Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla aina ilkutaan bensan hinnasta, mutta itsellä menee melkein 100€ polttoaineisiin viikossa.

Vierailija
31.08.2024 |

Työmatkoihin enimmäkseen ihan täällä pk-seudulla ovat ajot ja mitään "hupiajeluita" en kyllä ehdi ajelemaan. Voin vain kauhulla pohtia millaisia polttoainekuluja pohjoisessa asuvilla on, kun siellä etäisyydet ovat pitkiä. Polttoaineen hinta on kyllä tärkeä asia monelle työssäkäyvälle.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:.

Ne korvaukset maksat sinä ja muut suomalaiset tuotteiden hinnoissa. Autoilun korkeat kulut nostavat tuotteiden hintoja Suomessa.

Kaikki kulut maksetaan jossain. Mutta APn tapauksessa jos hän saa kilometrikorvaukset asianmukaisesti, hänen pitäisi kyllä päästä voitolle bensakulujen suhteen.

Vierailija
42/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on valinta kuinka bensasyöpöllä autolla ajelee.

Onko sekin valinta miten paljon palkkaa saa?

Minä ajan sellaisella autolla minkä minä pystyn ostamaan ja minulla on varaa huoltaa. Valitettavasti minulla ei ole varaa uuteen autoon. 20v vanha auto kuluttaa paljon ja työkalujen vuoksi auto ei voi olla pieni.

Lulu Ranteella olisi varaa ostaa sähköauto. Haastattelussa hänellä oli sitten toiset selitykset miksei se ole mahdollista.

Persut on puolueeksi tekeytyvä Venäjän bensa-asema.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan sellaisella autolla minkä minä pystyn ostamaan ja minulla on varaa huoltaa. Valitettavasti minulla ei ole varaa uuteen autoon. 20v vanha auto kuluttaa paljon ja työkalujen vuoksi auto ei voi olla pieni.

Lulu Ranteella olisi varaa ostaa sähköauto. Haastattelussa hänellä oli sitten toiset selitykset miksei se ole mahdollista.

vihreät ovat autovihapuolue. Ja vassarit yksityisautoilukielteisiä koko historiansa ajan. Oman auton omistaminen on pahaa kapitalismia

Vierailija
44/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Lulu Ranne ja Persut tähän liittyy? Töissä käyville kulut ovat sama oli persu tai ei.

Vierailija
45/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne korvaukset maksat sinä ja muut suomalaiset tuotteiden hinnoissa. Autoilun korkeat kulut nostavat tuotteiden hintoja Suomessa.

Kaikki kulut maksetaan jossain. Mutta APn tapauksessa jos hän saa kilometrikorvaukset asianmukaisesti, hänen pitäisi kyllä päästä voitolle bensakulujen suhteen.

Kilometrikorvaus ei kata noin isoa polttoaineenkulutusta edes lähellekään eikä edes pienempääkään. Voitolle sillä ei kyllä kukaan pääse 

Vierailija
46/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ilosta, että saan ajaa polttomoottoriautollani mzaksan bensasta ihan mitä vain.

Vierailija
47/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilometrikorvaus ei kata noin isoa polttoaineenkulutusta edes lähellekään eikä edes pienempääkään. Voitolle sillä ei kyllä kukaan pääse 

0,57 euroa kilometri. Jos sillä ei bensaa maksa, niin on kyllä aika kova kulutus.

Vierailija
48/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen plugin hybridistä jotta saisi polttoainekulut kuriin. Nyt en sitä pystynyt ostamaan, koska rahoitusyhtiö ei antanut lainaa siihen. Toivottavasti ensi syksynä olisi saanut säästöön sen verran, että ostaminen onnistuisi. Pienipalkkaisen duunarin elämä on rankkaa, harmi ettei vasemmisto sitä ymmärrä.

Uusissa autoissa on paljon uutta tekniikkaa mikä voi vikaantua ja on kallis korjata. Siksi vanha paljon kuluttava auto voi olla halvempi pitää.

Voi olla, tai voi olla ettei ole.

Vierailija
49/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, putinin kaasuputkia lobbaava demari.

Vierailija
50/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lyhennän sähköautoa samalla summalla kuin menisi tankkiin. Mullakin tulee paljon ajoa, siitä saa sen reilun 50c kilometrikorvauksena. Mulla se summa on aika suuri. Palkkani ei kyllä taas suuren suuri ole.

Vierailija
51/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ford fiesta vm 2015  ja vie todella vähän bensaa ja toiminu hyvin 4vuotta.

Vierailija
52/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sähköauto niin ajat sillä 100 eurolla 2 - 3kk pk seudulla. 

Saan sen arvon alenemalla jonkun tuhat litraa bensaa.  Äkkiä niistä on se 5000-7000€ hävinnyt hinnasta yhdessä vuorokaudessa.

Vierailija
53/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on ford fiesta vm 2015  ja vie todella vähän bensaa ja toiminu hyvin 4vuotta.

Fordit on vähäruokaisia.  Mulla Focus vm.2000, tänä vuonna mennyt ehkä 15 litraa bensaa.  Toinen on Diesel Fiat, siinä mennyt yli tuhat litraa.

Vierailija
54/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen hiilijalanjälki. 

Vierailija
55/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sähköauto niin ajat sillä 100 eurolla 2 - 3kk pk seudulla. 

Saan sen arvon alenemalla jonkun tuhat litraa bensaa.  Äkkiä niistä on se 5000-7000€ hävinnyt hinnasta yhdessä vuorokaudessa.

No hyvä. Näyttää olevan muutama kymppi lompakossa. Ostan sitten parin viikon kuluttua käteisellä melkein uuden sähköauton.

Vierailija
56/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, putinin kaasuputkia lobbaava demari.

"Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä."

-Mauri Peltokangas-

Vierailija
57/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee noin 40t kilsaa vuodessa. Viidessä vuodessa tollanen keskihintanen sähköauto on siinä pisteessä, että akkutakuu ei ole enää voimassa ja siitä kannattaa hankkiutua eroon. Mutta sillä välillä se on säästänyt valtavasti rahaa siihen verrattuna, että olisin ostanut saman hintaisen polttiksen. Ja kyllä edellisestäkin yllättävän paljon sai rahaa vielä tuossa pisteessä.

Vierailija
58/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen hiilijalanjälki. 

Talvella jää mustat jäljet kun verstaalta kävelen.  Mutta muuta pölyä se on, jäljet vaan hämää.

Vierailija
59/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa:

noin 6000€ polttoaineisiin

yli 500€ vakuutukseen

melkein 500€ käyttöveroon.

Auton arvo itsessään on pari tonnia.. voi kun auton hankkiminen olisi halvempaa.Pienituloisena en saa rahoitusta uuteen autoon.

Eihän sinun kannatakaan ostaa uutta autoa ja säästää vähän polttoaineessa. Joudut kuitenkin lyhentämään auton lainaa, käyttää kalliimmassa huollossa, joudut pitämään kalliimpaa vakuutusta. Silti polttoainetta menee samanverran tai vain vähän vähemmän.

Vierailija
60/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa:

noin 6000€ polttoaineisiin

yli 500€ vakuutukseen

melkein 500€ käyttöveroon.

Auton arvo itsessään on pari tonnia.. voi kun auton hankkiminen olisi halvempaa.Pienituloisena en saa rahoitusta uuteen autoon.

Eihän sinun kannatakaan ostaa uutta autoa ja säästää vähän polttoaineessa. Joudut kuitenkin lyhentämään auton lainaa, käyttää kalliimmassa huollossa, joudut pitämään kalliimpaa vakuutusta. Silti polttoainetta menee samanverran tai vain vähän vähemmän.

Ja arvokin vielä laskee ja osat on kallimpia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän