiriski on moninkertainen omakotitaloon verrattuna - ellei sinulla jo satu olemaan paskanaapuri. 

Vierailija
28/28 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Mä tässä suunnittelen maalle muuttoa. Ainoo vaan että joutuisin myymään tämän talon rutkasti halvemmalla, mitä tästä maksoin 20v sitten. Mutta ei se maatilakaan paljoa maksa. Joten käytännössä vaan vaihtaisin talot päikseen...

Vain byrökratiaa pelkäisin.