Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla aina ilkutaan bensan hinnasta, mutta itsellä menee melkein 100€ polttoaineisiin viikossa.

Vierailija
31.08.2024 |

Työmatkoihin enimmäkseen ihan täällä pk-seudulla ovat ajot ja mitään "hupiajeluita" en kyllä ehdi ajelemaan. Voin vain kauhulla pohtia millaisia polttoainekuluja pohjoisessa asuvilla on, kun siellä etäisyydet ovat pitkiä. Polttoaineen hinta on kyllä tärkeä asia monelle työssäkäyvälle.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen plugin hybridistä jotta saisi polttoainekulut kuriin. Nyt en sitä pystynyt ostamaan, koska rahoitusyhtiö ei antanut lainaa siihen. Toivottavasti ensi syksynä olisi saanut säästöön sen verran, että ostaminen onnistuisi. Pienipalkkaisen duunarin elämä on rankkaa, harmi ettei vasemmisto sitä ymmärrä.

Älä ostakaan. Saat kaksi korjattavaa. Polttomoottorin JA sähkömoottorin. Ole järkevä ja valitse jompi kumpi.

Vierailija
22/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 7€ bensaan viikossa. Vaadin halvempia hintoja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen plugin hybridistä jotta saisi polttoainekulut kuriin. Nyt en sitä pystynyt ostamaan, koska rahoitusyhtiö ei antanut lainaa siihen. Toivottavasti ensi syksynä olisi saanut säästöön sen verran, että ostaminen onnistuisi. Pienipalkkaisen duunarin elämä on rankkaa, harmi ettei vasemmisto sitä ymmärrä.

Uusissa autoissa on paljon uutta tekniikkaa mikä voi vikaantua ja on kallis korjata. Siksi vanha paljon kuluttava auto voi olla halvempi pitää.

Ei, esim. 20 vuotta vanha auto ole automaattisesti mikään valtava bensasyöppö. Ihan omia päätöksiä on, kun ostaa vanhan auton, niin katsooko kuinka paljon polttoaineen kulutuksen perään. Jos ajoa on oikeasti paljon, niin luulisi kannattavan miettiä, millaisen auton hankkii. Jos ajoa on vain muutama tuhat kilometri vuodessa, niin ei ole niin väliä.

Vierailija
24/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun auton tarvitsee töihin, niin täytyy muistaa, että se on investointi, joka itseasiassa tuottaa. Muistan kun ensimmäisen autoni kustansin kilometrikorvauksilla yhdessä vuodessa takaisin!

Vierailija
25/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että Suomeen on syntynyt joukko ihmisiä joka ei tajua, että ihmiset rakentavat ja ylläpitävät infraa jossa me elämme.

Vierailija
26/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla bensoihin 180 e/ kk, verotuksesta takaisin 150 e/kk.

Vierailija
27/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:.

Oletpas nokkela, antaako ne siellä liikkeessä vielä rahatkin siihen autoon?

Antaahan ne, jos olet hoitanut raha-asiasi.

Vierailija
28/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Työmatkavähennykset unohtuu vaan aina kertoa kun nämä bensanhinta-vouhkaajat suu vaahdoten kertoo tarinoitaan.

Vierailija
29/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto hyvesignaloi keskenään dissaamalla autoilua. Ei kannata välittää, tuottamaton kansanosa ei arvosta nettomaksajia muutenkaan

Tai sitten ihmetellään miksi joku, Ilmeisesti paljon, mutta lyhyttä pätkää ajava ajaa bensasyöpöllä autolla kun vähemmälläkin pääsee. Mutta minä osaankin laskea, niin ehkä se sitten on hyvesignalointia, kokeile sinäkin.

Miksi te vasemmistolaiset kuvittelette olevanne aina muita parempia? Totta kai me jokainen lasketaan autoilun kuluja, on pakko laskea. Mielellään ajaisin uudella vähemmän kuluttavalla autolla, mutta minulla ei ole siihen varaa ja rahoitusta en saa.

Olet työssäkäyvä ja et silti saa rahoitusta? Eli suomeksi olet rysssinyt luottotietosi. Ei kuule ole "vihervasemmiston" vika si

Miksi te vihervasemmistolaiset aina haukutte, pilkkaatte ja kiusaatte muita? Minulla on niin pieni palkka ja lainaa siihen verrattuna paljon etten enää saa autolainaa. Käsirahan on oltava suuri. Minä yritän elättää itse itseni omalla työllä. Niin kauan kunnes olen saanut rahaa säästöön tarvittavan määrän, minu on ajettava vanhalla autolla.

Ja mitä väliä vaikka olisinkin rysssinyt luottotietoni? Eikö heillä ole oikeutta korjata omaa tilannettaan? Olet ilkeä ihminen.

Vierailija
30/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on valinta kuinka bensasyöpöllä autolla ajelee.

Ainakin bensan hinta on laskenut reilusti kovimmista hinnoista, mutta vollottajien kannattaa vaihtaa julkisiin, jos hinta tuntuu niin pahalta.

Vierailija
31/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Työmatkavähennykset unohtuu vaan aina kertoa kun nämä bensanhinta-vouhkaajat suu vaahdoten kertoo tarinoitaan.

Onko autoilu sinusta halpaa? Turhaa vouhkausta siis?

Vierailija
32/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole varaa ostaa parempaa autoa. Siksi joudun ajamaan työmatkaa autolla, joka sekä kuluttaa aika paljon, että saattaa vaatia enemmän korjaamista. Olisi todellakin kannattavaa investoida pienikulutuksisempaan autoon, mutta siihen ei ole mitään mahdollisuutta. Tämä on yksi esimerkki vähävaraisuuden itseään ylläpitävästä vaikutuksesta, mille ei oikeasti aina vaan voi mitään. Kyse ei ole siitä, ettenkö minäkin tietäisi ja osaisi laskea, kuinka paljon säästäisin kuluissa, jos ostaisin kerralla isompia pakkauksia, taloudellisemman auton, panostaisin 2-3 vuotta uuden tutkinnon opiskeluun jne., mutta kun en voi. Jos olisin hiukan paremmassa asemassa taloudellisesti, pystyisin myös elämään pienemmillä kuluilla ja parantamaan aktiivisesti omaa tilannettani. Se on aika turhauttavaa toisinaan. 

Vierailija
33/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin bensan hinta on laskenut reilusti kovimmista hinnoista, mutta vollottajien kannattaa vaihtaa julkisiin, jos hinta tuntuu niin pahalta.

Ei se pelkkä valinta ole, myös tulotaso vaikuttaa siihen ja minkä kokoisen auton tarvitsee. Iso auto nyt vaan tarvitsee enenmän energiaa liikkuakseen ihan fysiikan lakienkin mukaan. Julkiset nyt ei ole vaihtoehto heille joiden pitää viedä työkaluja työkohteeseensa.

Hyvä että polttoaineen hinta on laskenut, peukku tästä hallitukselle.

Vierailija
34/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko autoilu sinusta halpaa? Turhaa vouhkausta siis?

Ei ole. Mutta työajoista pitäisi saada korvaukset. Joten APn aloitus tuntuu aika oudolta.

Vierailija
35/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei ole varaa ostaa parempaa autoa. Siksi joudun ajamaan työmatkaa autolla, joka sekä kuluttaa aika paljon, että saattaa vaatia enemmän korjaamista. Olisi todellakin kannattavaa investoida pienikulutuksisempaan autoon, mutta siihen ei ole mitään mahdollisuutta. Tämä on yksi esimerkki vähävaraisuuden itseään ylläpitävästä vaikutuksesta, mille ei oikeasti aina vaan voi mitään. Kyse ei ole siitä, ettenkö minäkin tietäisi ja osaisi laskea, kuinka paljon säästäisin kuluissa, jos ostaisin kerralla isompia pakkauksia, taloudellisemman auton, panostaisin 2-3 vuotta uuden tutkinnon opiskeluun jne., mutta kun en voi. Jos olisin hiukan paremmassa asemassa taloudellisesti, pystyisin myös elämään pienemmillä kuluilla ja parantamaan aktiivisesti omaa tilannettani. Se on aika turhauttavaa toisinaan. 

Olen ap ja veit sanat suusta. Miten osa tässä ketjussa ei ymmärrä tätä? Elämä ei kohtele meitä kaikkia samalla tavalla. Kun tipahtaa kyydistä, mukaan on vaikea päästä. Sairastua voi meistä jokainen. Ei voi kuin yrittää vaikka täälläkin aina vain pilkataan.

Vierailija
36/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelkkä valinta ole, myös tulotaso vaikuttaa siihen ja minkä kokoisen auton tarvitsee. Iso auto nyt vaan tarvitsee enenmän energiaa liikkuakseen ihan fysiikan lakienkin mukaan. Julkiset nyt ei ole vaihtoehto heille joiden pitää viedä työkaluja työkohteeseensa.

Jos pitää viedä työkaluja kohteeseen, niin silloin juoksee kilometrikorvauksetkin. 0,57 euroa per kilometri verottomana.

Vierailija
37/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää viedä työkaluja kohteeseen, niin silloin juoksee kilometrikorvauksetkin. 0,57 euroa per kilometri verottomana.

Ne korvaukset maksat sinä ja muut suomalaiset tuotteiden hinnoissa. Autoilun korkeat kulut nostavat tuotteiden hintoja Suomessa.

Vierailija
38/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei tarvitse ajaa edes 200 km sellaista ajoa viikossa niin APn bensakulut on katettu.

Vierailija
39/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella menee vajaa satanen viikossa bensoihin. Eikä niitä saa mihinkään vähennyksiin eikä työnantajan piikkiin, kun ajot ovat kouluun ja treeneihin.

Ja milläs lapsi niitä maksaa, joten minä maksan ne vielä omien autoilukulujen päälle.

Vierailija
40/71 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 50€/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän