Tällä palstalla aina ilkutaan bensan hinnasta, mutta itsellä menee melkein 100€ polttoaineisiin viikossa.
Työmatkoihin enimmäkseen ihan täällä pk-seudulla ovat ajot ja mitään "hupiajeluita" en kyllä ehdi ajelemaan. Voin vain kauhulla pohtia millaisia polttoainekuluja pohjoisessa asuvilla on, kun siellä etäisyydet ovat pitkiä. Polttoaineen hinta on kyllä tärkeä asia monelle työssäkäyvälle.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on valinta kuinka bensasyöpöllä autolla ajelee.
Onko sekin valinta miten paljon palkkaa saa?
Minä ajan sellaisella autolla minkä minä pystyn ostamaan ja minulla on varaa huoltaa. Valitettavasti minulla ei ole varaa uuteen autoon. 20v vanha auto kuluttaa paljon ja työkalujen vuoksi auto ei voi olla pieni.
Lulu Ranteella olisi varaa ostaa sähköauto. Haastattelussa hänellä oli sitten toiset selitykset miksei se ole mahdollista.
Persut on puolueeksi tekeytyvä Venäjän bensa-asema.
vihreät ovat autovihapuolue. Ja vassarit yksityisautoilukielteisiä koko historiansa ajan. Oman auton omistaminen on pahaa kapitalismia
Missähän pöntössä sitä eletään? Vassarina kaasutan ihan kivasti bensakoneella töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:.
Ne korvaukset maksat sinä ja muut suomalaiset tuotteiden hinnoissa. Autoilun korkeat kulut nostavat tuotteiden hintoja Suomessa.
Kaikki kulut maksetaan jossain. Mutta APn tapauksessa jos hän saa kilometrikorvaukset asianmukaisesti, hänen pitäisi kyllä päästä voitolle bensakulujen suhteen.
Kilometrikorvaus ei kata noin isoa polttoaineenkulutusta edes lähellekään eikä edes pienempääkään. Voitolle sillä ei kyllä kukaan pääse
59 centtiä per kilometri. 100 km, 59 euroa. Sillä saa 30 litraa bensaa! Aika harvassa on 30 litraa sataselle vievät autot! Harvat vanhat jenkkiraudatkaan tuollaista määrää kuluttaa normaalissa ajossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:.
Ne korvaukset maksat sinä ja muut suomalaiset tuotteiden hinnoissa. Autoilun korkeat kulut nostavat tuotteiden hintoja Suomessa.
Kaikki kulut maksetaan jossain. Mutta APn tapauksessa jos hän saa kilometrikorvaukset asianmukaisesti, hänen pitäisi kyllä päästä voitolle bensakulujen suhteen.
Kilometrikorvaus ei kata noin isoa polttoaineenkulutusta edes lähellekään eikä edes pienempääkään. Voitolle sillä ei kyllä kukaan pääse
59 centtiä per kilometri. 100 km, 59 euroa. Sillä saa 30 litraa bensaa! Aika harvassa on 30 litraa sataselle vievät autot! Harvat vanhat jenkkiraudatkaan tuollaista määrää kuluttaa normaalissa ajossa!
Ja korjaan siis 57c/km oli kilometrikorvaus. Mutta ei tuolaista määrää mikään normaaliauto kuluta, että tappiolle jäisi.
Miehellä 100 % etätyö, itse etäilen n. 2-3 päivää viikossa (teen 80 % työaikaa). Hybridin sähköllä pääasiassa ajetaan. Bensaan taisi viime kuussa mennä parikymppiä.
mulla menee työmatkoihin 90 e/kk. Kuljen bussilla.
Mulla alkaa usean viikon työharjoittelu 80km:n päässä ja mun autolla pääsee sinne ja takaisin 20€:lla. Eli jos viikossa 5 päivää harjoittelua niin bensaa menee viikossa 100€. En saa Kelasta koulumatkatukea koska sitä saa vain toisen asteen opiskelijat ja mä opiskelen AMK:ssa. Harjoittelu on palkaton joten en voi laittaa matkoja verotukseen. En tiedä mistä revin rahat tähän. Viimeinen harjoittelu ja valmistuminen joulukuussa, että olisi pakko saada tehtyä harjoittelu.
Ei, en ala muuttamaan väliaikaisen tilanteen vuoksi. Meidän elämä on täällä missä asutaan. Koti ja mun työpaikka. Ei, julkisilla ei onnistu kulkea. Ei, ei ole kimppakyytejä. Pakko mennä omalla autolla. Harjoittelua ei voi suorittaa kotipaikkakunnalla koska täällä ei ole harjoitteluun sopivia työpaikkoja. On varmaan aika vähäruokainen syksy tiedossa mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto hyvesignaloi keskenään dissaamalla autoilua. Ei kannata välittää, tuottamaton kansanosa ei arvosta nettomaksajia muutenkaan
Tai sitten ihmetellään miksi joku, Ilmeisesti paljon, mutta lyhyttä pätkää ajava ajaa bensasyöpöllä autolla kun vähemmälläkin pääsee. Mutta minä osaankin laskea, niin ehkä se sitten on hyvesignalointia, kokeile sinäkin.
Miksi te vasemmistolaiset kuvittelette olevanne aina muita parempia? Totta kai me jokainen lasketaan autoilun kuluja, on pakko laskea. Mielellään ajaisin uudella vähemmän kuluttavalla autolla, mutta minulla ei ole siihen varaa ja rahoitusta en saa.
Vasemmistolaiset on elitin jälkeläisiä, ei heillä ole rahahuolia. Isi kustantaa jos omat varat ei riitä.
Mä ajan 22 vuotta vanhalla bensa-autolla eikä ole varaa vaihtaa uudempaan.
Minullapa menee 0 euro polttoaineisiin, Autolla ajan noin 1600 km/viikko.
Vierailija kirjoitti:
Minullapa menee 0 euro polttoaineisiin, Autolla ajan noin 1600 km/viikko.
No voi kun kiva! Stanan perseilijä kun pitää siihen tulla rehvastelemaan.
Juuri tankkasin 1,99e bensaa ja alv nousee.
Kiitos hallitus.